וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בוואלה! לשעבר: הבקשות שקשורות לנתניהו היו אינטנסיביות בהרבה מפוליטיקאים אחרים

12.7.2023 / 11:54

אודי הירש ממשיך להעיד במסגרת תיק 4000 ומספר על מקרים שבהם התקבלו בקשות לסיקור אוהד לבני משפחת נתניהו, באופן שהיה חריג לדבריו. בין היתר, סיפר על דרישה מעורך האתר לכתבה על שרה נתניהו: "בשפת העיתונות, זו הייתה פקודה בלתי חוקית בעליל"

בווידאו: אודי הירש העיד במשפט נתניהו: "קיבלנו פקודה בלתי חוקית בעליל"/מערכת וואלה!

אודי הירש, לשעבר המשנה לעורך וואלה!, המשיך היום (רביעי) להעיד במסגרת תיק 4000 במשפט נתניהו. בעדותו הוסיף לספר על בקשות לא שגרתיות שהתקבלו במערכת לסיקור אוהד לראש הממשלה בנימין נתניהו ולרעייתו.

בפתח דבריו, אמר הירש כי הבקשות הקשורות למשפחת נתניהו לא היו דומות לבקשות מצד פוליטיקאים אחרים. "ממה שאני חוויתי, הבקשות היו הרבה אינטנסיביות ובטונים הרבה יותר גבוהים", העיד, ופירט כמה מקרים שמעידים על כך.

בין היתר, סיפר על התגובה לתחקיר של העיתונאי גידי וייץ ב"הארץ בשנת 2015, על כך שאתר וואלה! מעניק סיקור אוהד לנתניהו, שכיהן אז כשר התקשורת, בנוסף על תפקידו כראש הממשלה. "היה לחץ במערכת לקראת התחקיר", סיפר. "היו פגישות עם אילן ישועה (מנכ"ל וואלה! באותה תקופה, ב.א) שבהן התבקשתי להראות את הטורים שנכתבו באתר נגד נתניהו, מול אלה שנכתבו בעד, הייתה תכונה במערכת". בנוגע לתגובה של האתר על התחקיר, אמר: "אי אפשר לצפות שוואלה ככלי תקשורת יגיד 'כן אתם צודקים', זה לא היה קו. לא יודע אם הדחיקו את זה או כמובן לא חשבו להודות בזה".

אודי הירש העיד במשפט נתניהו: "קיבלנו פקודה בלתי חוקית בעליל" 12 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
"בקשות אינטנסיביות". אודי הירש, היום בבית המשפט/אתר רשמי, ללא

במקרה אחר, סיפר הירש על מייל שקיבל מישועה תחת הכותרת "טקסט חשוב מאוד", שעליו השיב בציניות: " שולח מועמדות לפוליצר". הכתבה המדובר עסקה בסטייליסטית של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו. "קיבלנו, אני יכול לכנות את זה בשפת העיתונות, פקודה בלתי חוקית בעליל", העיד הירש. "באתר באופנה של ynet הייתה כתבה שהחמיאה לסטייליסטית של הגב' שרה נתניהו - זה לא משהו ששמים במדור אופנה. עורך האופנה מאוד לא התלהב שנעשה אייטם דומה אצלנו, והוא איים להתפטר. בסופו של דבר, אני הכנתי כתבה בעצמי על אופנת נשות מנהיגים, היו שם 8-7 נשות מנהיגים, ובסוף הייתה שם שרה נתניהו ככה שיצא אייטם שראוי למאכל אדם. עשיתי את זה כדי לחסוך זאת מעורך מדור האופנה, שהתנגד לזה בצדק".

בנוגע לסיקור על ביקור של נתניהו ביפן, העיד הירש כי סבר שמדובר בידיעה שאינה מספיק חשובה. אולם, הוא קיבל מישועה הוראה לעסוק בה. "וואלה היה אתר שמנסה לבנות את עצמו באופן רציני מבחינה חדשותית. ברור במקרה הזה שהדעה של ישועה לא הייתה שונה מבחינה חדשותית".

עוד העיד הירש על בקשה מישועה למחוק כתבה לפיה אשת ראש הממשלה צעקה על עובדים והשפילה אותם. "אומנם רציתי שמקום העבודה יצליח ברמה העיתונאית, אבל קיוויתי שישימו לב לכך, כי הדברים הללו היו קטסטרופליים ברמה העיתונאית והמיטו חרפה על האתר", סיפר הירש. "קיוויתי שישימו לב שידיעות בוואלה נעלמות בלי שום סיבה נראית לעין, בלי בעיה משפטית".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שרה נתניהו במשפט תביעת הדיבה שהגיש דוד שמרון נגד דוד ארצי, ביהמ"ש השלום ראשון לציון, 23 בינואר 2023. ראובן קסטרו
"פקודה בלתי חוקית בעליל". שרה נתניהו/ראובן קסטרו

בהמשך, סיפר על בקשה לדרדר מעמוד הבית כתבה על אלכוהול שנתניהו קונה. לדבריו, ישועה דרש ממנו להוריד אותה מהר. אולם, הסביר הירש, שהיה עליו למצוא ידיעה חלופית לשבץ בעמוד הבית ולכן אי אפשר להיענות לבקשה בדחיפות.

במקרה, אחר, סיפר על ביקורת של ציפי לבני נגד הליכוד, שהייתה הכתבה הראשית באתר, וירדה משם. "כתבתי מייל שהכתבים קיבלו ריקושטים קשים שהידיעה הורדה מעמוד הבית. השמועה שוואלה מגויסת לטובת נתניהו הגיעה לכתבים אחרים, הם התלוננו אצלי. קצב הורדת הידיעות באותם ימים פגע באתר כלפי חוץ וגם בקשרי הכתבים עם המסוקרים. אם מעלים ידיעה לעמוד הבית ומסירים אותה אחרי זמן קצר, זה כמעט כמו לא לסקר את האירוע, שאותו אפילו ישראל היום סיקר", אמר.

בסוף החקירה הראשית, העיד על כתבה בנוגע לחשד כי מני נפתלי הטריד מינית עובדת במעון ראש הממשלה, וסיפר כי "הייתה התארגנות של חבר כנסת מהליכוד לקרוא לחקור אותו או להעמיד אותו לדין, התבקשנו להעלות ידיעה בנושא כהמשך לסיפור שהיה ב'מעריב'". הירש סבור כי מטרת הבקשה הייתה לתמוך בנתניהו ולא לדאוג לזכויות של העובדת. "דב גיל-הר (שעבד בוואלה באותה תקופה, ב.א) נכנס אליי לחדר יום אחד ואמר שלדעתו מה שקורה בוואלה זאת התנהלות פלילית שתיחקר יום אחד", הוסיף.

בנימין נתניהו, שרה נתניהו, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ניב אהרונסון
"אמרו לי שההתנהלות שלנו פלילית", בני הזוג נתניהו/ניב אהרונסון

"אל תטיל ספק במקצועיות שלי": החקירה הנגדית

בשלב זה, החלה החקירה הנגדית של הירש, על ידי עו"ד זק חן, סנגורו של שאול אלוביץ'. הירש נשאל על דברים שאמר בחקירתו, לפיהם ניר חפץ לא העריך אותו בשל כתבות שליליות על נתניהו. "הוא היה עורך שלי במעריב ובעבר העריך אותי, ובשיחה עם ישועה היה לי ברור ממנו שחפץ כבר לא מעריך אותי בגלל הכתבות השליליות שהעליתי על נתניהו".

הירש הבהיר כי לא נחסמו דרכו העלאת ידיעות שליליות על נתניהו מפני שלא עבד במדור החדשות, אלא היה המשנה לעורך הראשי. בשלב זה, עימת עו"ד חן את הירש עם דברים שאמר ישועה, לפיהם ייתכן כי הירש "קצת מוטה". בתגובה לכך, אמר הירש כי "ישועה, בכל מה שקשור ליחס עיתונאי ועיתונות, הוא אדם בזוי - ואין לי עניין במה שהוא אמר".

בהמשך, הציג חן כמה טורים שכתב הירש, שנועדו להטיל ספק במקצועיותו, בין היתר בנוגע לטור שעסק בהצטרפותה של חברת הכנסת לשעבר נאווה בוקר לפוליטיקה, לאחר מות בעלה באסון הכרמל. "אני לא עומד פה למשפט ואני מבקש שלא תטיל ספק במקצועיות שלי", הגיב בתקיפות העד. אולם, פרקליט אלוביץ' השיב: "ועוד איך אני מטיל ספק, נראה זאת בהמשך, בשעות ובימים הבאים, על סמך המסמכים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully