וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצבעה הכפולה תעלה ביוקר? אביר קארה יועמד לדין בכפוף לשימוע

ביולי 2021 הצביע קארה פעמיים במליאה - פעם אחת דרך המסך שלו ובפעם השנייה במסך של עידית סילמן. לאחר מכן הוא הודה וטען שעשה זאת בטעות. כעת הודיעה היועמ"שית, בהמלצת פרקליט המדינה, כי נשקל כתב אישום נגדו בעבירות זיוף, מרמה והפרת אמונים. קארה: "יסתיים בלא כלום"

בווידאו: באופוזיציה טוענים: ח"כ אביר קארה הצביע פעמיים; הדיון במליאה הופסק/מערכת וואלה!

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הודיעה לחבר הכנסת לשעבר אביר קארה כי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה שוקלת להגיש נגד כתב אישום בכפוף לשימוע בחשד לעבירות של זיוף בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים. ההחלטה התקבלה בהמלצת פרקליט המדינה עמית איסמן.

במהלך יולי 2021, בעת ששימש כסגן שר במשרד ראש הממשלה וכחבר כנסת, קארה לפי החשד הצביע פעמיים במליאת הכנסת דרך מסך ההצבעה שלו. ההצבעה הייתה על הסתייגות לחוק הביטוח הלאומי. מיד לאחר שהצביע הוא רכן לעבר מושבה הסמוך של חברת הכנסת עידית סילמן שהייתה בדרכה אל כיסאה והצביע גם ממסך ההצבעה שלה.

אביר קארה במליאת הכנסת 1 ביולי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
קארה ביום ההצבעה הכפולה/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בהודעת הפרקליטות נמסר כי קארה יצר רישום במערכת ההצבעה הנחזה לשקף הצבעה שנעשתה על ידי שני חברי כנסת שונים בעוד שבפועל הוא הצביע פעמיים. לאחר שפנו אליו חברי הכנסת שישבו בסמוך והתריעו בפניו שידווח ליו"ר הכנסת כי הצביע פעמיים, הוא הודה ועדכן את יו"ר הכנסת מיקי לוי.

באפריל 2022 נחקר קארה במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה והודה שהצביע פעמיים, וטען כי "מדובר בטעות". במסגרת החקירה נחקרו מספר מעורבים, ביניהם חברי כנסת שהיו עדים לאירוע וכן עובדי כנסת. בנוסף, חוקרי להב 433 גבו תיעודים מהמצלמות המותקנות במליאת הכנסת. קארה שוחרר ללא הגבלות.

קארה הגיב מאוחר יותר בחשבון הטוויטר שלו ואמר: "עשיתי טעות והתרעתי עליה באופן מיידי ליו"ר הכנסת תוך שניות בודדות כפי שניתן לראות בסרטון על מנת לתקנה ואכן הספירה תוקנה. לא היה שום ניסיון להצבעה כפולה. נעשתה טעות. אשתף פעולה כמובן עם רשויות אכיפת החוק ואין לי ספק כי זה יסתיים בלא כלום. ללא קשר, אני מקווה שכל נבחר ציבור שנוכח כי עשה טעות ייקח אחריות מלאה על מעשיו ויפעל לתקנם כפי שעשיתי במליאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully