וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה במליאה: ח"כ קארה הצביע פעמיים וטען שעשה זאת בטעות

עודכן לאחרונה: 1.7.2021 / 17:09

ח"כ קארה מימינה הצביע מהמחשב של ח"כ סילמן, אולם באופוזיציה טענו כי הצביע בניגוד לחוק על אחת ההסתייגויות שהועלו לחוק החל"ת. לאחר האירוע, הם החרימו את המשך ההצבעות, נטשו את המליאה, ואף קראו ליועמ"ש לפתוח בחקירה

סערה פרצה היום (חמישי) במליאת הכנסת לאחר שח"כ אביר קארה מימינה הצביע פעמיים על אחת ההסתייגויות שהועלו לחוק החל"ת, במקומה של יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן. קרא עצמו טוען כי עשה זאת בשגגה ובליכוד פנו ליועמ"ש בנושא.

ח"כים של הליכוד דרשו לעצור את ההצבעות, שכן הצבעה כפולה היא עבירה פלילית. יו"ר הכנסת מיקי לוי ביקש להמשיך עם ההצבעה ולערוך את הבדיקה המשפטית של ההצבעה של קארה בסיום ההצבעה על החוק. למרות זאת, הדיון הופסק לטובת התייעצות משפטית של לוי עם הייעוץ המשפטי של הכנסת.

ח"כ סילמן טענה שלא ביקשה מקארה להצביע במקומה, וקארה אמר ש"לא ידע" שאסור להצביע פעמיים. מלשכתו נסמר כי הוא הצביע "בשגגה ממחשב לא נכון של ח"כ עידית סילמן והודיע במיידי על טעותו ליו"ר הכנסת על מנת שההצבעה תתוקן".

אביר קארה במליאת הכנסת 1 ביולי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
ח"כ קארה במליאה, היום/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

לאחר שהנושא נבדק על ידי הייעוץ המשפטי ומזכירות הכנסת, הודיע לוי על קיום הצבעה חוזרת. "הנושא נבדק, על פי ההצהרה של ח"כ קארה היתה הצבעה אחת בשוגג, והוא הודיע על כך שהצביע בשוגג. הנושא נבדק על ידי הייעוץ המשפטי ולמען טוהר ההצבעה חוזרים על ההצבעה", אמר.

בתום המהומה, אישרה מליאת הכנסת את החוק בקריאה שניה ושלישית. לאחר ההצבעה החוזרת לשכת ח"כ קארה הפיצה את סרטון ההצבעה הכפולה בו רואים כי קארה התריע פחות משתי שניות אחרי ההצבעה שנעשתה טעות וביקש לתקן. בסביבתו אומרים שהליכוד מנסה לעשות סיבוב יח"צ וזאת סערה בכוס תה.

בווידאו: באופוזיציה טוענים: ח"כ אביר קארה הצביע פעמיים; הדיון במליאה הופסק/מערכת וואלה!

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) אמר במליאה כי מדובר ב"עבירה פלילית. אי אפשר להצהיר גנבתי ואז פטורים מעונש. אני מבקש שייבדק שבועיים אחרונה אם היו פעמים נוספות שקארה הצביע הצבעה כפולה".

ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה על החשד להצבעות כפולות של קארה.

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', צייץ בתגובה לדברים כי "‏על הצבעה כפולה כמו שעשה עכשיו אביר קארה במליאה (הצביע בשבילו ובשביל עידית סילמן שלא היתה במקומה) היועמ"ש דאז רובינשטיין הורה על חקירת משטרה נגד יחיאל חזן ומיכאל גורולובסקי. נגד שניהם הוגשו כתבי אישום בעברות של זיוף בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים. מעניין מה יעשה עכשיו מנדלבליט".

מליאת הכנסת 1 ביוני 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
רגע ההצבעה הכפולה. מליאת הכנסת, היום/מערכת וואלה!, אתר רשמי
מליאת הכנסת 1 ביוני 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
מליאת הכנסת 1 ביוני 2021/מערכת וואלה!, אתר רשמי

מנגד, שר האוצר, אביגדור ליברמן, אמר לאחר ההצבעה כי "מתווה החל"ת שאושר היום משקף מדיניות כלכלית אחראית בשילוב דאגה לחלשים וחסרי ישע. אני מודה לרה"מ ורה"מ החליפי על התמיכה הפעילה בחוק, ותודה מיוחדת ליו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר, שלמרות שורת לחצים ודרישות קנטרניות ופופוליסטיות, הצליח לנווט את הדיונים וההצבעות באופן מעורר כבוד והערכה".

ב-2003 הצבעות כפולות של חברי כנסת על חוק תקציב הביאה לפתיחת חקירה פלילית נגד חמישה חברי כנסת, ולהגשת כתבי אישום נגד שני ח"כים מהליכוד - יחיאל חזן ומיכאל גורולובסקי - בעבירות של זיוף, מרמה והפרת אמונים. השניים הורשעו בבית המשפט ובסופו של דבר נגזר עליהם עונש של עבודות שירות.

חמש שנים לאחר הפרשה נחשף תיעוד ב"ידיעות אחרונות" לפיו שר האוצר דאז, רוני בר און, הוא שהצביע במקומה של ח"כ ענבל גבריאלי ולא ח"כ יחיאל חזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully