וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני ההצבעה על עילת הסבירות: הרצוג קורא שוב לחדש את השיחות על המהפכה המשפטית

10.7.2023 / 18:11

הנשיא קרא פעם נוספת לקאוליציה ולאופזיציה לשוב לשולחן המו"מ: "אפשר להגיע להסכמה. הפתרון היחיד והפשוט ביותר - לשבת ולדבר". עוד בירך על הקריאות להידברות, בין היתר מצד גנץ וברקת: "אין ספק שזו טובתה של המדינה"

הרצוג קורא לחזור לשיחות: "ההסכמות אפשריות, עצרו את הקרע"/מערכת וואלה!

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, קרא הערב (שני) פעם נוספת לחדש את השיחות על המהפכה המשפטית. זאת, זמן קצר לפני תחילת הדיונים במליאת הכנסת על ההצעה, שתעלה הערב בקריאה ראשונה.

"אפשר להגיע להסכמה. הפתרון היחיד והפשוט ביותר הוא - לשבת ולדבר", אמר הנשיא באירוע השקת מיזם "מחליפים מילה בקהילה". "בעיצומו של משבר עמוק ומדאיג, המעשה האחראי והמנהיגותי חייב להיות לשבת, לדבר, ולשים את האחדות הישראלית מעל הכול. מנהיגי הציבור - מהקואליציה ומהאופוזיציה - חייבים להידבר ולאחות את הקרע. וזה צריך לקרות עכשיו".

"אני מברך על הקולות המרובים, גלויים וסמויים, שגברו מאז דבריי אתמול, וקוראים לשוב להידברות בנוגע לסוגיות היסוד שקורעות אותנו, כולל בנוגע לסוגיית הסבירות - שהיא בוודאי בת הסכמה. אין ספק שזו טובתה של המדינה. אין ספק שזו טובתה של החברה הישראלית", הוסיף הרצוג.

נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג בראיון לוואלה!, 20 באפריל 2023. ראובן קסטרו
"זה צריך לקרות עכשיו". הנשיא הרצוג/ראובן קסטרו

אתמול, התייחס הרצוג לנושא בטקס האזכרה הממלכתי לבנימין זאב הרצל וקרא לעצירת החקיקה: "שחררו את האגו. העם מצפה שתתעשתו ומהר". "איזה פספוס, איזו טרגדיה", אמר הרצוג. "ההסכמות האפשריות, בוודאי בנושא הספציפי של עילת הסבירות. ובכל זאת אף אחד לא מוכן לשבת ולדבר עכשיו. מדובר בפספוס בקנה מידה היסטורי", הוסיף הנשיא. "זה באמת שווה את זה? המספרים והנתונים משקפים את הצורך בהסכמה. זה הרגע לחשוב על מה שמעבר".

לדברי הרצוג, המציאות שאזרחי ישראל חווים בימים אלו, "מתסכלת ומצערת". עוד ציין הנשיא כי הוא לא חושב שיש מישהו בישראל שצופה בחדשות או שמסתכל מסביבו, "וחושב שקורה כאן משהו טוב בחברה הישראלית. משפחות נקרעות, שכנים וחברים הופכים לחברים ואויבים. המציאות המסוכנת הזו מתרחשת לנו מול העיניים". עוד אמר הנשיא: "זה הרגע להתאמץ - יחד. זה הרגע לחשוב על מה שמעבר. זה הרגע לחשוב על ההשלכות. עצרו את הקרע הנורא. העם מצפה שתתעשתו, ומהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully