וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מהגרים מאפריקה נעלמו בים בדרכם לספרד

ארגון סיוע דיווח כי שלושה כלי שיט יצאו מסנגל לפני יותר משבוע, אולם הקשר עמם אבד בטרם הצליחו להגיע לאיים הקנריים. על אחד מהם היו כ-200 איש, בהם ילדים רבים. היעלמותם מגיעה שבועות אחרי אחד האסונות הקשים שידעה אירופה, כשכ-500 איש טבעו לחופי יוון

בווידאו: מהגרים יוונים ניצלו מספינה טובעת בעזרת מסוק/רויטרס

שלושה כלי שיט עם מאות מהגרים שהיו בדרכם מאפריקה לספרד נעלמו לפני יותר משבוע - כך אמר אמש (ראשון) ארגון הסיוע "חוצי גבולות". שירות ההצלה הימי של ספרד אמר כי הוא סורק אחר ניצולים בים, בסיוע של מטוס שהצטרף למאמצי החיפוש.

לפי ארגון הסיוע, על אחד מכלי השיט, היו לפחות 200 מהגרים, בהם ילדים רבים. הם הפליגו מקפונטין, עיירת חוף בדרום סנגל שנמצאת כ-1,700 ק"מ מטנריף שבאיים הקנריים, ב-27 ביוני. בארגון הסיוע אמרו כי בכלי שיט נוסף היו 65 מהגרים על הסיפון, ובשלישי כ-60.

הלנה מלנו, פעילה בארגון, אמרה כי "המשפחות מאוד חוששות. יש כ-300 איש מאותו אזור בסנגל. הם עזבו בשל חוסר היציבות" במדינה המערב אפריקנית.

הידיעה על היעדרותם של מאות המהגרים משיצאו מסנגל הגיעה שבועות ספורים אחרי אחד מאסונות הטביעה החמורים ביותר שידעה אירופה, כשסירת דיג צפופה התהפכה ושקעה לחופי יוון. באופן רשמי, 78 בני אדם נספו בטביעה, אך עוד כ-500 איש מוגדרים נעדרים.

סירות עץ ששימשו מהגרים להגיע לאיים הקנריים, גראן קנריה ספרד, 7 ביוני 2022. רויטרס
סירות עץ ששימשו מהגרים להגעה לאיים הקנריים, בשנה שעברה/רויטרס

ההפלגה ממערב אפריקה לאיים הקנריים היא בין הנתיבים המסוכנים ביותר למהגרים, בין השאר משום שהם שטים בדרך כלל בסירות דיג רעועות שמתהפכות בקלות על ידי זרמים אטלנטיים חזקים.

לפי ארגון הבינלאומי להגירה של האו"ם, בשנה שעברה לפחות 559 איש טבעו בניסיון להגיע לאיים הספרדיים, בעוד שב-2021 נספו 1,126 איש.

הארגון, שהסתמך על נתוני משרד הפנים של ספרד, אמר כי 15,682 אנשים הגיעו לאיים הקנריים באופן לא סדיר ב-2022, ירידה של 30% בהשוואה ל-2021. "למרות הירידה משנה לשנה, זרמי ההגירה לאורך הנתיב המסוכן נותרו גבוהות מאז 2020 בהשוואה לשנים קודמות", אמרו בארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully