וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלמן התבלבלת, זו לא העדה הדרוזית שהמדינה נכנעת לאלימות שלה

אמל אסעד

9.7.2023 / 8:05

מעולם לא קראתי טקסט או מאמר שקרי וזדוני יותר, העיתונאי מנסה לשקף אג'נדה לאומנית וגזענית שכל תכליתה להשניא את העדה הדרוזית על עם ישראל. הדרוזים לא ביקשו למחוק כפרים, שרפו את הדגל או גירשו קצינים. מר ליבסקינד, כדאי לך ללמוד קצת היסטוריה - ולהתנצל

בווידאו:פגישת השר איתמר בן גביר עם השייח' מוואפק טריף על נושא הקמת טורבינות בגולן, ג'וליס, 23 ביוני 2023/מערכת וואלה!

קראתי בתדהמה את טורו של קלמן ליבסקיד על ה"אלימות" של הדרוזים וכניעתה של המדינה כל פעם לדרישותיהם. אודה ולא אבוש, מעולם לא קראתי טקסט או מאמר שקרי וזדוני יותר. מעולם לא נתקלתי בכמויות גדולות יותר של רעל ורפש המוטחים בקבוצת אזרחים במדינה, קבוצה שתרומתה לביטחונה ושגשוגה של ישראל אינה מוטלת בספק. גם למי שמפלרטט עם פשיזם צריכים להיות, פה ושם, מעט בלמים ואיזונים, שלא נדבר על האי דיוקים הרבים בהם כשל.

העדה הדרוזית, מר ליבסקינד, הינה חלומו הרטוב של כל לאום וכל מדינה ולא רק בגלל השירות הצבאי. נניח לרגע את צה"ל ונתמקד בתמונה המעוותת ששרטטת אודות העדה אליה אני משתייך. תמונה שמעידה יותר עליך, מאשר עלינו. תמונה שמשקפת אג'נדה לאומנית וגזענית שכל תכליתה להשניא את העדה הנפלאה הזו על עם ישראל. לא תצליח. ולא נניח לך ולשכמותך להטיף לנו מוסר.

לעדה הזאת יש היסטוריה ויש מורשת. העדה הזו מעולם לא פגעה בחפים מפשע. העדה הזו מעולם לא השתלטה ולא פגעה בנכסי מדינה. העדה הזאת אירחה את נפגעי מירון לאחר האסון. כמה שנים אחר כך קיבלנו את התגמול בדמות הלינץ' שביצעה חבורת ברברים יהודים חובשי כיפות במאבטח דרוזי משום שדיבר ערבית. כן מר ליבסקיד, היהודים הנאורים והמתפללים הם שביצעו בו לינץ'.

הפרות סדר של דרוזים המתנגדים לעבודות להקמת הטורבינות בצפון הגולן. דוברות משטרת ישראל
הפרות הסדר בעקבות הקמת הטורבינות ברמת הגולן/דוברות משטרת ישראל

הדרוזים מעולם לא שרפו משפחה בעודה בחיים והדרוזים לא ביקשו למחוק כפרים ויישובים. הדרוזים מעולם לא שרפו דגל ישראל ולא רצחו פעיל פוליטי מתנגד לדעתם, את זה עשו אנשים כמוך, חובשי כיפות. הדרוזים לא ירקו על קציני צה"ל, לא ניקבו את צמיגי מכוניותיהם ולא גירשו אותם מבתיהם. הדרוזים הם, פעמים רבות, קציני צה"ל. הדרוזים לא בנו מילימטר אחד על אדמות מדינה במשך 40 שנה, ובוודאי לא בניגוד לחוק.

כנראה שהתבלבלת, את אלפי יחידות הדיור שהחברים שלך בונים חדשות לבקרים בשטחים בניגוד לכל חוק ולכל מוסר, הם בונים תחת חסות השלטון והצבא ועל אדמות לא להם. אלפי חיילים שומרים על נערי הגבעות כדי שהם יעקרו עצי זית וישרפו מכוניות ושדות חקלאיים. חבריך חובשי הכיפות הם אלה שפוצצו ראשי ערים ויחד איתם לוחמים ישראלים רק משום שהם לא יהודים.

שלטון החוק שאתה מדבר עליו הוא זה ששולח את נערי הגבעות להתיישב בכל גבעה פנויה בשטחים. כעיתונאי בקי בנתונים ובהיסטוריה תאמר לי כמה יישובים יהודים חדשים נבנו ב-70 שנותיה של מדינת ישראל וחלקם על אדמות הדרוזים וכמה יישובים דרוזים או ערבים נבנו במקביל.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפרות סדר של דרוזים המתנגדים לעבודות להקמת הטורבינות בצפון הגולן. דוברות משטרת ישראל, צילום מסך
הפרות הסדר בעקבות הקמת הטורבינות ברמת הגולן/צילום מסך, דוברות משטרת ישראל

טול קורה מבין עיניך, כשאתה כותב או מדבר על הדרוזים, נסה להשאיר הסתה וארס מחוץ לדיון. ואם אתה מדבר על "כוח", אני ממליץ שתציץ ימינה ושמאלה, על הממשלה שלך, על העומד בראשה, על הדרך שבה הם מוכרים את המדינה ואת נכסיה בזכות הכוחנות של כמה מנדטים לאומניים, משיחיים ואנטי ציוניים.

מדינה שמכבדת את אזרחיה צריכה לדאוג להם, לכולם, ולא רק לבעלי הכוח האלקטורלי. מדינה נאורה אמורה לדאוג גם לחלשים ולמיעוטים. כן מר ליבסקיד, למיעוטים שאתה בוודאי מתעב. לדאוג לרווחתם מבלי לחכות שיצאו להפגנות. קרא את מגילת העצמאות ואולי תבין מה זה שיוויון ומה זה פיתוח הארץ עבור כל תושביה ולא רק עבור תושביה היהודים. אזרחים במדינה דמוקרטית אמורים להיות שווים, אין יותר שיוויון או פחות שיוויון. אי אפשר לומר שכל האזרחים שווים, אבל יש אזרחים שווים יותר אפילו אם הם יהודים. זה קיים בחוות החיות של אורוול ולא בין בני אדם.

המאמר שלך והאמירות הארסיות והפוגעניות שבו באו במטרה לפגוע בעדה המסורה, התרבותית ושומרת החוק ביותר במדינה. העדה הדרוזית שמרה ושומרת על הטבע כאן ובכל מקום ולא מחריבה כל גבעה בחסות חוק כזה או אחר שמחוקק על ידי רוב כוחני. העדה הדרוזית עבור מדינת ישראל היא בעצמה שמורת טבע. מציע לך, מר ליבסקינד, לקרוא שוב את רשימתך, ללמוד קצת היסטוריה, על היהודים, על הדרוזים ועל הברית שביניהם, ולהתנצל. ככה פשוט.

אמל אסעד הוא קצין לשעבר בדרגת תא"ל, שפיקד על מנהלת התיאום והקישור והיה מח"ט מנשה וכן חבר בתנועת "מפקדים למען ביטחון ישראל"

  • עוד באותו נושא:
  • דרוזים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully