וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת שבוע מתוח: ההצבעה בכנסת והאיומים של לפיד ומארגני המחאה

9.7.2023 / 1:00

ביום שני צפויה מליאת הכנסת לאשר בקריאה ראשונה את צמצום עילת הסבירות, מתוך כוונה לקדמה לאישור סופי עוד החודש. באופוזיציה מבהירים שאם ההצעה תאושר, לא יהיה טעם בחזרה לשיחות ההידברות בבית הנשיא, ומארגני המחאה מאיימים "לעצור את המדינה"

ביטול עילת הסבירות אושר בועדה לקריאה ראשונה, מהומה פרצה באולם 04 ביולי 2023/ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת צפויה לאשר ביום שני בקריאה ראשונה את ההצעה לביטול עילת הסבירות. לפי הנוסח, נבחרי ציבור יהיו חסינים מפני פסילת או דיון בהחלטותיהם בטענה לאי סבירות. בקואליציה מתכננים לקדם את ההצעה לאישור בקריאה שנייה ושלישית בכנס הקיץ הנוכחי של הכנסת, זאת אומרת בחודש הקרוב.

באופוזיציה הבהירו כי אם ההצעה תאושר סופית - לא יהיה טעם בחזרה לשיחות ההידברות בבית הנשיא. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר הערב בריאיון ברשת 13 כי אם ביטול עילת הסבירות אכן יעבור בקריאות שנייה ושלישית - "אין סיבה לחזור לשיחות בבית הנשיא. אני לא רואה איך חוזרים מזה".

ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את ביטול עילת הסיבות, מהומה פרצה באולם 04 ביולי 2023. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
מהומה בוועדת החוקה לאחר אישור ביטול עילת הסבירות לקריאה ראשונה, 4 ביולי 2023/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

שר המשפטים יריב לוין פרסם הערב פוסט בפייסבוק שכותרתו "בואו נדבר על פייק ניוז", ובמסגרתו טוען כי עילת הסבירות לא תאפשר לממשלה להחליט על כל דבר "ללא הגבלה", אלא "בית המשפט ימשיך לפסול כל החלטה של הממשלה שהתקבלה בניגוד לחוק, בהליך פסול או בהליך לא ראוי". עם זאת, לוין הבהיר כי "בית המשפט לא יקבע מדיניות במקום הממשלה והשרים", והבהיר כי קידום החקיקה הנוכחית היא תחת מסגרת של "מתקנים באחריות".

מארגני המחאה הודיעו כי הם מתכוונים להחריף עוד יותר את צעדיהם והבהירו כי במידה שחקיקת ביטול עילת הסבירות תאושר ביום שני - בשלישי יתקיים "יום התנגדות", שיכלול הפגנות, צעדות, שיירות ושיבושים ברחבי הארץ. בין היתר, לדבר המובילים, היום יכלול הפגנת ענק בנתב"ג אחר הצהריים ובערב הפגנות וצעדות מתמשכות בכל הארץ.

בהודעת הארגונים נכתב: "אם החוק עובר בקריאה ראשונה, ממשלת ישראל תאבד את הלגיטימציה שלה, אין לממשלה בדמוקרטיה מנדט לבטל את הדמוקרטיה. מול ממשלה לא לגיטימית זו חובה להתנגד. בשלישי הקרוב, אם החוק עובר לילה קודם, עם ישראל ייצא בהמוניו ליום התנגדות. אם הממשלה לא תעצור, המדינה כולה תעצור".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בהרצליה, שבוע 27. 08 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
המדינה תעצור. הפגנה נגד המהפכה המשפטית, 8 ביולי 2023/אתר רשמי, ללא

בתוך כך, ביום רביעי צפויה הכנסת לבחור נציג נוסף בוועדה לבחירת שופטים לאחר שהקואליציה ביצעה "תרגיל" שבמסגרתו נמנעה מבחירתו בסיבוב הקודם. נציג הקואליציה הוא ח"כ יצחק קרויזר מעוצמה יהודית והוא יצטרף לחברת הכנסת קארין אלהרר שנבחרה בפעם הקודמת כנציגת האופוזיציה. עם זאת, מחשש לתרגיל נוסף - האופוזיציה הציבה פעם נוספת מועמדים מטעמה, ובהם חברי הכנסת עידן רול ורון כץ מיש עתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully