וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמו באמריקנים ונתמכים ע"י איראן: זה ארגון גדודי חיזבאללה שחטף את הישראלית בעיראק

הארגון שחטף את אליזבת צורקוב הוקם לאחר הפלישה האמריקנית לעיראק ב-2003, ובהמשך לחם יחד עם מיליציות שיעיות אחרות בדאעש. הוא מוגדר ארגון טרור ע"י ארה"ב, ושיגר בעבר איומים רבים כלפי ישראל. מייסדו ומנהיגו הקודם אל-מוהנדס חוסל לצד סולימאני

אנשי מיליציית גדודי חיזבאללה דורכים על דגל ישראל במצעד יום ירושלים בבגדאד, עיראק, 25 ביולי 2014. רויטרס
מצעד של גדודי חיזבאללה על דגל ישראל בבגדאד/רויטרס

המיליציה העיראקית גדודי חיזבאללה, שחטפה את החוקרת הישראלית אליזבת צורקוב, הוקמה ב-2003 בתמיכת איראן, עם הפלישה האמריקנית שהפילה את משטרו של סדאם חוסיין. היא נלחמה בכוחות אמריקניים בזמן שהותם במדינה, והוגדרה ארגון טרור על ידי וושינגטון.

מנהיגה ומייסדה היה אבו מהדי אל-מוהנדס, שנחשב לאיש החזק ביותר במיליציות השיעיות הפרו-איראניות בעיראק עד שחוסל בתקיפת מל"ט אמריקני בבגדאד ב-2020, לצדו של מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני.

גדודי חיזבאללה הם חלק מכוחות הגיוס העממי, שאיגדו שורה של מיליציות למאבק בארגון המדינה האסלאמית (דאעש) עם קריסתם של כוחות הביטחון ב-2014. המיליציה אף שלחה חלק מלוחמיה לסוריה כדי לסייע למשטרו של בשאר אסד, בהובלת איראן וחיזבאללה.

אליזבת' צורקוב במוסול. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
צורקוב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לאחר תום המלחמה בדאעש, זכו המיליציות השיעיות בעיראק להכרה רשמית מהמדינה והפכו לחלק ממנגנוני הביטחון. בדומה לארגונים פרו-איראניים אחרים במזרח התיכון, כמו חיזבאללה בלבנון, לגדודי חיזבאללה יש תשתית אזרחית הכוללת מוסדות חינוך ונוער.

הארגון איים בשנים האחרונות כי הוא מוכן להילחם בישראל במקרה של עימות נרחב נגדה. בגדודי חיזבאללה אף טענו כי יש בידיהם טילים מדויקים ומל"טים שיכולים להגיע עד לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully