וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט הכריע פעם נוספת: מצלמות המהירות אמינות ומדויקות

4.7.2023 / 3:43

המחוזי בבאר שבע קיבל את עמדת המדינה ודחה את הערעור שהוגש נגד הכרעת דינו של בית המשפט לתעבורה בעיר, בה נקבע, כי מערכת א3, המשמשת את המשטרה לאכיפת מהירות נסיעה של כלי רכב, הינה "אמינה ומפיקה תוצאות מדויקות"

מצלמות מהירות על מדרכה. רונן טופלברג
מערכת א3/רונן טופלברג

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל היום (שלישי) את עמדת המדינה ודחה את הערעור שהוגש נגד הכרעת דינו של בית המשפט לתעבורה בבאר שבע, בה נקבע, כי מערכת א3, המשמשת את המשטרה לאכיפת מהירות נסיעה של כלי רכב, הינה "אמינה ומפיקה תוצאות מדויקות".

"הוכח מעל לכל ספק סביר, כי מערכת א3 מספקת תוצאות מדידת מהירות אמינות ביחס לכלי הרכב הנמדדים על ידה, וכי ניתן להתבסס על תוצאות מדידות אלו לצורך הרשעה במסגרת ההליך הפלילי נגד הנהגים", נמסר בהודעת פרקליטות מחוז דרום, שם הבהירו כי הכרעת הדין התבססה, בין היתר, על מאות ניסויים ומבחני שטח, שבוצעו למערכת על ידי מומחי הטכניון.

"בית המשפט לתעבורה שוכנע כי הנאשם חסן נאססרה ביצע את שלוש העבירות של נהיגה במהירות העולה על המותר, אשר יוחסו לו, והוא הורשע בביצוע עבירות אלו", הוסיפו. יצוין כי נאססרה הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי כשטענתו המרכזית הייתה שלמרות שבאופן עקרוני מערכת א3 נמצאה אמינה, "ביחס לשלוש העמדות המסוימות שמדדו את מהירות הנסיעה שלו - לא הוכח, כי הן הופעלו בהתאם להוראות היצרן ועל ידי מפעילים מיומנים".

מצלמת מהירות. קובי ליאני
מצלמת מהירות מדגם א3/קובי ליאני

מצידה, המדינה טענה שיש לדחות את הערעור כיוון שהוכח "מעבר לספק סביר", כי העמדות הותקנו ותוחזקו כראוי, ועל כן - אילו היו כשלים בהתקנת העמדות, המערכת כלל לא הייתה מפיקה מדידות.

בפסק הדין של בית המשפט המחוזי נכתב: "הקביעות של בית משפט קמא ביחס לאמינות מערכת א3 עצמה, מעוגנת היטב בשורה ארוכה של ראיות אשר באו בפניו ובראשן סדרה ארוכה של למעלה מ-700 בדיקות שטח וניסויים, אשר העלו תוצאות מדויקות, בבדיקות מגוונות, לכלי רכב שונים, ובתנאים שונים. מערכת א3 מבצעת בדיקות מהירות, ברמת דיוק אשר ניתן על סמכה לקבוע ממצאים בהליך הפלילי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully