וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזרות ליחסים דיפלומטיים מלאים: מצרים וטורקיה הודיעו על מינוי שגרירים

4.7.2023 / 10:14

שתי המדינות, שיחסיהן נותקו בעקבות ההפיכה בקהיר נגד שלטון "האחים המוסלמים", מינו שגרירים כחלק מהסכם הנורמליזציה שעליו סיכמו הנשיאים סיסי וארדואן

בוידאו: ארדואן אחרי הניצחון בבחירות: "הזמן לשים בצד את כל העימותים"/רויטרס

טורקיה ומצרים שדרגו היום (שלישי) את היחסים הדיפלומטיים שלהן לדרג של שגרירים, בהמשך להסכם הנורמליזציה שהושג בין מנהיגיהן. לפי הצהרה משותפת של שתי המדינות שפורסמה על ידי משרד החוץ של טורקיה, היא מינתה את סאליח מוטלו סן לשגרירה בקהיר, ומצרים מינה את עמר אל-חממי לשגרירה באנקרה.

"שדרוג רמת היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות יושם בהתאם להחלטה שהתקבלה על ידי נשיאי שתי המדינות", נמסר בהצהרה המשותפת. "הצעד הזה נועד לנרמול היחסים בין שתי המדינות ומשקף את השיפור ביחסים הבילטרליים בהתאם לאינטרסים של אזרחי טורקיה ומצרים".

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ונשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי לוחצים ידיים בפתח משחקי המונדיאל בקטאר, 2022. לשכת הנשיאות של טורקיה, אתר רשמי
אחד המשברים הממושכים באזור מגיע לסיומו. ארדואן וסיסי בפתיחת המונדיאל בקטאר/אתר רשמי, לשכת הנשיאות של טורקיה

עם החזרה ליחסים דיפלומטיים מלאים, מגיע לסיומו אחד המשברים הבולטים במזרח התיכון שהחל בעקבות אירועי "האביב הערבי". נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן סירב להכיר תחילה בשלטונו של עבד אל-פתאח א-סיסי, שהפיל בהפיכה צבאית את בעל בריתו ואיש "האחים המוסלמים" מוחמד מורסי ב-2013.

טורקיה ומצרים אף תמכו בצדדים יריבים בסכסוכים באזור, אך מגיפת הקורונה שפרצה בתחילת העשור הנוכחי הובילה לשינוי מדיניות באנקרה שהחלה להתפייס עם יריבותיה. בתחילת השנה ערכו שרי החוץ של שתי המדינות ביקורים הדדיים באנקרה ובקהיר, אחרי נתק שנמשך יותר מעשור.

בנוסף למצרים, ארדואן שיקם בשנים האחרונות את היחסים עם ישראל, איחוד האמירויות הערביות וערב הסעודית, תוך שהוא מוכן אף לנורמליזציה עם משטר אסד בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully