וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה האמונה על הקמת הטורבינות בגולן: "העבודות נדחו, נגיש המלצות לרה"מ"

3.7.2023 / 19:46

ההחלטה התקבלה בהמשך לבקשת ראש הממשלה להשהות את העבודות, זאת למטרת הקמת צוות הכולל נציגים מהעדה הדרוזית. "העבודות יחודשו לא יאוחר מ-1 באוגוסט", הוסיפו בחברה

חברת אנרג'יקס האמונה על הקמת הטורבינות בגולן אישרה היום (שני) כי העבודות יושהו, ויחודשו לא יאוחר מ-1 באוגוסט.

ההחלטה על השהיית העבודות התקבלה כבר לפני שבוע וחצי בידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שטען כי לאחר שקיבל את המלצת ראש שב"כ ומפכ"ל המשטרה אלו יושהו ויתחדשו בצאת חג הקורבן, שחל אתמול. אולם, מאנרג'יקס נמסר כי לאחר פניה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לחברה בנושא, הוחלט על הארכת ההשהייה - זאת לצורך הקמת צוות בהשתתפות נציגים מהעדה הדרוזית.

"ראש הממשלה פנה לחברה בבקשה להשהות לזמן קצר את עבודות ההקמה של הפרויקט, זאת במטרה להקים לאלתר צוות בין משרדי בהשתתפות של נציגי החברה וכן נציגי העדה הדרוזית בצפון רמת הגולן", נמסר מטעם אנרג'יקס. עוד מסרו כי הצוות יפעל "בחיכוך מינימלי עם האוכלוסיה" ויגיש את המלצותיו לראש הממשלה עד ל-19 ביולי. "החברה מעריכה את מחוייבות ראש הממשלה והממשלה כולה לשלטון החוק ולהקמת הפרויקט הלאומי", הוסיפו בחברה.

הפרות סדר של דרוזים המתנגדים לעבודות להקמת הטורבינות בצפון הגולן. דוברות משטרת ישראל
הפרות סדר של דרוזים המתנגדים לעבודות להקמת הטורבינות בצפון הגולן/דוברות משטרת ישראל

העבודות לבניית הטורבינות גרמו בשבועות האחרונים להפגנות אלימות של התושבים הדרוזים ברמת הגולן. אלפי דרוזים התפרעו והתעמתו עם המשטרה באתר העבודות. המפגינים יידו אבנים וזיקוקים וזרקו בקבוקי תבערה לעבר השוטרים, שהשתמשו נגדם באמצעים לפיזור הפגנות. בהמשך, התרחבו לצמתים ונקודות נוספות בגולן ובצפון, ובמהלך ניסיון השתלטות על תחנת משטרה בגולן 27 בני אדם נפצעו, חמישה מהם קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully