וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרחיק את סגן מנהל הווקף מירושלים: "פעיל חמאס בכיר"

הצבא התערב באופן חריג בענייני הווקף הירדני, והוציא צו הרחקה לחצי שנה מהעיר לשייח נג'אח בכיראת, אחד מהאישים הבכירים ביותר בהר הבית, בעקבות מידע ביטחוני שהתקבל לפיו הוא פעיל של ארגון הטרור ו"מעורב בפעילות ביטחונית". בכיראת החליט לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה

צו הרחקה לחצי שנה מכל תחומי ירושלים והר הבית הוצא לסגן מנהל הווקף הירדני, השייח' ד"ר נג'אח בכיראת, דמות ירדנית בכירה בירושלים. זאת, בעקבות מידע ביטחוני שהתקבל מגורמי ביטחון, לפיו בכיראת הוא "פעיל חמאס בכיר המעורב בפעילות ביטחונית". ההרחקה מגיעה בהמשך לשימוע שנערך לפני כשבועיים, שם נטען כי "נשקפת סכנה מנוכחות השייח' בירושלים". בכיראת החליט לעתור לבג"ץ נגד ההחלטה.

מדובר בהתערבות חריגה של צה"ל כלפי גורמים בווקף הירדני, שכן בדרך כלל משטרת ישראל והשב"כ נאבקים בהשפעת גורמי טרור בהר הבית. נוסף על כך, בכיראת' הוא אחד מהאישים הבכירים ביותר בהר הבית, ואחראי על תפעול שוטף של חלקים בארגון הווקף ועל הזרועות הלימודיות שלה לאוכלוסייה צעירה במזרח העיר. השייח' נעצר כבר כמה פעמים בעבר בעקבות מעורבותו בפעילויות אסורות, כשמ-2001 הוא נכנס למאסר יותר מ-20 פעמים.

נאג'ח דאוד אחמד בכיראת, סגן ראש הווקף בירושלים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יעתור לבג"ץ. בכיראת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אם בג"ץ ידחה את העתירה, הצו שהוצא כלפי השייח' ייכנס לתוקפו בקרוב והוא יוגלה מביתו באבו תור לתקופה של חצי שנה. הודעה מצה"ל, שלא מרבה להתערב בנושאים הקשורים בהר הבית, שמודיעה על מעורבותו של בכיראת' בארגון טרור עלולה לסמן קפיצת מדרגה ביחס של מערכת הביטחון כלפיו, ואולי על התגברות החשדות השונים נגדו. החלטות בדבר הוצאת צו מתקבלות לאחר בחינה קפדנית בצה"ל, תוך שקילת המסוכנות הנשקפת, איזון בין מכלול השיקולים, ולאחר שקילת הטענות המועלות במסגרת השימוע.

זו לא הפעם הראשונה שמדווח על אירועים שקשורים בין חמאס לאל-אקצא. בחלק מתפילות יום השישי ברמדאן הונפו דגלי חמאס, וכמו כן, דווח על עידוד הצעירים בגדה ובפנים הארץ להגיע כדי לבצע את מצוות ההסתגרות על ההר ו"איחוד הגזרות" - ניסיון של ארגון הטרור להצטייר כ"מגן אל אקצא", דבר שבא לידי ביטוי גם בפרסומים שהוא מוציא בנושא ובתגובות על פעולות ישראליות בתוך שטח ההר.

הודעה על הרחקת נאג'ח דאוד אחמד בכיראת, סגן ראש הווקף בירושלים. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ההזמנה לשימוע שנשלחה אל בכיראת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מגבלות כניסה לעיר ירושלים, לרבות אזור צור באהר, הוטלו על בכיראת בצו שהוציא מפקד פיקוד העורף בהתאם לסמכויותיו לפי תקנות ההגנה (שעת חירום), 1945. הצו הוצא לאחר שהוצגה למפקד פיקוד העורף המלצת גורמי הביטחון, המלמדת על סיכון הנשקף מבכיראת לביטחון המדינה, ולאחר שנערך לו שימוע".

משרד הווקף בירדן גינה בחריפות את צו ההרחקה. בהודעה נאמר: "הארגונים האיסלאמיים באל-קודס מביעים את דחייתם מהרדיפה של רשויות הכיבוש נגד מי שבונים ומגנים על מסגד אל-אקצא. החלטה בלתי הוגנת זו היא עונש שרירותי, בלתי חוקי, הסותר את חופש הפולחן וחופש הדעה, ואנו דורשים לבטל את ההחלטה שניתנה נגדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully