וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הנער שנורה בידי שוטר בפריז נגד המתפרעים: "משתמשים בו כתירוץ"

סבתו של נאהל, שנהרג בעת בדיקת תנועה, קוראת להרגעת הרוחות: "זה נגמר, לילד שלי אין יותר חיים". קרוב משפחה אחר אמר כי חייבים לשנות את החוק שאפשר לשוטר לירות בו במקום. הרשויות הבטיחו להעניש בחומרה את אלו שתקפו את בית ראש העיר, 7,000 שוטרים נוספים יתפרסו בבירה

המהומות בצרפת: ביתו של ראש עיר בפרברי פריז הותקף על ידי מתפרעים/רויטרס

בעוד שצרפת מקווה ששיאן של המהומות מאחוריה, סבתו של הנער נאהל שמותו מירי של שוטר הצית את ההתפרעויות גינתה אותן היום (ראשון) וקראה להרגעת הרוחות. במהלך הלילה האחרון נעצרו 719 איש ברחבי המדינה, כאלף פחות מהלילה הקודם, והרשויות מקוות שהמגמה תימשך עם התגברות הנוכחות המשטרתית ברחובות.

"אני לא רוצה שהם יהרסו חנויות, אוטובוסים ובתי ספר", אמרה סבתו של נאהל, נדיה, לערוץ BFM TV. "הם משתמשים בנאהל כתירוץ. אנחנו רוצים שהדברים יירגעו". מוצאה של המשפחה הוא מצפון אפריקה, והירי בנער בן ה-17 מטווח אפס, שתועד על ידי עוברי אורח, עורר מחדש את התסכול בקרב קהילות המהגרים ובניהם הטוענים לאפליה ממסדית.

השוטר שירה והרג את נכדה, רק כי סירב לעצור לבדיקת תנועה, מואשם ברצח, אך היא אמרה כי "לבה כואב" מהעובדה שנאספות עבורו תרומות. עם זאת, היא הוסיפה כי היא משוכנעת שהוא ייענש כמו כל אחד אחר. קרוב משפחה אחר אמר לרשת BBC כי "מעולם לא קראנו למהומות או לשנאה", אך הוא הוסיף כי החוק שאפשר לשוטר לירות בנאהל חייב להשתנות.

האנרכיה בערים הגדולות של צרפת הכניסה את הנשיא עמנואל מקרון למשבר הגדול ביותר שידע מאז מחאת "האפודים הצהובים" ב-2018, ובשל האירועים הוא נאלץ לבטל ביקור מתוכנן בגרמניה, שאמרה כי היא "עוקבת בדאגה" אחר המצב. מקרון יכנס הערב דיון ביטחוני נוסף, ו-7,000 שוטרים נוספים יתפרסו בפריז ובפרבריה. בשבוע שעבר אישרה הממשלה פריסה של 45 אלף שוטרים ברחובות.

ראש ממשלת צרפת אליזבת' בורן לצד ראש עיריית ל'האי-לה-רוסה, שביתו התקף על ידי מתפרעים, 2 ביולי 2023. רויטרס
"לא נאפשר לאחראים לחמוק ללא עונש". ראש ממשלת צרפת וראש העיר שביתו הותקף, היום/רויטרס

אף שהיקף האלימות פחת ברוב המוקדים, תקרית חמורה נרשמה באחד מפרבריה של הבירה כשמפגינים תקפו את ביתו של ראש עיריית ל'האי-לה-רוסה, וינסנט ז'אנברן ופצעו את אשתו ואחד מילדיו.

התביעה, החוקרת את האירוע כניסיון רצח, אמרה כי אשתו של ראש העיר ברחה מהבית עם ילדיה כשהמתפרעים דהרו במכונית דרך השער והציתו אותה לאחר מכן, במטרה לשרוף את הבית עצמו, אך המכונית נבלמה על ידי חומה נמוכה ופגעה רק בשער הכניסה וברכב המשפחתי. הם אף שיגרו זיקוקים לעברה ולעבר ילדיה בעת שברחו מהבית.

ראש הממשלה אליזבת בורן סיירה אחר הצהריים בפרבר לצדו של ראש העיר, וכינתה את ההתקפה על ביתו "מזעזעת". "אנחנו לא נאפשר לאחראים לאלימות לחמוק ללא עונש", אמרה, בעודה מפצירה להטיל עליהם את העונשים האפשריים הכבדים ביותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שוטרים מחוץ לחנות של "דיור" בשאנז אליזה, פריז, צרפת, 1 ביולי 2023. רויטרס
שוטרים מחוץ לחנות של "דיור" בשאנז אליזה, אתמול/רויטרס

אתמול נערכה הלווייתו של נאהל במסגד בנאנטר, הפרבר הפריזאי שבו הוא נורה ונהרג. קרובי המשפחה ביקשו מכלי התקשורת להימנע מלהגיע לטקס וכל הצילומים - אפילו בטלפונים - נאסרו.

נאהל נורה לאחר שסירב לעצור לבדיקת תנועה, ומת מפצעיו במקום. בסרטון, ששותף באינטרנט, נראו שני שוטרים מנסים לעצור את הרכב ואחד מכוון את נשקו לעבר הנהג, שהחל לנסוע מהמקום ואז נורה. בתחילה טענה המשטרה כי השוטרים היו תחת סכנה, אך תיעוד התקרית הפריך זאת. השוטר היורה הביע חרטה על מעשיו ואמר כי הוא "הרוס" מכך שהרג את נאהל, אך הוסיף כי הוא לא התכוון להרוג אותו ולא רצה לפגוע בראשו.

הירי הקטלני בנאהל הצית מחדש את הטענות כלפי מדיניות המשטרה בצרפת וכן לאפליה ולגזענות כלפי מיעוטים, שרבים מהם מתגוררים בשיכונים צפופים ועניינים בפרברי הערים הגדולות. רבים מצביעים על חוק שנוי במחלוקת שעבר ב-2017 בעקבות גל טרור של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) והקל על שוטרים לירות בנהגים המתעלמים מהוראותיהם.

מהומות במארסיי/טוויטר

נציבות זכויות האדם של האו"ם אמרה שהתסיסה האחרונה בצרפת, אחת מני רבות שאירעו בעשורים האחרונים, היא הזדמנות עבורה "לטפל בבעיות עמוקות של גזענות באכיפת החוק".

איראן, שספגה ביקורת קשה מצרפת על הדיכוי האלים של מחאות החיג'אב בשטחה בשנה שעברה, עקצה את הממשל בפריז וקראה לו "לכבד את עקרונות כבוד האדם" ולשים קץ לאלימות. בניגוד לתגובת כוחות הביטחון באיראן, שהרגו מאות מפגינים ועצרו עוד אלפים רבים, משטרת צרפת נמנעת משימוש באמצעים קטלניים במהלך המהומות.

מקרון, שגינה את הירי בנאהל, מכחיש שמערכת אכיפת החוק סובלת מגזענות שיטתית. הוא גם גינה את האירועים האלימים ברחבי המדינה ואת אלו שניצלו את מותו של נאהל כדי לזרוע הרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully