וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בין שוטרים למתפרעים במארסיי, ביתו של ראש עיר בפרברי פריז הותקף

מוקד האלימות בלילה החמישי למהומות בצרפת שפרצו בעקבות הירי בנאהל היה בעיר הנמל הדרומית. בבירה, נוכחות משטרתית מוגברת הובילה לירידה במפלס האלימות, אך ראש עיר בפרבריה אמר כי אשתו ובנו נפצעו כשאדם פגע בביתם עם רכבו. יותר מ-700 בני אדם נעצרו

מהומות במארסיי/טוויטר

שוטרים ומתפרעים התעמתו הלילה (ראשון) בעיר מארסיי, במהלך הלילה החמישי למהומות בצרפת שפרצו בעקבות הרג הנער נהל שנורה על ידי שנורה מטווח אפס בפרבר של פריז.

שוטרים תועדו משתמשים בגז מדמיע כדי להדוף את המתפרעים, ולפחות 56 אנשים נעצרו בעיר הנמל הדרומית. עם זאת, בפריז ובמוקדים אחרים נראה שחלה ירידה בהיקף האלימות בזכות נוכחות משטרתית מוגברת הכוללת פריסה של כ-45 אלף שוטרים ברחובות.

שר הפנים של צרפת, ג'רלד דרמנין, שיבח את רשויות אכיפת החוק על "פעולתם הנחרצת" שהובילה ל"לילה רגוע יותר". לפי משרד הפנים, הלילה נעצרו יותר מ-700 מתפרעים - 194 מהם בפריז - ברחבי המדינה, בהשוואה ליותר מ-1,300 ביום שישי ויותר מ-900 חמישי.

האנרכיה בערים הגדולות של צרפת הכניסה את הנשיא עמנואל מקרון למשבר הגדול ביותר שידע מאז מחאת "האפודים הצהובים" ב-2018, והוא נאלץ לבטל ביקור מתוכנן בגרמניה בשל האירועים.

עימותים בעיר מארסיי, צרפת, 1 ביולי 2023. רויטרס
מוקד המהומות. כלי רכב בוער במארסיי, הלילה/רויטרס

העימותים במארסיי התרכזו בלה קנבייר, השדרה המרכזית של העיר, ובתקשורת הצרפתית דווח כי הם נמשכו כשעה. יום קודם לכן, דווח כי מתפרעים פרצו לחנות לרובי ציד ובזזו אותה.

הרשויות בפריז עצרו זה הלילה השני ברציפות את כל התחבורה הציבורית החל מהשעה 21:00, על מנת להקשות על הגעתם של המונים למרכז העיר. שוטרים רבים נפרסו לאורך שדרת שאנז אליזה, וראש הממשלה אליזבת בורן הגיעה לחדר הפיקוד של המשטרה הלאומית בעיר כדי לפקח על המאמצים לשמור על הסדר.

עם זאת, תקרית חמורה נרשמה באחד מפרבריה של הבירה. לפי ראש עיריית ל'האי-לה-רוסה, אשתו ואחד מילדיו נפצעו כשהם נמלטו מנהג רכב שפגע בביתם ואז הצית את כלי רכבו.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

ביתו של ראש עיר בפרברי פריז אחרי שהותקף

בעיר ליל, שבצפון צרפת, נצפו כוחות מיוחדים של המשטרה ברחובות, בעוד שכבאים תועדו במהלך הלילה מכבים מכוניות שהוצתו על ידי מתפרעים. 21 בני אדם נעצרו בליון, ועימותים דווחו גם בניס ובשטרסבורג.

גורמים רשמיים מקווים שייתכן שהושגה נקודת מפנה במהומות, כשהמתפרעים מאבדים מכוחם הודות לתגובה המשטרתית הקשה ולחוסר הפופולריות הרבה של מעשיהם. עם זאת, עד שהמגמה לא תימשך, ברשויות נמנעים מלהסיק מסקנות כלשהן.

אתמול נערכה הלווייתו של נאהל במסגד בנאנטר, הפרבר הפריזאי שבו הוא נורה ונהרג. תומכי המשפחה, שמוצאה מצפון אפריקה, ביקשו מכלי התקשורת להימנע מלהגיע לטקס וכל הצילומים - אפילו בטלפונים - נאסרו: "אין סנאפצ'ט, אין אינסטגרם", נאמר למשתתפים.

לילה חמישי של עימותים לאחר מותו של נער מירי שוטר, פריז, צרפת, 1 ביולי 2023. רויטרס
שוטרים מנהלים מרדף אחר מתפרעים בפריז, הלילה/רויטרס

נאהל נורה לאחר שסירב לעצור לבדיקת תנועה, ומת מפצעיו במקום. בסרטון, ששותף באינטרנט נראו שני שוטרים מנסים לעצור את הרכב ואחד מכוון את נשקו לעבר הנהג, שהחל לנסוע מהמקום ואז נורה. בתחילה טענה המשטרה כי השוטרים היו תחת סכנה, אך תיעוד התקרית עורר זעם רב והשוטר שירה נעצר והואשם ברצח.

הוא הביע חרטה על מעשיו ואמר כי הוא "הרוס" מכך שהרג את נאהל, אך הוסיף כי הוא לא התכוון להרוג אותו ולא רצה לפגוע בראשו.

הירי הקטלני בנאהל הצית מחדש את הטענות כלפי מדיניות המשטרה בצרפת וכן לאפליה ולגזענות כלפי מיעוטים, שרבים מהם מתגוררים בשיכונים צפופים ועניינים בפרברי הערים הגדולות. רבים מצביעים על חוק שנוי במחלוקת שעבר ב-2017 בעקבות גל הטרור של דאעש והקל על שוטרים לירות בנהגים המתעלמים מהוראותיהם.

נציבות זכויות האדם של האו"ם אמרה שהתסיסה האחרונה בצרפת, אחת מני רבות שאירעו בעשורים האחרונים, היא הזדמנות עבורה "לטפל בבעיות עמוקות של גזענות באכיפת החוק".

מקרון, שגינה את הירי בנאהל, מכחיש שמערכת אכיפת החוק סובלת מגזענות שיטתית. הוא גם גינה את האירועים האלימים ברחבי המדינה ואת אלו שניצלו את מותו של נאהל כדי לזרוע הרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully