וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוה אלברשטיין, ביברס נאתכו ומפקד חיל האוויר לשעבר: זוכי "עיטור הנשיא"

2.7.2023 / 18:00

לרגל שנתה ה-75 למדינת ישראל, הנשיא הרצוג יעניק את העיטור המיוחד לרשימה נרחבת של אישים שתרמו "תרומה ייחודית למדינת ישראל". לצד העיתונאית כרמלה מנשה, פרופ' מונא ח'ורי והרב מנחם הכהן, יזכו בעיטור גם עמותה לקידום מקצועי-חרדי והמדינאי המרוקני אנדריי אזולאי

בווידאו: ביקור נשיא המדינה יצחק הרצוג באזרבייג'ן/וידאו: רועי אברהם, מקליט: בן פרץ

הזמרת והיוצרת חוה אלברשטיין, הכדורגלן ביברס נאתכו והפילוסוף מאיר בוזגלו יזכו ב"עיטור הנשיא" - כך הודיע היום (ראשון) נשיא המדינה יצחק הרצוג, לרגל שנתה ה-75 למדינת ישראל. לצדם יזכו בעיטור גם מייסדת תנועת הנוער "כנפיים של קרמבו" עדי אלטשולר; הרב מנחם הכהן; הפרופסור מונא ח'ורי; מפקד חיל האוויר לשעבר דן טולקובסקי; עיתונאית תאגיד השידור הציבורי כרמלה מנשה; ד"ר אסעד עראידה; ולנה שטרן, מייסדת "המרכז לסיוע הוליסטי".

הנשיא הגדיר את הזוכים כמי שתרמו "תרומה ייחודית למדינת ישראל". הרצוג יעניק את עיטור הנשיא גם לעמותת קמ"ח - קידום מקצועי חרדי, ולמדינאי המרוקני אנדריי אזולאי ולבכיר המשפט הבינלאומי הפרופסור ארוין קוטלר על "תרומתם הייחודית לעם היהודי".

חוה אלברשטיין זוכה בפרס מפעל חיים של אמ"י, 22 בנובמבר 2022. אמ"י, צילום מסך
"תרומה ייחודית למדינת ישראל". חוה אלברשטיין/צילום מסך, אמ"י

הנשיא הרצוג הסביר, "עיטור הנשיא מוענק למי שתרמו תרומה יוצאת דופן למדינת ישראל, לעם היהודי ולאנושות, בכישרונם, בשירותם או בדרך אחרת. העיטור יוענק לזוכים בטקס חגיגי שיתקיים בבית הנשיא בחודש ספטמבר הקרוב". על מגוון הזוכים הרחב אמר, כי הם "מגלמים את הפסיפס הישראלי והיהודי המגוון והמרגש".

"עיטור הנשיא" הוענק לראשונה ב-2012, בעת כהונתו של שמעון פרס. עם כניסתו לתפקיד, כונן הנשיא הרצוג ועדה מייעצת בראשותו של שופט בית המשפט העליון (בדימוס) פרופ' יורם דנצינגר, שתמליץ על המועמדים לקבלת העיטור. מאז כניסתו לתפקיד העניק הנשיא את העיטור לאישים מהארץ ומחו"ל, בין היתר לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס, נשיא צ'כיה מילוש זמאן, המשוררת רחל שפירא ואישים נוספים.

ביברס נאתכו בהופעה האחרונה במדי נבחרת ישראל. ברני ארדוב
נאתכו בהופעתו האחרונה במדי נבחרת ישראל/ברני ארדוב
נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג בראיון לוואלה!, 20 באפריל 2023. ראובן קסטרו
הנשיא הרצוג/ראובן קסטרו

הנשיא התקשר באופן אישי למקבלי ומקבלות העיטור ובישר להם על זכייתם. ככלל החליטה הוועדה המייעצת שעיטור הנשיא לא יוענק למי שקיבלו בעבר את פרס ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully