וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת נערים ישראלים חולצה מטרק בהרי האלפים בשוויץ

30.6.2023 / 23:07

9 הנערים, בני 17 ו-18 יצאו לטרק באיזור קורונה דה רדורטה, אחת מפסגות האלפים השוויצרים. באמצע המסלול מזג האוויר השתנה והפך להיות סוער וגשום. המטיילים לא הצליחו להתקדם במסלול והזעיקו בעזרת הטלפון הלווייני את חברת החילוץ, שחילצה אותם לבסוף בשלום באמצעות מסוק

בווידאו: ישראלי בן 27 חולץ במצב קשה במהלך טרק בהודו/צילום: מגנוס חילוץ והצלה

קבוצת נערים בני 17 ו-18 מכפר יונה חולצה היום (שלישי) מטרק בהרי האלפים בשוויץ. תשעת הנערים, שיצאו לטיול ללא מבוגרים נקלעו למזג אוויר סוער במהלך הטיול ולא יכלו להתקדם במסלול. הנערים יצרו קשר דרך מכשיר טלפון לווייני וצוות חילוץ מקומי של חברת מגנוס, איתר אותם באמצעות מכשיר איכון לווייני וחילץ אותם בעזרת מסוק.

הנערים יצאו לטרק באיזור קורונה דה רדורטה, אחת מפסגות האלפים השוויצרים שסמוכות לגבול גרמניה. במהלך המסלול, מזג האוויר השתנה והחל להיות סוער וגשום. בני ה-17 חשו שאינם מצליחים להתקדם ובשלב מסוים הבינו כי אין טעם להמשיך במאמצים וכי הם מסכנים את עצמם והזעיקו עזרה. המטיילים חולצו בשיתוף פעולה עם חברות הביטוח בהם היו מבוטחים: פספורטכארד, הפניקס וביטוח ישיר.

במקביל להגעת צוות החילוץ המקומי, דיבר איתם במכשיר הלוויני רופא ממרכז השליטה של מגנוס, שלל את החשד להיפותרמיה ותדרך אותם בנוגע להתנהלות בשטח עד לחילוץ. לבסוף כל המטיילים חולצו, כשנעליהם ספוגות מהגשם, אך הוא לא סבלו מתסמיני היפותרמיה והם לא נזקקו לטיפול רפואי.

הרי האלפים, פלומסרברג, שוויץ. ShutterStock
הרי האלפים, שוויץ. אילוסטרציה/ShutterStock

לפני כשבועיים חולצו במהלך יממה אחת שני מטיילים ישראלים על ידי צוותים מקומיים של חברת חילוץ המטיילים הישראלית הבינלאומית "מגנוס" משני טרקים באזור עמק פרוואטי בהודו, האזור הוא אחד מיעדי התיירות המרכזיים לישראלים בצפון המדינה. העמק היפייפה חוצה ערוץ תלול צדדים דרך ההרים וההליכה בשבילים מאתגרת לעיתים. מטיילים ותיקים אומרים כי השבילים האלה עלולים להטעות ובמעט רטיבות של אחרי גשם הם הופכים חלקים ומסוכנים. שני המטיילים, מבוטחי חברת ביטוח המטיילים "פספורטכארד", חולצו בשיתוף פעולה בין שתי החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully