וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך יממה אחת: שני מטיילים ישראלים חולצו בצפון הודו

עודכן לאחרונה: 12.6.2023 / 20:12

שני הצעירים חולצו מטרקים שעשו בעמק פרוואטי, שנחשב ליעד תיירות מרכזי במדינה. אחד מהם נפגע ברגלו, פונה לבית חולים וכעבור כמה שעות שוחרר. באירוע השני, ישראלי יצא עם חבריו לנקודת תצפית ולא חזר, צוותים של חברת החילוץ יצאו לנקודה שבה היה והשיבו אותו באלונקה

בווידאו: פינוי הישראלים שנפצעו בתאונה בבטומי שבגיאורגיה מנתב"ג/תיעוד מבצעי מד"א

במהלך היממה האחרונה חולצו שני מטיילים ישראלים על ידי צוותים מקומיים של חברת חילוץ המטיילים הישראלית הבינלאומית "מגנוס" משני טרקים באזור עמק פרוואטי בהודו, האזור הוא אחד מיעדי התיירות המרכזיים לישראלים בצפון המדינה. העמק היפייפה חוצה ערוץ תלול צדדים דרך ההרים וההליכה בשבילים מאתגרת לעיתים. מטיילים ותיקים אומרים כי השבילים האלה עלולים להטעות ובמעט רטיבות של אחרי גשם הם הופכים חלקים ומסוכנים. שני המטיילים, מבוטחי חברת ביטוח המטיילים "פספורטכארד", חולצו בשיתוף פעולה בין שתי החברות.

באירוע הראשון, אתמול (ראשון), צעיר ישראלי בן 24 בטיול אחרי צבא יצא לטייל לבדו מחוץ לכפר פונגה, נקע את רגלו ואותר על ידי מטיילים מקומיים שסייעו לו להגיע לגסט האוס. אלא שמצבו החמיר ולאחר רדת החשיכה הוא חולץ משם באלונקה על ידי צוות מקומי של מגנוס מנקודה אליה הגיע רכב שהעביר אותו לבית החולים המקומי "הארי הר", משם הוא כבר שוחרר.

חילוצים של מטיילים ישראלים, עמק פרוואטי, צפון הודו. באדיבות פספורטכארד ומגנוס איתור וחילוץ, אתר רשמי
חילוץ המטיילים הישראלים/אתר רשמי, באדיבות פספורטכארד ומגנוס איתור וחילוץ
חילוצים של מטיילים ישראלים, עמק פרוואטי, צפון הודו. באדיבות פספורטכארד ומגנוס איתור וחילוץ, אתר רשמי
חילוץ המטיילים הישראלים/אתר רשמי, באדיבות פספורטכארד ומגנוס איתור וחילוץ

באירוע השני שהחל אתמול בשעת ערב מאוחרת, צעיר ישראלי בן 26 יצא לנקודת תצפית עם חברים שבשלב מסוים חזרו והוא נותר באזור ללא קליטה ונקלע למצוקה. כשלא שב לכפר, יצאו חבריו לחפש אותו יחד עם צבי אייזנשטוק מ"הבית היהודי", ובמקביל יצרו קשר עם מרכז השליטה של מגנוס. הדסק המבצעי של חברת החילוץ שלח לאזור שלושה צוותים רגליים מקומיים, ולאחר כמה שעות הוא אותר בסיוע חבריו והכוחות בשטח, כל זאת בשיתוף פעולה עם משרד החוץ והקונסוליה בדלהי.

מיד לאחר איתורו רופא הדסק עלה לשיחה ראשונה לאבחון מצבו, ממנה עלה כי המטייל עם חבלת ראש ובתשישות רבה. צוות רגלי נוסף נשלח על פי נקודת ציון למקום שבו היה המטייל, כדי להוריד אותו באלונקה לנקודת חבירה עם רכב ומשם נלקח לבית החולים הארי הר.

"בימים אלה חזרה עונת הטיולים לאזור הזה של צפון הודו", אומר לוואלה נדב בן דהן, סמנכ"ל מבצעים במגנוס שניהל את החילוצים יחד עם הדסק המבצעי במטה החברה. "זה הזמן להזהיר שגם בטיולים קצרים יש לעיתים סכנות גדולות ושמירה על כללי הבטיחות ממזערת אותן ומאפשרת ליהנות מהטיול ולהמשיך אותו בריאים ושלמים".

דגשים חשובים למטיילים

  • מסוכן לצאת לטייל לבד, יש לצאת בליווי מדריך או כמה חברים.
  • חשוב לדווח על תוכנית הטיול שלכם לקרובים אליכם למקרה ומשהו ישתבש.
  • כדאי לקבוע מראש עם המשפחה את תדירות התקשורת ביניכם - מתי תהיה לכם קליטה ומתי תעדכנו על מצבכם.
  • מומלץ להצטייד במכשיר לווייני אותו מציעים במגנוס למטיילים - הדרך היחידה ליצור קשר בחירום באזורים ללא קליטה סלולרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully