וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העימות בין לוין ובן גביר ליועמ"שית ופרקליט המדינה: "אין דין ואין דיין"

29.6.2023 / 19:21

בדיון מיוחד על הגבלות במרחב הציבורי שכינס נתניהו בעקבות המחאה נגד שרים וח"כים, פרץ ויכוח חריף. השרים דרשו לדעת כמה אישומים הוגשו נגד מפגינים, וטענו כי איסמן ובהרב מיארה הם אלו שקובעים את המדיניות: "פשוט שערורייה"

בוידאו: מפגינים נגד המההפכה המשפטית חסמו את נתיבי איילון לתנועה 29 ביוני 2023/שב"פ

ברקע המחאה נגד שרים וחברי כנסת - ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (חמישי) דיון מיוחד על הגבלות במרחב הציבורי, ובמהלכו התעורר עימות סוער בין השרים איתמר בן גביר ויריב לוין ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ולפרקליט המדינה עמית איסמן. "תפסיקו להפיל אחריות על המשטרה. אתם קובעים וההוכחה היא כי בהתנתקות זו הייתה מדיניות והנחייה שלכם".

בדיון אצל נתניהו נכחו גם פרקליט המדינה עמית איסמן, המפכ"ל קובי שבתאי, ראש המל"ל צחי הנגבי, מזכיר הממשלה יוסי פוקס וגורמים נוספים. ראש חטיבת חקירות, תת ניצב שלומית לנדס, אמרה בפתח הדיון כי "היו עשרות תלונות משרים וחברי כנסת שהתלוננו על אירועים ותקיפות". בן גביר שאל בתגובה: "כמה כתבי אישום הוגשו?" והיא השיבה שאינה יודעת.

איתמר בן גביר, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
איתמר בן גביר/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90
המועמד לתפקיד פרקליט המדינה עמית איסמן. אוניברסיטת חיפה, אתר רשמי
עמית איסמן/אתר רשמי, אוניברסיטת חיפה

השר לוין הפנה את השאלה ליועמ"שית, שהשיבה: "הנתונים לא אצלי". בן גביר המשיך להתעקש ותהה: "כמה בחצי שנה האחרונה?", עורך הדין אלון אלטמן מהפרקליטות ענה כי "היו כמה כתבי אישום", אך הבהיר כי הוא לא זוכר מספר. השר לוין אמר הפציר בייעוץ המשפטי להביא את נתוני כתב האישום שהוגשו על עבירות דומות. "יש פערים ואתם יודעים את זה מצוין, היו כל כך הרבה חסימות של כבישים, התפרעויות מול חברי כנסת. האם יש אחד שנתן את הדין על חלקו בארגון החסימות והתופעות הללו?", אמר השר.

בן גביר הטיח באנשי הפרקליטות: "אני מזכיר לכם שמשה פייגלין ישב במעצר עד תום ההליכים על ארגון. מפנה אתכם לפסק דין בעניין שי מלכה שישב בכלא כי הוא ארגן חסימות. למה עושים אפליה?". פרקליט המדינה השיב כי "צריך לעשות הפרדות בין הסתה לאלימות. יש מדיניות ואנחנו אוכפים את החוק". והיועמ"שית הוסיפה: "המשטרה היא זו שאחראית על האכיפה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה בכנס המשפט הציבורי, חיפה, 12 בינואר 2023. שלומי גבאי, עיבוד תמונה
גלי בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלומי גבאי
יריב לוין בפתיחת כנס הקיץ של הכנסת וביקור יו"ר בית הנבחרים קווין מקארת'י. ראובן קסטרו
יריב לוין/ראובן קסטרו

השר לוין לא קיבל את תשובתה וטען כי "ההחלטות על מדיניות האכיפה הן של הפרקליטות". איסמן ענה: "רשויות התביעה לא מבצעות את פעולות האכיפה". עם זאת, לוין המשיך והטיח באיסמן ובבהרב מיארה: "אין דין ואין דיין. איש הישר בעיניו יעשה", ובן גביר הוסיף: "היועצת, את יודעת מצוין שמבחן הוודאות הקרובה זה לגבי הפגנות, אם לאשר או לא. אבל כאן מדובר על פעילות לא חוקית, תקיפת חברי כנסת ושרים, חסימת כביש בצמיגים בוערים".

לאחר שהציג שלושה מקרים של פסקי דין על מעצר עד תום ההליכים בגלל חסימת כבישים תהה בן גביר: "איך יכול להיות שהם נעצרו עד תום ההליכים והיום כולם משתחררים? וגם תסבירו איך יכול להיות שאותו אדם שעצר את הגברת שאמרה 'פרשת משפטים בושה' הוא אותו אדם שהיום אחראי על ההפגנות בתל אביב ומחליט באופן עצמאי שהוא מכיל את כל החסימות, זו פשוט שערורייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully