וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכלב שלכם בסכנת חיים כשאתם לוקחים אותו לים - וזו הסיבה

7.7.2023 / 0:03

הווטרינרית לורה פליפורת' ממליצה לבעלי כלבים להיזהר מהסכנות הבאות כשהם לוקחים את הכלבים שלהם לים

הסכנה שאורבת לכלבים בחוף הים/PetLab Co

הדרך הטובה ביותר להימנע מהצרות שהים מביא איתו לכלבים שלכם הוא לא להביא אותם לשם, אבל איך אפשר שלא לתת לכלב ליהנות מטיול קיצי בחוף ושכשוך במים? לכן, אם אתם בעלי כלבים ומתכננים לקחת אותם לחוף - כדאי שתיזהרו מהסכנות שהם עלולים להיקלע אליהן.

הסכנה הגדולה ביותר היא חסימת מעיים הנובעת מבליעה של חול. בקיץ 2021 שיתפה צ'לסי פין מקרה בו שיחקה עם הכלבה שלה בחוף הים וגילתה שהיא בלעה הרבה חול שהגיע לקרביים שלה וגרם לה לחסימת מעיים שהצריכה ניתוח. בזמן משחק על החוף, כלבים רבים נוטים לבלוע חול המביא לבעיות בריאותיות קשות.

הווטרינרינת לורה פליפורת' הסבירה ב-Vets Now: "תאמינו או לא, ידוע שחלק מהכלבים אוכלים חול כשהם על החוף. עם זאת, רובם בולעים אותו בטעות בזמן חפירה או איסוף של כדורים עם חול וצעצועים. כשכלב בולע כמות חול, זה יכול לגרום אצלו לחסימה במעי, מה שנקרא 'פגיעת חול'. הסימנים למצב חמור זה, הדורש טיפול וטרינרי דחוף, כוללים הקאות, התייבשות וכאבי בטן".

בעוד שחול מורכב מחלקיקים קטנים מאוד, כשהוא נרטב הוא מתקבץ יחד והופך לגוש כבד. כשנבלע, החול נרטב בגלל רוק ונוזלי מעיים אחרים ויוצתר סכנה אמיתית.

תסמינים אחרים של "פגיעת חול" שבעלי חיות מחמד צריכים להיזהר מהם הם התנשפות, עצירות, חוסר שקט ומסה קשה באזור הבטן, על פי "מועדון המלונה האמריקאי" (AKC).

ככה נראו הקרביים של הכלבה של צ'לסי לאחר הבילוי בים

מה עושים?

קשה למנוע מהכלב לבלוע חול, אבל יש כמה אמצעי מניעה שה-AKC מציע לבעלים לנקוט כולל צפייה קפדנית בכלב, מתן מים טריים, מניעת האפשרות שהכלב ישתה מים מלוחים וחוליים - ולהביא צעצועים שלא סופגים חול כמו צלחת פריזבי מפלסטיק.

בעלים צריכים להביא גם הרבה מים נקיים וטריים לכלבים שלהם ולא לאפשר להם לשתות את מי המלח מכיוון שמי האוקיינוס עלולים להכיל טפילים, חיידקים וכמובן מלח מזיק.

לאחר עזיבת החוף, על הבעלים לשטוף את כלביהם כדי להסיר כל חול ופסולת אחרת שנלכדו בפרוותם ובכפותיהם, יחד עם המלח, שעלול לייבש את עורם וכפותיהם.

עוד בנושא:
לא תאמינו למה זה מסוכן לחבק את הכלב שלכם

הולכים לים עם הכלב? השמש מסוכנת מאוד גם בשבילו

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
כלב חופר בחוף הים. Giphy
נסו למנוע מהכלב שלכם להתעסק עם החול על החוף/Giphy

בני אדם וכלבים חולקים סיכונים דומים על החוף כמו כוויות שמש, התייבשות והליכה על חול חם, לכן הבעלים צריכים תמיד לוודא שיש מקום מוצל עבור הכלבים שלהם - בין אם זה מתחת לשולחן, באוהל מאוורר היטב או מתחת לעץ.

סיכונים אחרים מכוונים יותר לכלבים, כולל התרחקות מיצורי ים כמו מדוזות ואכילת דגים מתים שנשטפים לחוף. "אל תתנו לכלב שלכם לאכול דגים מתים שנשטפו אל החוף. הם עשויים להכיל רעלים שעלולים להיות קטלניים", אמרה פליפורת'.

הבעלים גם לא צריכים להניח שהכלבים שלהם יכולים לשחות - וגם אם הם שחיינים חזקים במים שקטים, זרמים וגלים חזקים עלולים לגרור את הכלבים אל מתחת פני המים או פנימה למים העמוקים. "כלבים רבים הם שחיינים טבעיים, אך ייתכן שחלקם יצטרכו ללמוד לשחות. כל כלב עלול להיסחף על ידי זרם חזק. שקלו להשתמש באפוד הצלה לכלב כדי לדאוג שהכלב שלכם יצוף אם הוא נקלע לצרות", אמר ה-AKC.

שמן דקלים הוא סכנה נוספת, שכן ניתן למצוא גושים לבנים על קו החוף, ואם הכלב בלע אותו - זה עלול להוביל להקאות, שלשולים ואפילו דלקת לבלב. סיכונים אחרים כוללים קרסי דיג שעלולים לגרום לפציעה בבליעה, חפצים זרים ומאמץ יתר מכיוון שקשה יותר לרוץ על חול מאשר על דשא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully