וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרא לח"כ "ניאו נאצי" ואיחל לצעיר יהודי למות: זה העונש של ח"כ כסיף

28.6.2023 / 18:54

ועדת האתיקה של הכנסת הטילה עונש על ח"כ כסיף לאחר שקבעה שהפר בצורה חמורה את כללי האתיקה. בין התלונות שהוגשו נגדו, עודד חרם על ישראל ואמר לח"כ מהליכוד "לך לאנוס עוד אחת"

בווידאו: "לך תאנוס עוד אחת", "תומך טרור עלוב": עימות חריף בוועדת החינוך של הכנסת/ערוץ הכנסת

ועדת האתיקה של הכנסת החליטה היום (רביעי) להרחיק את ח"כ עופר כסיף מישיבות ועדות הכנסת לתקופה של חודש - החל ממחר ועד סוף כנס הקיץ של הכנסת ה-25. ההחלטה להרחיקו באה לאחר שקבעה כי הפר בצורה חמורה את כללי האתיקה. בהתאם לכך, כסיף יוכל להשתתף רק בהצבעות שייערכו בוועדות.

נגד כסיף הוגשו כמה תלונות. אחת מהן, היא תלונתו של חבר הכנסת אריאל קלנר, ממפלגת הליכוד, שאותו כינה כסיף "ניאו נאצי". תלונה נוספת שהוגשה נגדו מצד אזרח שטען כי כסיף פרסם פוסט על פגישתו עם חבר מפלגת העובדים של בלגיה ובו ברך על החלטת מועצת העיר "להחרים את ישראל כל עוד הכיבוש והפשיזציה נמשכים".

עופר כסיף,1 במאי 2023. ראובן קסטרו
עופר כסיף,1 במאי 2023/ראובן קסטרו

בנוסף, חברי הכנסת חנוך מילביצקי, לימור סון הר מלך ויצחק קרויזר, התלוננו כי בעת שחזר כסיף מהפגנה בעיר העתיקה בירושלים קרא לעבר צעיר "בקרוב אצלך" לאחר שזה אמר לו שחברו נרצח שם. מילביצקי התלונן בנוסף נגד כסיף לאחר שבמהלך ויכוח בוועדת החינוך של הכנסת, כסיף אמר לו "לך תאנוס עוד אחת", בהתייחסו להאשמות שהשמיעה נגדו בעבר מתלוננת שטענה כי מילביצקי תקף אותה מינית.

ברקע החלטת הוועדה להרחיקו, בכוונת הפרקליטות להגיש נגד כסיף כתב אישום בגין תקיפת שוטר בהפגנה שהתקיימה במאי 2022 בדרום הר חברון. בחודש מרץ האחרון, היועצת המשפטית לממשלה הודיעה כי תגיש אישום בכפוף לשימוע נגד כסיף. בהפגנה, שהתרחשה בשטח צבאי סגור, התפתח ויכוח על רקע אישור כניסתו של כסיף למקום ההפגנה שבסיומו נכנס כסיף לרכבו והחל בנסיעה איטית עד שפגע ברגלו של שוטר שחסם את דרכו. בתגובה היכה השוטר על מכסה המנוע של רכבו של הח"כ וצעק עליו. לאחר מכן, על פי החשד, ח"כ כסיף יצא מרכבו וחבט בראשו של השוטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully