וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצח מהמועדון הגאה בקולורדו נשלח למאסר עולם: "לא נסבול שנאה כזאת"

אנדרסון לי אולדריץ', שרצח חמישה אנשים ופצע עוד יותר מ-20 כשפתח באש במועדון בקולורדו ספרינגס בשנה שעברה, הוא באישומים נגדו. משפחות הקורבנות כינו אותו "מפלצת" ו"פחדן", בעוד שהוא הביע חרטה על מעשיו. השופט: "הרשע העמוק ביותר של הנפש האנושית"

ירי במועדון לילה גאה בקולורדו ספרינגס. רויטרס
ירי במועדון לילה גאה בקולורדו ספרינגס/רויטרס

הצעיר שרצח חמישה אנשים במועדון של הקהילה הגאה בקולורדו ספרינגס בשנה שעברה נשלח אתמול (שני) למאסר עולם, ללא אפשרות לחנינה. הרוצח, אנדרסון לי אולדריץ' בן ה-23, הודה באישומים שיוחסו לו בבית משפט בקולורדו והורשע בחמישה סעיפי רצח ובעוד 46 ניסיונות רצח, כחלק מהסכם עם התביעה שחסך משפט ממושך, כמו גם בשני סעיפים של פשעי שנאה.

הטבח אירוע ב-19 בנובמבר האחרון, כשאולדריץ', חמוש באפוד מגן וברובה ואקדח, פתח באש במועדון Club Q שבו נוהגים לבלות חברי הקהילה הגאה. הוא פצע עוד קרוב ל-25 איש נוספים לפני שנעצר על ידי מבלים "גיבורים". הוא הואשם בסך הכול ב-323 עבירות פליליות.

במהלך הדיון בגזר דינו שנערך מיד לאחר ההגעה להסכם בין אולדריץ' לתביעה, בני משפחה של הקורבנות דיברו בדמעות על יקיריהם והביעו זעם על הרוצח, שאותו כינו "מפלצת" ו"פחדן". כמה מהפצועים תיארו את הלילה הנורא שחוו.

"לעולם לא אוכל להתחתן עם אהבת חיי", אמרה קסנדרה פיירו, שבן זוגה, רמון גרין ואנס, היה בין הקורבנות. "אני לעולם לא אוכל לבנות משפחה עם ריימונד. אני לעולם לא אוכל לראות, לשמוע או להרגיש שוב את ריימונד".

אחרים, שהזכירו שהמועדון נחשב ל"מקום בטוח" עבור הקהילה הגאה בעיר, אמרו כי הירי ריסק את הקהילה המגובשת שלהם.

אנדרסון לי אולדריץ', שרצח 5 אנשים במועדון גאה, מודה באשמה בבית משפט בקולורדו, ארה"ב, 26 ביוני 2023. רויטרס
אנדרסון לי אולדריץ', שרצח 5 אנשים במועדון גאה, מודה באשמה בבית משפט בקולורדו, ארה"ב, 26 ביוני 2023/רויטרס

אולדריץ' הזדהה בבית המשפט כא-בינארי וסירב לדבר במהלך הדיון. עורך דינו אמר לבית המשפט כי אולדריץ' רוצה להביע "חרטה עמוקה".

בהתאם להסדר הטיעון עם התביעה, השופט מייקל מקהנרי גזר עליו חמישה מאסרי עולם רצופים, בנוסף ליותר מ-2,200 שנות מאסר על ניסיונות הרצח. "מעשיך מייצגים את הרשע העמוק ביותר של הנפש האנושית", אמר השופט. "ורשעות היא כמעט תמיד תוצר של בורות ופחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully