וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי נשקים בלתי חוקיים: נתוני ההברחות בפזורה נחשפים

26.6.2023 / 19:44

רק מתחילת השנה תפסה משטרת מרחב הנגב 184 כלי נשק בלתי חוקיים בהם קרלו, קלצ'ניקוב וM-16, רובם מהברחות בגבולות ואצל תושבי הפזורה. לפי ההערכות, רבים נוספים מסתובבים ביישובים - והתושבים סובלים: "אתמול היה ירי במשך 10 דקות". במשטרה הצהירו על "מעבר מהגנה להתקפה"

בווידאו:ראש צוות החקירה בימ"ר חוף, רפ"ק ליאור הררי על סיכול ניסיון ייבוא מכולות שהוזמנו מטורקיה אל ישראל ויועדו על פי החשד לשטחי הרש"פ ובהן אלפי חלקי נשק מסוגים שונים לרובי סער M16/דוברות משטרת ישראל

184 כלי נשק בהם קרלו, קלצ'ניקוב וM-16, רימונים ועשרות אלפי כדורים - אלו נתוני כלי הנשק הבלתי חוקיים שנתפסו בנגב רק מתחילת השנה, כשלפי ההערכות אלפים נוספים מסתובבים בישובי האזור. רובם, הם תוצאה של הברחות בגבולות ואצל תושבי הפזורה הבדואית.

תופעת החזקת הנשק הבלתי חוקי הלכה והתעצמה בשנים האחרונות, ותושבי האזור מדווחים על ירי שמתבצע כמעט כל ערב ומוביל לנזקים וכן לבהלה בקרבם. "אי אפשר להמשיך ככה", סיפר אחד התושבים. "רק אתמול בלילה היה ירי ברהט במשך עשר דקות, לא הפסיקו. רוב תושבי המגזר הבדואי סובלים מהתופעה הנוראית הזאת".

תפיסת כלי נשק מוברחים בגבול לבנון. צפון, דוברות משטרת ישראל
"רוב תושבי המגזר הבדואי סובלים מהתופעה"/דוברות משטרת ישראל, צפון

במשטרה הגיבו לנתונים וטענו כי המאבק בנשק הבלתי חוקי מתבצע תחת קו פעולה של "מעבר מהגנה להתקפה". "הפעילות מתבצעת באופן נחוש במטרה לסכל ולמנוע אירועי ירי ואלימות בכלל ובחברה הערבית בפרט", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully