וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השחרורים קבעה: המחבל שרצח את החייל משה תמם לא יזכה לשחרור מוקדם

26.6.2023 / 17:58

המחבל וואליד דקה, שהורשע במעורבות ברצח החייל משה תמם בשנת 1984, לא ישוחרר מוקדם ממאסר העולם שהושת עליו למרות מצבו הרפואי הקשה - כך קבעה היום (שני) ועדת השחרורים המיוחדת שמונתה כדי לדון בבקשתו.

מפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות ונפגעי הטרור, שנאבק נגד שחרורו , נמסר כי "דקה הוא מחבל מתועב ואת ימיו הוא אמור לסיים מאחורי סורג ובריח. לצערנו אנו נחשפים ליותר ויותר בקשות של מחבלים לשחרור מוקדם והדבר צריך להיות מטופל מהשורש. בימים אלה יש עוד שני מחבלים שעומדים לפני וועדה להורדת שליש ואנו מצפים שגם הם לא ישוחררו ויותר לא יקצבו עונשי מאסר עולם למחבלים. ידע כל מחבל כי יסיים את חייו בכלא".

וליד דקה. -, אתר רשמי
ואליד דקה בבית המשפט/אתר רשמי, -

לפני כחודש החליטה ועדת השחרורים שאין לה סמכות לדון במקרה של דקה, ושהדיון בבקשתו להשתחרר יעבור לוועדה מיוחדת. ועדה זו שהתכנסה בבית משפט השלום ברמלה, בראשות השופט בדימוס צבי סגל, דחתה את בקשתו.

"ואליד דקה ריצה את מלוא העונש שנגזר עליו, דהיינו מאסר עולם שנקצב ל-37 שנים, ואלה הסתיימו כבר לפני כשנה", אמר בחודש שעבר לוואלה! עו"ד אביגדור פלדמן, סנגורו של דקה שנעצר במאי 1986, ואם לא יקוצר עונשו צפוי להשתחרר במרץ 2025, "עכשיו הוא יושב על הברחת פלאפונים יחד עם חבר הכנסת לשעבר באסל גטאס בגינו הוא נידון לשלוש שנות מאסר".

"לכן, כל הטענות האמורות לגבי הדיון בקיצור העונש לא חלות עליו כאסיר עולם, אלא כאסיר רגיל. הוא לא מבקש שחרור מטעמים הומניטריים אלא משום שהוא חולה במחלה קשה שהיא תרכובת של כמה מחלות. לאחר שהגשנו את הבקשה לשחרור מטעמי חולניות הוגשה מטעם המדינה חוו"ד של קצין הרפואה הראשי של שב"ס, שקיבל את טענותינו, קבע שהוא סובל ממחלה ששירותי הבריאות של שב"ס לא מסוגלים לטפל בה, ובשל דיכוי המערכת החיסונית שלו - החזרתו לבית הסוהר מסכנת באופן ממשי את חייו עד. אם יוחזר לבית הסוהר אזי ימיו ספורים".

  • עוד באותו נושא:
  • וליד דקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully