וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לישראלים הנוסעים ברוסיה והשוהים בה

24.6.2023 / 19:47

קבוצת שכירי החרב הרוסית "ואגנר" ברוסטוב. 24 ביוני 2023. רויטרס
קבוצת ואגנר ברוסטוב, 24 ביוני 2023/רויטרס

משרד החוץ הודיע היום (שבת) כי לאור הארועים ברוסיה בעת הזו הוא ממליץ לאזרחים ישראלים "לשקול חיוניות הגעתם לרוסיה בעת הזו, וכן לאזרחים השוהים במדינה לשקול את חיוניות הישארותם ובכל מקרה להימנע מלהתקרב למוקדי מתיחות". עוד נאמר בהודעה: "מומלץ להתעדכן בהתפתחויות באמצעות אמצעי התקשורת, הרשתות החברתיות של נציגויות ישראל ברוסיה ואתר משרד החוץ הישראלי. מרכז המצב במשה"ח זמין לבירורים וסיוע 24/7".

אזהרות מסע פורסמו על ידי מדינות נוספות, ובהן צרפת. מפקד המטות המשולבים של ארצות הברית הגנרל מארק מילי ביטל את ביקורו המתוכנן במזרח התיכון, בין השאר בישראל, בגלל הקרבות ברוסיה.

הקרבות התרחבו היום, כששיירה של ארגון שכירי החרב הותקפה מהאוויר בדרכה למוסקבה הבירה מדרום-מערב המדינה. חיילים הציבו מכונת ירייה בכניסה לבירה, שנמצאת בסוג של עוצר לאור המרד שמוביל יבגני פריגוז'ין, מפקד קבוצת ואגנר ובעל בריתו עד לא מכבר של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שטוען כי "העם" איתו.

הכוחות ממשיכים להתקדם צפונה, לכיוון מוסקבה, ונכנסו לתוך מחוז ליפצק. מושל המחוז אמר כי הרשויות ושירותי הביטחון נוקטים את כל "אמצעי הביטחון הנדרשים". ראש עיריית מוסקבה הורה לתושבים להישאר בבתים, והודה כי "המצב קשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully