וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדף אחר קרוב משפחתו, דרס אותו למוות ושיקר במשטרה - אישום חמור נגד צעיר מכפר קרע

23.6.2023 / 18:31

לאחר שהתוכח עם קרוב משפחתו, מוגירה מסארווה בן ה-28 רדף אחריו במהירות, עד שאיבד שליטה ופגע עם חזית שמאל בקטנוע, שנהדף לפנים ופגע בעמוד חשמל ממתכת, משם נהדף הלאה, פגע בעמוד עץ, ונעצר. הוא מואשם בהמתה בקלות דעת, בהפקרה ובשיבוש מהלכי משפט

תיעוד מהמרדף/דוברות המשטרה

בבית המשפט המחוזי הוגש היום (שישי) כתב אישום כנגד מוגירה מסארווה בן ה-28 מכפר קרע, בגין מרדף אחר רוכב קטנוע, שהסתיים בתאונת פגע וברח קטלנית ובמותו של חסן מסארווה, קרוב משפחתו בן ה-23, גם הוא תושב הכפר. מוגירה מסארווה הואשם בהמתה בקלות דעת, בהפקרה ובשיבוש מהלכי משפט.

האירוע הטראגי התרחש בלילה שבין ה-1 ל-2 ביוני, סמוך לחצות. לפי כתב האישום, מוגירה ישב עם חברו עלאא מחוץ למסעדת "KINGS BURGER" שבבעלותו ברחוב ראשי בכפר, כשחסן הרכוב על קטנוע ללא קסדה וללא רישיון, חלף כמה פעמים בסמוך לו.

עוד מכתב האישום עולה כי לאחר חילופי דברים ביניהם, החל המרדף אחר הקטנוע כשמוגירה נוהג ברכב כשלצידו עלאא. כשחסן נכנס לסמטה, דלק אחריו מוגירה במהירות גבוהה ובמרחק קצר ממנו.

הרכב בו נהגו מוגירה מסארווה וחברו עלאא. דוברות משטרת ישראל
הרכב בו נסעו מוגירה מסארווה וחברו עלאא/דוברות משטרת ישראל

הפרקליטות טוענת שבעקומה חדה בדרך, התרחשה ההתנגשות. מוגירה איבד שליטה ופגע עם חזית שמאל בקטנוע, שנהדף לפנים ופגע בעמוד חשמל ממתכת, משם נהדף הלאה, פגע בעמוד עץ, ונעצר. הרכב של מוגירה פגע בעמוד החשמל ונעצר.

על פי עובדות כתב האישום, מוגירה וחסן הסתלקו רגלית מהמקום. התביעה אף טוענת כי כמה דקות לאחר מכן התקשר מוגירה לחברו בשיר אבו עטא, הבעלים של "אמבולנס עירון", דיווח לו על הפגיעה, ביקש ממנו להגיע למקום אך לא לספר שהוא מי שפגע במנוח.

צוות מד"א שהוזעק למקום והגיע במהירות-שיא של שבע דקות אחרי שהחל המרדף, היה בטוח שחסן הוא בכלל הולך רגל. הוא פינה אותו מחוסר הכרה ומורדם-מונשם לבית החולים הלל יפה ומשם, בשל פציעת הראש, הוא הועבר לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם במהלך האשפוז בו הוגדר מת קלינית, נקבע מותו ארבעה ימים אחר כך. משפחתו תרמה את אבריו להשתלה.

לטענת התביעה, לפני שהסגיר עצמו מוגירה למשטרה, הוא גם ביקש את עלאא לספר במשטרה כי טרם האירוע ראו רכב ובו רעולי פנים חמושים באקדח שניסו לירות בו ולכן נמלטו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
האופנוע בו רכב חסן מסארווה. דוברות משטרת ישראל
האופנוע בו רכב חסן מסארווה/דוברות משטרת ישראל

בוחני מרחב מנשה פתחו בחקירה וחשדו כי מדובר בארוע פלילי מסוג אחר. התיק הועבר להמשך טיפול היחידה ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב מנשה שפיצחה את האירוע.

בחקירה נתפסו צילומי מצלמות אבטחה שתיעדו את המרדף בסמטה הצרה, בניגוד לגרסתו של מוגירה. גם עלאא, בחקירתו במשטרה, העיד כי מדובר היה במרדף יזום במהירות גבוהה וכי מוגירה פגע במנוח. הוא מסר כי גרסתו של מוגירה לגבי רעולי הפנים היא שקרית וכי התבקש למסור זאת. החוקרים תפסו הקלטה של השיחה בה מודה מוגירה בפני בשיר כי פגע בקטנוע.

"פענוח מקרה רצח זה הינו השלישי מתוך שלושה מקרים שהתרחשו בגזרת מרחב מנשה מתחילת השנה, כלומר מדובר ב 100% הצלחה ליל"פ מנשה", ציין מפקד מרחב מנשה, נצ"מ שלומי בן שושן. "נמשיך לחקור את כלל המקרים ונשקיע משאבים ואמצעים רבים במטרה לחשוף האמת ולהביא החשודים לדין, כל זאת לצד טיפול בהפגנות ובארועי סדר ציבורי המתקיימים מדי שבוע במרחב".

תינוקת בת 3 חודשים נורתה בכפר קרע, ספטמבר 2012. פאנט
כפר קרע, תמונת ארכיון/פאנט

במקביל להגשת כתב האישום, הורה השופט אינאס סלאמה על הארכת מעצרו של מוגירה מסארווה עד החלטה אחרת. הוא גם דחה את בקשת הסנגורית עו"ד מיכל קורן לאיסור פרסום. "דינו של תיק זה הוא פומביות, כפי שקבוע בחוק", קבע השופט סלאמה.

"הלקוח שלי שיתף פעולה באופן מלא עם היחידה החוקרת ומסר כי היה מדובר בתאונה מצערת", אמרה עורכת הדין מיכל קורן המייצגת את מוגירה מסארווה. "יוחס לו חשד בעבירת רצח כשבסופו של יום, הוגש כתב אישום בגין עבירה של המתה בקלות דעת. בימים הקרובים אדרש לחומר החקירה ואוכל להתייחס בצורה רצינית מעבר למה שנמסר", הוסיפה.

בעקבות פענוח המקרה בו מסארווה קיפח את חייו בדריסה, עמותת "יוזמות אברהם" עדכנה כי 104 ערבים קיפחו את חייהם בשנת 2023 בנסיבות הקשורות לאלימות ולפשיעה. לשם השוואה, בתקופה המקבילה בשנה שעברה היו 44 קורבנות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully