וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי להב"ה הפגינו נגד כנס יהדות משיחית בי-ם; חרדים ניסו להתפרץ לסטלה מאריס

22.6.2023 / 17:11

כוחות משטרה הוזעקו לכנס בירושלים, אחרי שפעילי להב"ה וארגון 'אור לאחים' ניסו להתפרץ לאולם, צעקו והרעישו. במקביל, מהומה פרצה בפתח הכנסייה בחיפה, כשחרדים הגיעו למקום - ונהדפו בידי ערבים שאבטחו את הכנסיה מבחוץ

בווידאו:הפגנת פעילי להב"ה וארגון "אור לאחים" נגד כנס של האגודה הישראלית ליהודים משיחיים במתחם בניין כלל, ירושלים, 22 ביוני 2023/נחמן חדשות כל העולם

עשרות פעילי ימין קיצוני הפגינו היום (חמישי) נגד כנס של האגודה הישראלית ליהודים משיחיים במרכז 'כלל' במרכז ירושלים. כוחות משטרה הוזעקו למקום, אחרי שפעילי להב"ה וארגון 'אור לאחים' ניסו להתפרץ לאולם בו נערך הכנס, צעקו והרעישו, התפרעו בתוך המבנה וניסו לחסום בגופם את משתתפי הכנס.

בתיעוד מהאירוע נראים חלק מהמפגינים מתווכחים עם כוחות המשטרה ומג"ב, שחצצו ביניהם ובין המשתתפים. אדם אחד נעצר בחשד שתקף שוטרים במהלך ההתפרעויות. למקום הוזעקו כוחות משטרה נוספים, שפועלים במקום.

במקביל, מהומה פרצה בפתח הכנסיה בסטלה מאריס בחיפה. כמה חרדים שוב הופיעו במקום ונהדפו עוד טרם הצליחו להכנס לכנסיה על ידי כ-10 ערבים שאבטחו את הכנסיה מבחוץ בציפיה כי גם ביום חמישי הזה הם יגיעו; לאחר מכן החלו להתאסף למעלה ממאה ערבים תושבי העיר שהוזעקו למקום. במקום היה גם כוח קטן של פקחי עירייה ושוטרים, שהזעיקו תגבורת. החרדים הורחקו כמה עשרות מטרים מהמקום תחת אבטחת השוטרים.

בתקופה האחרונה החל גל של תקיפות נגד מבנים ואנשי דת נוצרים. בשבוע שעבר גבר יידה אבן לעבר חלון מהתקופה העות'מאנית בחדר הסעודה האחרונה, הקדוש לנוצרים, בהר ציון בירושלים. החשוד, תושב ירושלים בשנות ה-30 לחייו, שוחרר בתנאים מגבילים.

בשבועות האחרונים החלו חסידי ברסלב לפקוד את הכנסיה שבמנזר הכרמליטים בסטלה מאריס שבחיפה, שמאמינים שבמקום קבור הנביא אלישע, מתלמידיו של אליהו הנביא. הם מקיימים תפילות בדלת הכנסיה ולפני כשבוע אף נצפו שניים מהם מתפללים בתוך קודש הקודשים שלה. בשבוע שעבר ערבי נוצרי, תושב העיר, נעצר בחשד שתקף שני חסידים שפקדו את הכנסיה, ושוחרר בלחץ בכירים בכנסיה הקתולית.

על רקע המתיחות הגוברת בין יהודים לפלסטינים | הפגנה של ארגון הימין הקיצוני להב"ה וערבים בשער שכם 22 באפריל 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
דגל להב"ה, אילוסטרציה/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

אחת התופעות שמתרבות בחודשים האחרונים היא יריקות מצד יהודים על אנשי דת נוצרים, ונדליזם נגד מבנים או סמלים שמייצגים את הנצרות כמו מנזרים, כנסיות וצלבים. חלק מההתנכלויות הללו תועדו וסרטונים שלהם הופיעו ברשתות החברתיות וגם בכתבות בערוצי הטלוויזיה בישראל.

בחודש אפריל, תושב ירושלים בן 32, נעצר בחשד לשוד של מנזר בשכונת עין כרם בעיר. על פי החשד, שני חשודים רעולי פנים נכנסו למנזר בשבוע שעבר, כפתו את אחת מהנזירות במקום בדבק מסקינטייפ, אטמו את פיה, וגנבו מהמקום כסף זר בשווי רב. נזירה נוספת שהיתה במקום, רצה לחדרה, התבצרה שם והזעיקה את כוחות המשטרה.

גם בחודש ינואר האחרון, אירעו כמה מקרי שנאה דומים נגד אתרים נוצריים. המרכז הנוצרי המרוני ביישוב מעלות הושחת ונהרס על ידי אלמונים. שבוע קודם לכן, הושחתו קברים בבית העלמין הנוצרי בהר ציון ורוססו כתובות נאצה על קירות המנזר הארמני בעיר העתיקה בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully