וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אוי לאוזניים, מעבירים את ילדינו על דעתם": כרזות נגד להט"ב נתלו באור יהודה

הפשקווילים פוזרו ברחובות לקראת אירוע גאווה שמתקיים בעיר, ובהם הופנתה בין היתר ביקורת לנציגי ש"ס בעירייה. "מיהו נציג ש"ס שבגד בדרכו של הרב עובדיה והעביר את שכרו לנציג הלהט"בים?", נכתב. בעירייה גינו את המהלך: "נמשיך לדאוג לרווחת כל תושבי העיר באשר הם"

שני גברים שחזרו ממצעד הגאווה והחזיקו בידם דגל גאווה הותקפו על ידי קבוצת צעירים בירושלים/דניאל עמרם ללא צנזורה

כרזות נגד להט"ב נתלו ברחבי אור יהודה לקראת אירוע גאווה שמתקיים היום (חמישי) בעיר. "שמד של ילדי ישראל בבתי ספר", נכתב על אחד הפשקווילים, "אוי לאוזניים שכך שומעות ואוי לאדם שלא ימחה. מעבירים את ילדינו על דעתם". ההאשמות הופנו לראש העיר ליאת שוחט, סגן ראש העיר אלירן אליה, ובעיקר לנציגי ש"ס בעירייה, שלדבריהם "ממסדים את האחים הלהט"בים".

האירוע, המוגדר כהפנינג למשפחות לציון חודש הגאווה, כולל שעת סיפור בנושא, וסדנאות שונות לילדים. ההכרזה עליו עוררה זעם בקהילה הדתית בעיר. "מי הנציג של ש"ס שבגד בדרכו של הרב עובדיה, רמס את חברו והעביר את שכרו לנציג הלהט"בים?", נכתב על הכרזות שפוזרו ברחובות.

כרזות נגד להט״ב נתלו ברחבי אור יהודה לקראת אירוע גאווה בעיר. ללא, תמונות גולשים
כרזות נגד להט״ב נתלו ברחבי אור יהודה לקראת אירוע גאווה בעיר/תמונות גולשים, ללא
כרזות נגד להט״ב נתלו ברחבי אור יהודה לקראת אירוע גאווה בעיר. ללא, תמונות גולשים
כרזות נגד להט״ב נתלו ברחבי אור יהודה לקראת אירוע גאווה בעיר/תמונות גולשים, ללא

מעל תמונותיהם של שוחט והמשנה לראש העיר, ציון גזלה מש"ס, כתבו "והיו עיניך בוכות על מוריך. הנהגת הציבור הדתית איבדה כיוון", והוסיפו: "זעקה וקריעה על אובדן צביון עירנו. האם הכסף מכפה על הכול?". בכרזה אחרת דרשו: "חובה על רבני הקהילות למחות ועל כל מי שאכפת לו מחינוך ילדיו ומדור ההמשך לזעוק וללבוש שק".

"מאז הפרסום הותקפתי והושמצתי, ברשת, בקבוצות וואטסאפ וגם ברחוב", סיפר אליה, חבר הקהילה הגאה בעצמו, שארגן את ההפנינג. "אני לא מוכן להיכנע לתוקפנות ולאלימות, ואני מצדי לא מתנגח באף אחד. אני בעד לחבר כי אכפת לי מהעיר הזאת וכי אני אוהב אותה, אני גם לא מפסיק לשמוע - עזוב אותך לך תעשה לביתך, אבל פה זה הבית שלי, ואני רוצה להרגיש בבית ואני רוצה לדעת שגם לי יש זכות להקים פה משפחה", הוסיף.

"אני יודע להגיד מי תלה את זה אבל אין לי הוכחה, אנחנו פשוט יודעים שזה חבר אופוזיציה במועצת
העיר", המשיך אליה. "זו לא פעם ראשונה, כל פעם שיש התקדמות של הקהילה הגאה, הוא תולה כרזה, עכשיו זה נגד ההפנינג. "זה לא הפנינג פרובוקטיבי, אין לו שום סממן כזה, הוא למשפחות ונושא על דגלו את קבלת האחר, השונה והכלה. בסוף זה מסר שיש פה מקום, אני בא ממקום של אהבה ופיוס. תוקפים אותי ומשמיצים אותי, אבל אני מצידי לא מתנגח באף אחד".

כרזות נגד להט״ב נתלו ברחבי אור יהודה לקראת אירוע גאווה בעיר. ללא, תמונות גולשים
כרזות נגד להט״ב נתלו ברחבי אור יהודה לקראת אירוע גאווה בעיר/תמונות גולשים, ללא

"שאלו אותי למה צריך אירוע גאווה לילדים? זה לא. אני מכיר את הצביון של העיר וזה הפנינג משפחות שנושא על דגלו את ערך קבלת האחר ללא כל סממן פרובוקטיבי, וזה כי יש בעיר שלנו גם משפחות גאות ואני רוצה שהם ירגישו חלק ממנה. אור יהודה עיר מכילה ואוהבת, מקבלת הרבה יותר מאיך שתופסים אותה. הנהלת העיר וחברי המועצה איתי, ולא ניתן לקומץ להרוס לכולם".

"אנו מגנים מכל וכל את הפשקווילים הפחדניים שפורסמו, שכל תכליתם לתקוף נבחרי ציבור מכהנים על רקע פוליטי ובשל הבחירות הקרבות", נמסר מעיריית אור יהודה. "אור יהודה היא עיר שפתוחה עבור כולם ללא שום הבדל של דת, גזע או מגדר. הסטטוס קוו המתקיים בעיר מזה עשרות השנים לא ישתנה כהוא זה ונמשיך לדאוג לרווחתם של כל תושבי העיר באשר הם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully