וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי מודה: "ההתקדמות - איטית מהרצוי"; פוטין: "אין להם סיכוי"

22.6.2023 / 7:52

נשיא אוקראינה אמר כי מתקפת הנגד אינה "סרט הוליוודי", ולמרות ההישגים הצנועים עד כה, קייב לא תהיה בלחץ להאיץ אותה. נשיא רוסיה, שכוחותיו נמצאים במגננה, טוען שמוסקבה מזהה הפוגה מסוימת בקרבות. קייב הפגיזה גשר המחבר בין קרים לדרום כדי לבודד את הכוחות הרוסיים

בווידאו: מתקפת הנגד בעיצומה: צבא אוקראינה שחרר ישובים במזרח המדינה/רויטרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הודה אמש (רביעי) שההתקדמות במתקפת הנגד של קייב נגד הכוחות הרוסיים היא "אטית מהרצוי", אך הוסיף כי קייב לא תהיה נתונה ללחץ להאיץ אותה. "יש אנשים שמאמינים שזה סרט הוליוודי ומצפים לתוצאות כאן ועכשיו. זה לא", אמר בריאיון לרשת BBC. "מה שמונח על כף המאזניים הוא חייהם של אנשים".

קייב הצליחה להשתלט מחדש על שמונה עיירות וכפרים בדרום ובמזרח מאז תחילת מתקפת הנגד שאותה תכננה בסיוע מדינות המערב במשך חודשים ארוכים. מוסקבה, שכשלה במתקפת החורף שלה, נערכה במקביל גם בקווי הגנה חדשים ומבוצרים היטב המקשים על התקדמות הכוחות האוקראיניים.

אחת המטרות במתקפת הנגד של אוקראינה היא לבודד את חצי האי קרים משאר שטח הכיבוש הרוסי בדרום-מזרח המדינה. הבוקר דווח כי היא הפגיזה גשר המחבר בין מחוז חרסון לבין קרים, שאותו סיפחה מוסקבה עוד ב-2014.

כוחות מצבא אוקראינה יורים פגזים לעבר עמדות רוסיות בסמוך לעיירה ששחררו במחוז דונייצק, 21 ביוני 2023. רויטרס
כוחות מצבא אוקראינה יורים פגזים לעבר עמדות רוסיות בסמוך לעיירה ששחררו במחוז דונייצק, 21 ביוני 2023/רויטרס

בדברים אחרים שאמר זלנסקי, שאותם פרסם בנאום מוקלט, הוא ציין את הצלחותיה של אוקראינה בשדה הקרב. לדבריו, הכוחות מתקדמים בחזית הדרומית ומחזיקים בקווי הגנה במזרח, המוקד העיקרי של המלחמה שמנהלת רוסיה בשטח המדינה כבר קרוב ל-16 חודשים.

הוא הזכיר במיוחד את אזור קופיאנסק שבצפון-מזרח המדינה, שלפי גורמי צבא נתון ללחץ הולך וגובר של הכוחות הרוסיים. "בגזרת קופיאנסק, לא משנה מה הטרוריסטים הרוסים מתכננים, אנחנו משמידים את האויב. בדרום אנחנו מתקדמים, במזרח אנחנו מחזיקים את קווי ההגנה שלנו", אמר זלנסקי.

מנגד, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר אתמול כי מוסקבה הבחינה ב"הפוגה" במתקפת הנגד של אוקראינה, שהחלה בתחילת החודש. פוטין, שדבריו שודרו בטלוויזיה הרוסית, אמר כי אף שעדיין יש לאוקראינה פוטנציאל התקפי מסוים, קייב הבינה כי "אין לה סיכוי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נזקי הפצצה בגשר שמחבר בין שטחי כיבוש רוסיים במחוז חרסון לחצי האי קרים אחרי התקפה של צבא אוקראינה, 22 ביוני 2023. רויטרס
נזקי הפצצה בגשר שמחבר בין שטחי כיבוש רוסיים במחוז חרסון לחצי האי קרים אחרי התקפה של צבא אוקראינה, 22 ביוני 2023/רויטרס

שחרור שמונת העיירות והכפרים מאז תחילת מתקפת הנגד היה ההישג המשמעותי הראשון של קייב בשדה הקרב מאז שהדפה את הכוחות הרוסיים מהעיר חרסון לפני שבעה חודשים. עם זאת, הכוחות האוקראיניים טרם הגיעו לקווי הביצורים שאותם הכינה מוסקבה מבעוד מועד. על פי ההערכות, קייב הקימה 12 חטיבות נפרדות בנות אלפי חיילים כל אחת לטובת מתקפת הנגד, ורובן טרם הצטרפו ללחימה.

פוטין מקווה שככל שתיגרר המלחמה, כך תתערער התמיכה של מדינות המערב בקייב המספקות לה כלי נשק מתקדמים וסיוע בסך עשרות מיליארדי דולרים.

עם זאת, בעיתון הבריטי "פייננשל טיימס" דווח כי היועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית, ג'ייק סאליבן, ינחת בדנמרק בסוף השבוע הזה כדי להיפגש עם גורמים רשמיים מהודו, ברזיל, דרום אפריקה, טורקיה ואולי גם מסין, במטרה להרחיב את התמיכה באוקראינה. המדינות הללו המשיכו לשמור על יחסים קרובים עם מוסקבה חרף המלחמה וסירבו להצטרף לסנקציות המערביות ולגינויים נגדה.

עוד התקפות טילים ומל"טים

במהלך שעות הבוקר המוקדמות היום, בחלקה המזרחי של אוקראינה נשמעו אזעקות שהתריעו מפני התקפות של טילים ומל"טים. גורמים רשמיים וצבאיים דיווחו על פיצוצים בכמה מוקדים, כולל בקריבי ריה ובקרמנצ'וק במרכז אוקראינה ובחארקוב שבמזרח, אך לא היו דיווחים מיידיים על תקיפות או נפגעים.

לפי עדכון של צבא אוקראינה, רוסיה תוקפת בגזרת לימן במזרח, שבה היא הגבירה את התקפותיה בימים האחרונים. בנוסף לכך, נרשמה הפגזות רוסיות בחזית המזרחית ובמחוז זפוריז'יה, מוקד מתקפת הנגד האוקראינית.

זלנסקי טען כי ההתקדמות של הכוחות האוקראיניים מתעכבת בשל המוקשים הרבים שפיזרה רוסיה בשטח של כ-200 אלף קמ"ר. לאחר שורה של כיבושים מהירים בתחילת מתקפת הנגד, קייב שחררה בשבוע החולף רק את העיירה פיאטיחאטקי.

הן מוסקבה והן קייב הגבירו את התקיפות ארוכות הטווח שלהן, תוך שימוש גובר בטילים ובמל"טים כהכנה ללחימה בחזית. רוסיה אמרה אתמול כי היא יירטה מל"טים שהתקרבו למחוז המקיף את מוסקבה הבירה, שכבר ספגה כמה התקפות בשבועות האחרונים. קייב, מצדה, שומרת על עמימות בכל הנוגע לתקיפות בתוך שטחה של רוסיה.

נזק שנגרם למבנה מגורים בעקבות מתקפה רוסית על קייב, אוקראינה, 22 ביוני 2023. רויטרס
נזק שנגרם למבנה מגורים בעקבות מתקפה רוסית על קייב, אוקראינה, 22 ביוני 2023/רויטרס

זלנסקי התראיין לשידור הציבורי הבריטי במקביל לוועידה תורמים בלונדון, שבה בעלות בריתה של קייב צפויות להתחייב להעברת סיוע כלכלי לשיקום אוקראינה בסך מיליארדי דולרים. ראש ממשלת אוקראינה, דניס שמיהל, אמר כי קייב מקווה לגייס כשבעה מיליארד דולר בכינוס, וושינגטון הציעה 1.3 מיליארד דולר.
המערב כבר העניק לאוקראינה ציוד צבאי בשווי עשרות מיליארדי דולרים, כולל מאות טנקים וכלי רכב משוריינים שהם הבסיס למתקפה הנגדית שלו.

חלק מתומכיה של אוקראינה חוששים כי קייב תצטרך להציג תוצאות מרשימות בשדה הקרב בשבועות הקרובים או להסתכן בדעיכת התמיכה הפוליטית בקרב מדינות מערב.

עם זאת, אמר ראש הסגל של נשיא אוקראינה, אנדריי ירמק, אמר כי אוקראינה מצפה מנאט"ו להציע לה להצטרף לברית הצבאית עם "תאריך פתוח" בפסגה שתיערך בחודש הבא בליטא. "זה יכול לשלוח מסר" ולעודד את האוקראינים, אמר בדיון מקוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully