וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

41 אסירות נהרגו במהומות בכלא בהונדורס, רובן נשרפו למוות

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 11:11

הממשלה אמרה כי ההתפרעויות הקטלניות, שפרצו במתקן בפאתי הבירה, הן תגובה למאבק המתנהל נגד שליטת ארגוני הפשיעה בבתי הכלא. "אנקוט צעדים דרסטיים", הכריזה הנשיאה, שתיארה זאת כ"רצח מפלצתי"

קרובות משפחה של אסירה בוכות מחוץ לבית כלא לנשים בעקבות מהומות קטלניות, בטמארה, בפאתי הבירה טגוסיגלפה, הונדורס, 20 ביוני 2023. רויטרס
קרובות משפחה של אסירה בוכות מחוץ לבית כלא לנשים בעקבות מהומות קטלניות, בטמארה, בפאתי הבירה טגוסיגלפה, הונדורס, 20 ביוני 2023/רויטרס

לפחות 41 נשים נהרגו במהומות שפרצו הלילה בבית כלא בהונדורס. לפי הרשויות, רוב הקורבנות נשרפו ואחרות נורו. הממשלה אמרה כי המהומות הקטלניות במתקן הכליאה לנשים היו בתגובה למאבקה בארגוני הפשיעה ובשליטתם על בתי הכלא במדינה שבמרכז אמריקה. לשכת התביעה אמרה כי הרשויות מנסות לזהות את הגופות במתקן שנמצא בפאתי הבירה טגוסיגלפה, ושבו מוחזקות כ-900 אסירות. עוד שבע נשים מטופלות בבית החולים, והן סובלות מפצעי דקירה וירי.

הנשיאה סיומרה קסטרו אמר כי המהומות תוכננה על ידי חברי כנופיה, בידיעת הסוהרים. "אני אנקוט צעדים דרסטיים", הכריזה קסטרו, שתיארה זאת כ"רצח מפלצתי" של נשים. הצעד הראשון של הנשיאה היה להחליף את השר לביטחון הפנים, רמון אנטוניו סבילון, במפקד המשטרה גוסטבו סאנצ'ס, ולהעביר את סבילון למשרד החוץ. לשכתה של הנשיאה מסרה כי היא תכריז היום על צעדים נוספים במאבקה בארגוני הפשיעה ובשליטתם בבתי הכלא.

כוחות ביטחון מחוץ לבית כלא לנשים בעקבות מהומות קטלניות, בטמארה, בפאתי הבירה טגוסיגלפה, הונדורס, 20 ביוני 2023. רויטרס
"אנקוט בצעדים דרסטיים"/רויטרס

ראש שירותי בתי הכלא, ג'וליסה וילאנוובה, אמרה כי המהומה פרצה ככל הנראה בתגובה למלחמה שמנהלת הממשלה בחודשים האחרונים נגד השחיתות בבתי הכלא. במסגרת המאבק, שאותה מנהלת ועדה מיוחדת שהוקמה השנה, נערכו פשיטות על בתי הכלא וסוהרים מושחתים הודחו מהם.

קרובי משפחה של אסירות הגיעו לשערי בית הכלא בניסיון לגלות מה עלה בגורלן. "אני מחפשת מידע על מה שקרה לבת שלי, אבל הם עדיין לא עדכנו אותנו", אמרה אישה, שהזדהתה בשם ליגיה רודריגז, בריאיון לערוץ טלוויזיה מקומי.

להונדורס יש היסטוריה של מהומות קטלניות בכלא: 89 אסירים נהרגו בקרב כנופיות בבית סוהר ב-2019, ויותר מ-350 מתו בשריפה בשנת 2012.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully