וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה ראשונה בתפקיד: מועמדת השמאל ניצחה בבחירות בהונדורס

סיומרה קסטרו, מועמדת השמאל בבחירות לנשיאות הונדורס, חוגגת את ניצחונה המסתמן בעצרת בבירה טגוסיגלפה, 28 בנובמבר 2021. AP
אתגרים רבים עומדים בפניה. סיומרה חוגגת את ניצחונה המסתמן, השבוע/AP

מועמדת השמאל בבחירות לנשיאות הונדורס גברה על המפלגה השמרנית השלטת ב-12 השנים האחרונות, שהודתה הלילה (רביעי) בהפסדה. סיומרה קסטרו, רעייתו של הנשיא לשעבר מנואל זלאיה, מובילה בכ-20% על יריבה, והיא תחליף בתפקיד את הנשיא היוצא והשנוי במחלוקת חואן אורלנדו הררנדס.

קסטרו, שכבר התמודדה פעמיים על התפקיד מאז שבעלה הודח בהפיכה ב-2009, הבטיחה "לחלץ את הונדורס מתהום דיקטטורת הסמים והשחיתות". הנשיא היוצא הוכתם מאז שאחיו אנטוניו נכלא בארצות הברית על סחר בסמים, אולם הוא הכחיש כי היה מעורב בכך.

אף שהמנצח בבחירות טרם הוכרז רשמית וספירת הקולות נמשכת, יריבה של קסטרו, נסרי אספורה, סיפר כי הוא ביקר אותה ואת משפחתה. "עכשיו אני רוצה לומר בצורה פומבית כי אני מברך אותה על ניצחונה וכנשיאה הנבחרת", אמר לערוץ מקומי. "אני מקווה שאלוהים יאיר לה את הדרך וידריך אותה כדי שממשלה יעשה את הטוב ביותר עבור כולנו, אזרחי הונדורס".
.
בפני הגברת הראשונה לשעבר מצפים אתגרים רבים. המדינה, שבה חיים כתשעה וחצי מיליון תושבים, סובלת מפשע מאורגן, סחר בסמים והגירה גדולה לארצות הברית. בינתיים, שר החוץ של ארצות הברית אנתוני בלינקן שלח לה את ברכותיו, ואמר כי וושינגטון מצפה לעבוד יחד עמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully