וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנטר ביידן, בנו של נשיא ארה"ב, הודה בעבירות מס

עודכן לאחרונה: 21.6.2023 / 10:30

בנו של הנשיא גם הגיע להסדר על החזקה לא חוקית של נשק, בתום חקירה שנמשכה שנים ונוהלה על ידי תובע שמונה בתקופת טראמפ. הוא לא צפוי להישלח למאסר, וטראמפ והרפובליקנים טוענים כי הוא זכה ליחס מקל

האנטר ביידן יורד ממטוס האייר פורס 1 בבסיס המשמר הלאומי בסירקיוז, ניו יורק, ארה"ב, 4 בפברואר 2023. רויטרס
הבן הראשון של נשיא מכהן שעומד לדין. האנטר ביין, פברואר/רויטרס

האנטר ביידן, בנו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, הסכים להודות באשמה בעבירות מס פדרליות בהסכם עם משרד המשפטים - כך עלה היום (שלישי) במסמכים שהוגשו לבית משפט.

הוא אף הואשם בהחזקה לא חוקית של נשק באוקטובר ב-2018, כשהוא היה תחת השפעה של חומר ממכר. על סעיף זה, הוא נכנס להסדר מותנה, הסכם המאפשר לנאשמים להימנע ממאסר ומהרשעה פלילית.

החקירה נגד בנו של הנשיא נוהלה על ידי דייוויד וייס, התובע הפדרלי בדלוואר - מדינת הבית של משפחת ביידן - שמונה לתפקיד על ידי הנשיא הקודם דונלד טראמפ. במסגרת ההסכם, ביידן הגיע להסדר גם על עבירת נשק אחת. האנטר ביידן בן ה-53 היה בשנים האחרונות היה מוקד של התקפות מצד הרפובליקנים וטראמפ, שקשרו אותו לפרשות שונות הקשורות לאוקראינה ולסין.

הוא עבד בעבר כלוביסט, כעורך דין, כבנקאי השקעות וכאמן, וחשף בפני הציבור את התמודדותו עם התמכרות לסמים. בדצמבר 2020, חודש אחרי הבחירות לנשיאות שבהן ניצח אביו את טראמפ, הוא חשף כי משרדו של וייס חוקר את החזרי המס שלו. טראמפ ובעלי בריתו הרפובליקניים טענו כי בנו של ביידן זכה ליחס מועדף.

ההודעה של משרד המשפטים הוכרזה בעת שהנשיא ביידן נמצא בעיצומו של קמפיין בחירות לכהונה שנייה, שבו הוא עשוי להתמודד שוב מול טראמפ, המועמד המוביל בקרב הרפובליקנים. כנשיא, טראמפ ביקש מהרשויות בסין ובאוקראינה לחקור את פעילותו של האנטר בשטחן. המאמצים האלו של טראמפ, כולל הקפאת סיוע צבאי של הקונגרס לאוקראינה, הובילו למשפט ההדחה הראשון שלו בקונגרס.

לפי המסמכים שהוגשו לבית המשפט, האנטר קיבל הכנסה של יותר ממיליון וחצי דולר ב-2017 וב-2018, אך לא שילם מס הכנסה על אותן שנים אף שהוא היה חייב כמאה אלף דולר לרשויות.

סגן הנשיא לשעבר והמועמד לנשיאות ג'ו ביידן ובנו האנטר בוושינגטון 30 בינואר 2010. רויטרס
"הנשיא והגברת הראשונה אוהבים את בנם ותומכים בו בעת שהוא ממשיך בשיקום חייו". האנטר וג'ו ביידן/רויטרס

"לפי ההבנה שלי, החקירה של האנטר הסתיימה אחרי חמש שנים", אמר עורך דינו, כריסטופר קלארק, בהצהרה. "אני יודע שהאנטר מאמין שחשוב לקבל אחריות על הטעויות האלו שאותן עשה בתקופה של סערת רגשות והתמכרות. הוא מצפה להמשך תהליך ההחלמה והתקדמותו". לפי התובע התיק, החקירה נמשכת, אך זו הצהרה סטנדרטית בעת הכרזות כאלו על הודאות באשמה.

הבית הלבן סירב להגיב על האישומים או על ההסדר. "הנשיא והגברת הראשונה אוהבים את בנם ותומכים בו בעת שהוא ממשיך לשקם את חייו. לא תהיה לנו תגובה נוספת", אמר דובר של הבית הלבן.
לפי ההערכות, האנטר ביידן עומד בפני 12 עד 18 חודשי מאסר אפשריים על עבירות המס, שאת מחציתם הוא עשוי לרצות בתא מאסר. עם זאת, מומחים סבורים כי הוא לא ירצה מאסר בפועל לאור גובה החוב שלו, העובדה שאלו האישומים הראשונים נגדו ונכונותו לקבל אחריות על מעשיו.

יו"ר ועדת הפיקוח בבית הנבחרים, ג'יימס קומר, אמר כי ההסכם בין בנו של הנשיא למשרד המשפטים הוא "מכה על היד" וכי הוא לא ירתיע את המשך עבודתה של הוועדה בראשותו. הוועדה מובילה את החקירות שמנהלים הרפובליקנים בבית הנבחרים, שבו הם שולטים, סביב התנהלות משפחתו של הנשיא.

ג'יימי רסקין, הנציג הדמוקרטי הבכיר ביותר בוועדה, האשים את הרפובליקנים ב"יללות" על עבודתו של תובע שמונה על ידי טראמפ עצמו. "התפתחות זו משקפת את המשך העצמאות הממסדית של משרד המשפטים בהסתמכותו על הראיות ואכיפת שלטון החוק, גם אל מול ביקורת קבועה והטרדות של עמייתי הרפובליקנים החושבים שמערכת המשפט צריכה לפעול רק לפי רצונותיהם הפוליטיים", אמר רסקין על ההאשמות.

טראמפ: "המערכת שלנו שבורה"

טראמפ, שבשבוע שעבר התייצב בבית המשפט והכחיש את האישומים נגדו בפרשת המסמכים המסווגים, תקף את העסקה בין משרד המשפטים לבנו של ביידן. "וואו! משרד המשפטים המושחת של ביידן פשוט מחק מאות שנים של אחריות פלילית בכך שנתן להאנטר ביידן 'דוח תנועה' בלבד. המערכת שלנו שבורה!", הוא כתב ברשתת החברתית שלו Truth.

לנשיא ביידן יש שני ילדים, האנטר ואשלי. בנו בו מת מסרטן ב-2015, ובתו התינוקת נעמי מתה נהרגה בתאונת דרכים יחד עם אשתו הראשונה.

האנטר ביידן הילד הראשון של נשיא מכהן שעומד לדין, אך משפחת ביידן היא לא הראשונה שהסתבכה בשערוריות שונות. בנו של הנשיא ג'ורג' בוש האב, ניל, ניהל קרן חסכונות והלוואות כושלת, ואחיו של ריצ'רד ניקסון, דון, ניצל מכשלים עסקיים בזכות סיוע מהמיליארדר הווארד יוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully