וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להוראות צה"ל: חסידי ברלנד נכנסו לקבר יוסף בשכם

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 14:56

קבוצה מקהילת "שובו בנים" נכנסה בשיירת כלי רכב למתחם, למרות האיסור בעקבות ההלסמה בג'נין. המארגנים הבהירו כי הפעילות היא לא "לבעלי לב חלש". משתתפים בשיירה טענו כי פלסטינים פתחו עליהם באש, לא דווח על נפגעים. "היה רצח בעיניים, ניצלנו בניסי ניסים"

בווידאו: בניגוד להוראות ובלי אבטחה: חסידי ברלנד נכנסו לקבר יוסף בשכם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

קבוצת חסידים של הרב אליעזר ברלנד, מקהילת "שובו בנים", נכנסה הלילה (שלישי) - ביום השנה לפטירתו לשכם בשיירת רכבים לביקור בקבר יוסף. זאת, לאחר שכניסת יהודים מוסדרת למתחם בוטלה על ידי צה''ל, בעקבות ההסלמה בג'נין. הקבוצה שנכנסה למתחם הקבר טוענת כי פלסטינים ירו עליהם בזמן האירוע. לא דווח על נפגעים.

בעקבות החלטת הצבא, התארגנה יוזמה לעלייה לנקודת תצפית על העיר שכם וקבר יוסף בהר גריזים, שבה השתתפו עשרות אנשים. בהמשך יצאו כמה מהם בנסיעה לעבר העיר הפלסטינית ומתחם הקבר תוך סיכון. לטענתם, נפתחה עליהם אש מרכב פלסטיני עם לחילת וסיום הביקור בקבר.

קבר יוסף, 10 באפריל 2022. נאסר אשתיה, פלאש 90
קבר יוסף/פלאש 90, נאסר אשתיה

בהודעה מטעם קבוצת "אריות יוסף" הבהירו המארגנים של האירוע כי כניסה למתחם תהיה ללא ליווי ביטחוני "ולא לבעלי לב חלש". לדברי אחד הנוסעים, "נכנסנו ב-4:00 לפנות בוקר אחרי ההילולה בהר גריזים. נכנסנו לעיר כמה רכבים ואחד מהם נקלע לסיטואציה של ירי חי, עם רצח בעיניים ניצלנו בניסי ניסים".

נוסע נוסף תיאר כי "ביציאה לסמטאות עבר מולנו רכב עם רעולי פנים, איך שראה אותנו פירסס והתחיל מרדף. איך שעברנו את הצומת ישר התחילו לירות, אחר כך ירה שלוש פעמים עד שהגענו לצומת בית פוריק ויצאנו משם. כוחותנו חזרו לירושלים ללא פגע בגוף או בנפש".

מדובר צה"ל נמסר כי "במקרה המדובר לא התבצעה כניסה למתחם קבר יוסף. כניסות שנעשות בצורה לא מתואמת ולא מאושרת לשטחי A הן מסכנות חיים ובניגוד לחוק, כוחות הביטחון פועלים על מנת לשמור על המשתתפים בכניסות שמתואמות מראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully