וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: האיום של פוטין להשתמש בנשק גרעיני הוא אמיתי

עודכן לאחרונה: 20.6.2023 / 8:45

נשיא ארה"ב אמר כי יש להתייחס ברצינות לאיומים של נשיא רוסיה, שהחל לשלוח נשק גרעיני טקטי לבלארוס. "כולם הסתכלו עליי כאילו שאני משוגע, זה אמיתי", אמר ביידן

בווידאו: מתקפת הנגד בעיצומה: צבא אוקראינה שחרר ישובים במזרח המדינה/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר הלילה (שני) כי האיום של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין להשתמש בנשק גרעיני טקטי הוא "אמיתי". פוטין הודיע בימים האחרונים כי מוסקבה החלה בפריסת נשק זה בבלארוס, שכנתה, וביידן גינה זאת ביום שבת ואמר כי זהו מהלך "חסר אחריות לחלוטין".

"כשהייתי כאן לפני כשנתיים ואמרתי שאני מודאג מכך שנהר הקולורדו יתייבש, כולם הסתכלו עליי כאילו אני משוגע", אמר ביידן לקבוצת תורמים בקליפורניה ביום שני. "הם הסתכלו עליי כמו אחרי שאמרתי שאני דואג שפוטין ישתמש בנשק גרעיני טקטי. זה אמיתי", אמר ביידן.

בשבוע שעבר, שליט בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, אמר כי ארצו החלה לקבל משלוחים של נשק גרעיני טקטי רוסי, שחלקם, לדבריו, חזקים פי שלושה מפצצות האטום שהטילה ארצות הברית על הירושימה ונגסאקי ב-1945.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נושא נאום על המאבק בשינויי האקלים במהלך ביקור במרכז שימור בפאלו אלטו, קליפורניה, ארה"ב, 19 ביוני 2023. רויטרס
גינה את פריסת הנשק הגרעיני בבלארוס כמהלך "חסר אחריות". ביידן בנאום בקליפורניה, הלילה/רויטרס

זאת הפעם הראשונה שבה רוסיה פורסת נשק מסוג זה - הנושא ראש קרב גרעיני קצר טווח ובעל עוצמה פחותה שמאפשרת שימוש בו בשדה הקרב - מחוץ לגבולותיה מאז נפילת ברית המועצות.

ארצות הברית אמרה כי אין בכוונתה לשנות את עמדתה בנוגע לנשק גרעיני אסטרטגי בתגובה לפריסה הרוסית בבלארוס, והיא הדגישה כי היא לא רואה סימנים בשלב זה לכך שרוסיה מתכוננת להשתמש בנשק גרעיני.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפורום הכלכלי הבינלאומי של סנט פטרבורג, רוסיה, 16 ביוני 2023. רויטרס
עם הגב לקיר. פוטין בפורום הכלכלי בסנט פטרסבורג, בסוף השבוע/רויטרס

בחודש שעבר, רוסיה דחתה את הביקורת של ביידן על תכניתה לפרוס נשק גרעיני טקטי בבלארוס, ואמרה שארצות הברית פרסה נשק גרעיני כזה באירופה במשך עשרות שנים.

פריסת הנשק הגרעיני הרוסי בבלארוס, בעלת בריתו הקרובה ביותר של פוטין, נמצאת תחת מעקב הדוק של ארצות הברית ובעלות בריתה וכן על ידי סין, שהביעה שוב ושוב את התנגדותה לשימוש בנשק גרעיני במלחמה באוקראינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully