וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמונים השחיתו אנדרטה לזכר הנופלים בקרב תל סאקי

20.6.2023 / 22:35

כל 32 תמונות הנופלים בקרב הושחתו. "איך מישהו יכול להשחית משהו כל כך קדוש, כל כך משמעותי לקהילה שלנו", כתבו אנשי עמותת המורשת של האתר, וביקשו סיוע במציאת האחראים. העמותה הודיעה על הפגנת סולידריות שתתקיים היום באנדרטה

בווידאו: "לוחמי כיפור 1973" מפגינים נגד המהפכה המשפטית בדגניה/אלי אשכנזי

האנדרטה לזכר לוחמי צה"ל שנפלו בתל סאקי ברמת הגולן במלחמת יום הכיפורים הושחתה על ידי אלמונים. מבקרים שהגיעו אתמול (שני) למקום גילו כי תמונותיהם של כל 32 הלוחמים שנפלו בקרב על תל סאקי, המונצחים באנדרטה, הושחתו. הבוקר הודיעה עמותת המורשת של לוחמי תל סאקי על הפגנת "עוצמה וסולידריות" שתערך באנדרטה בשעה 15:00, כמחאה על ההשחתה.

אנשי העמותה כתבו בדף הפייסבוק שלהם הודעה שבה נאמר: "איך מישהו יכול להשחית משהו כל כך קדוש, כל כך משמעותי לקהילה שלנו? ברגע זה, האבל עוטף אותנו, אך עלינו למצוא בתוכנו כוח ואחדות כקהילה. עלינו להתעלות מעל האפלה המאיימת להאפיל על זיכרונותינו ולשמר את רוח הכבוד, האהבה והכבוד שגילמו חברינו שנפלו". החתומים ביקשו לסייע להם למצוא את האחראים למעשה.

הושחת האנדרטה בתל סאקי שברמת הגולן לזכר 32 לוחמי צה"ל שנהרגו במקום במלחמת יום כיפור 19 ביוני 2023. מדף הפייסבוק של עמותת הרעות והמורשת של לוחמי תל סאקי, אתר רשמי
פני הנופלים שהושחתו באנדרטה בתל סאקי, 19 ביוני 2023/אתר רשמי, מדף הפייסבוק של עמותת הרעות והמורשת של לוחמי תל סאקי
האנדרטה בתל סאקי לפני ההשחתה. אתר יזכור, משרד הביטחון, אתר רשמי
האנדרטה בתל סאקי לפני ההשחתה/אתר רשמי, אתר יזכור, משרד הביטחון

הקרב על תל סאקי, מוצב בדרום רמת הגולן, התקיים בשלושת הימים הראשונים של המלחמה. לפני 11 שנים הוקמה באתר אנדרטה לזכר הנופלים. אחד ממרכיבי האנדרטה הוא קיר אבן שעליו שמות הנופלים , בראשו המילים "רעי שלא שבו מהתל". מצידה השני של האבן תמונות ושמות החללים.

בהודעת עמותת המורשת נאמר עוד: "בואו נתאחד, יד ביד, לבנות מחדש את מה שנקרע לגזרים. לא רק עם לבנים וטיט, אלא עם חוסנה של רוחנו, כוח הזיכרון והנחישות ליצור עתיד שבו אין מקום למעשי חילול הקודש. לאלו שנפלו, דעו שזכרכם חי בליבנו, ללא פגע באכזריות העולם הזה".

אנשי העמותה הבטיחו: "אנחנו נבנה מחדש, לא רק אנדרטה פיזית, אלא קשר בלתי שביר שמכבד את מורשתך ומבטיח שההקרבה שלך לא הייתה לשווא. יהי רצון שהנופלים ימצאו שלום נצחי, ושהנחישות המאוחדת שלנו תתגבר על הטרגדיה הזו, כדי שנמשיך לזכור ולכבד אותם לדורות הבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully