וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלב יחידת עוקץ נפצע בפעילות בג'נין - ואושפז לצד הלוחם שהיה איתו בקרב

עודכן לאחרונה: 19.6.2023 / 20:19

הכלב דאגו נפצע בינוני בחילופי האש בג'נין ופונה למרפאה וטרינרית לאחר שהלוחמים הבחינו כי הוא סובל. עם הגעתו לבית החולים הוא עבר בדיקת אולטרסאונד מקיפה ובמהלכה עלה כי יש לו שברים באגן ודימום פנימי. רופא היחידה קבע כי עליו לשהות במנוחה ללא תזוזה

המארב בג'נין: צילום ממצלמת הכלב שנפצע בקרב/דובר צה"ל

הכלב דאגו של לוחמי יחידת עוקץ נפצע היום (שני) בינוני במהלך פעילות היחידה בג'נין. במקביל לחיילים שנפצעו ופונו לבית החולים רמב"ם, פונה גם הכלב למרפאה וטרינרית - וזאת לאחר שהלוחמים הבחינו כי הוא סובל מפגיעה שאינה ברורה. עם הגעתו של דאגו לבית החולים הוא עבר בדיקת אולטרסאונד מקיפה ובמהלכה עלה כי הוא סובל מפגיעה פנימית.

לאחר בדיקה נוספת עלה כי דאגו סובל מדימום פנימי ושבר באגן. וטרינר היחידה החליט כי במצב זה הטיפול האפקטיבי ביותר הוא מנוחה ללא תזוזה. לאחר הבדיקות שעבר דאגו, הוא נשכב על מיטתו של הלוחם רס"ל ' שלחם איתו בג'נין ונפצע גם הוא באורח קל. ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר את הלוחמים שנפצעו כמו גם את הכלב דאגו בבית החולים.

נתניהו ביקר את לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש ולוחמי צה"ל אשר נפצעו הבוקר בגזרת ג'נין 19 ביוני 2023. דוברות רוה"מ, אתר רשמי
נתניהו עם דאגו/אתר רשמי, דוברות רוה"מ

הבוקר נפגעו שבעה לוחמים בג'נין בזמן חילוץ כוח מסתערבים שנחשף בזמן פעילות לפנות בוקר. בשל היקף האש, פתח צה"ל במבצע חילוץ במהלכו נאלצו להכניס תגבור כוחות לעומק השטח כולל דחפור צבאי. בזמן החילוץ הופעלו נגד הכוחות מטענים חזקים, שהוסתרו על צירי היציאה, שניים מהם הצליחו לחדור את רכבי החילוץ ובעקבות כך נפגעו החיילים.

המחבלים הניחו את המטענים מתחת לכביש והכינו מארב משולב עם ירי, לכן היה קושי בחילוץ. מטען ראשון הופעל לעבר כוח ימ"ס ב"זאב" שנחדר, אך נבדקת אפשרות לפיה הוא נפגע מטיל נ"ט. מטען נוסף הופעל נגד "פנתר" שגם נפגע. לבסוף, הרכבים הצבאיים הגיעו למעבר ג'למה, שם חיכו אמבולנס ומסוק 669 שפינו את הלוחמים לבתי חולים.

לבית החולים רמב"ם בחיפה פונו חמישה מהלוחמים שנפצעו בפעילות, מצבם של כולם מוגדר קל עד בינוני. לדברי מנהל בית החולים פרופ' מיקי הלברטל, "כל הפצועים במצב קל עד בינוני עם פציעות חודרות בגפיים בעיקר, כרגע מטופלים ביחידת הטראומה ומבצעים את בדיקות הדימות, כולם במצב יציב ובהכרה מלאה". פצוע נוסף פונה לבית החולים שיבא-תל השומר, וכרגע הוא מטופל בחדר הלם על ידי הצוותים הרפואיים במרכז לרפואה דחופה בבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully