וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרי מג"ב תקפו אלמנת נרצח; בן גביר זעם, שני לוחמים הושעו

עודכן לאחרונה: 19.6.2023 / 10:35

במהלך העימותים הותקפה אישה מבוגרת, טטיאנה ריידר, אלמנותו של יבגני ריידר, תושב חרמש שנרצח בפיגוע ירי בצפון השומרון. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "דין אחד לכולם, בטח לאלמנה שמגיעה להפגין כנגד הפקרות דם יהודי"

מתנחלים הפגינו בצפון השומרון - והתעמתו עם שוטרי מג"ב/הפורום לביטחון צפון השומרון

עשרות מפגינים מצפון השומרון הגיעו הערב (ראשון) למחסום ליד היישוב חרמש וחסמו את המעבר לכלי רכב פלסטינים. במקום התפתחו עימותים בין מפגינים לכוחות מג"ב. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר כי הוא פנה למפקד מג"ב ולמשרד הביטחון כדי לבקש את מה שהוא כינה "הבהרות על התיעודים החמורים המגיעים מהפגנה של תושבים בצפון השומרון".

עוד אמר בן גביר: "דין אחד לכולם בטח לאלמנה שמגיעה להפגין כנגד הפקרות דם יהודי באיזורים הללו". האישה המבוגרת שהותקפה היא טטאינה ריידר, אלמנתו של יבגני ריידר ז"ל, תושב חרמש שנרצח בפיגוע ירי ב-2005 באזור צפון השומרון, 3 שבועות אחרי רצח מאיר תמרי ופיגוע הירי בו נפגעו 4 ישראלים על ידי מחבלים פלסטינים.

בעקבות התיעוד הנחה מפקד מג"ב על ביצוע תחקיר בראשות קצין בכיר במג"ב, ועל השעיה מפעילות מבצעית של שני הלוחמים שנראו בסרטונים עד לסיום התחקיר.

פצוע קשה בפיגוע ירי בכניסה להתנחלות חרמש שבשומרון. 30 במאי 2023. מועצה אזורית שומרון, אתר רשמי
זירת הפיגוע בכניסה לחרמש, 30 במאי 2023/אתר רשמי, מועצה אזורית שומרון

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב לאירוע ואמר: "בושה וחרפה, אלימות ברוטלית נגד אזרחי ישראל לא בבית ספרנו. המתיישבים הגיעו למחות מדם ליבם על ההפקרות שבהסרת המחסומים אחרי שורה של פיגועים, והאלימות שהופעלה נגדם חמורה ומקוממת. אני לא מטיל דופי חלילה בכל הכוחות שהיו בשטח אבל אני מצפה שהשוטרים האלימים יטופלו עוד הערב".

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי התייחס לאירוע: "אסור לעבור בשתיקה על התיעודים החמורים של שוטרי מג"ב מכים באלימות אזרחים יקרים, תושבי צפון השומרון ומשפחות שכול שאיבדו את יקיריהם הי"ד. בושה וחרפה. אני קורא למשרד הביטחון לתחקר את האירוע הזה לעומק כדי שאירועים מסוג זה לא יישנו".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מתנחלים התעמתו עם שומרי מג"ב בשומרון, 18 ביוני 2023. הפורום לביטחון צפון השומרון, צילום מסך
העימות בין המתנחלים לאנשי מג"ב בשומרון, 18 ביוני 2023/צילום מסך, הפורום לביטחון צפון השומרון

לאחר פיגוע הירי שבו נרצח מאיר תמרי מהיישוב חרמש בתחילת החודש, תושבי המקום דרשו מצה"ל לאייש את המחסומים באזור, וכאות מחאה - נערכו לאפשרות שיאלצו לחסום בעצמם את הצירים. לדברי התושבים הגרים ביישובים הסמוכים, המחסום דרכו חדרו המחבלים באין מפריע, שב ונפתח לתנועת כלי רכב פלסטינים. ביישובו של תמרי, חרמש, האשימו את צה"ל בהפקרת חייהם - ומצהירים: "לא נהיה ברווזים במטווח, אם הצבא לא יחסום את הכביש - נחסום אותו בגופנו".

המחסום אליו מתכוונים תושבי היישובים הסמוכים נמצא עשרות מטרים בודדים ממקום הפיגוע בו נרצח תמרי. הוא היה נטוש בתקופה האחרונה, ונסגר על ידי צה"ל לאחר הרצח. עם תום השבעה, נפתח המחסום לתנועת כלי רכב פלסטינים. זאת, לצד הצבת כוחות צה''ל לסירוגין בסמוך אליו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully