וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטריה: סיכלנו פיגוע של תומכי דאעש במצעד הגאווה בווינה

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 16:30

השלושה - בני 14 עד 20 ממוצא צ'צ'ני ובוסני - נעצרו בפעולה של שירותי הביטחון בחשד שתכננו לפגוע באירוע שבו השתתפו כ-300 אלף איש. לפי התובע הכללי, בחיפושים בבתיהם נמצאו כלי נשק

מצעד הגאווה בווינה, אוסטריה, 17 ביוני 2023. רויטרס
משתתפים במצעד הגאווה בווינה, אתמול/רויטרס

שירותי הביטחון באוסטריה אמרו היום (ראשון) שהם סיכלו פיגוע שתוכנן נגד מצעד הגאווה שהתקיים אתמול בבירה וינה. גורמים רשמיים אמרו כי שלושה חשודים - בני 14 עד 20 - נעצרו בחשד שתכננו לתקוף את המצעד, שבו השתתפו כ-300 אלף איש.

"באמצעות ההתערבות מוצלחת ומתוזמנת, הצלחנו לנטרל את רגע הסכנה עבור מצעד הגאווה של וינה ולהבטיח את שלומם של כל המשתתפים", אמר עומר הייג'אווי-פירצ'נר, ראש שירות ביטחון הפנים של אוסטריה. לדבריו, שלושת החשודים - אזרחים אוסטרים עם שורשים בוסניים וצ'צ'ניים - מזדהים עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

הוא לא פירט כיצד אמורה הייתה להתבצע המתקפה, אך אמר כי פריטים האסורים על פי חוקי הנשק של אוסטריה נתפסו בחיפושים שבוצעו בבתי העצורים. במבצע היו מעורבים גם שירות ביטחון המדינה ומשטרת וינה.

אוסטריה, כמו מדינות רבות אחרות באירופה, חוותה בשנים האחרונות מתקפות טרור שבוצעו על ידי תומכי דאעש. ב-2020, נהרגו ארבעה בני אדם ועוד יותר מ-20 איש נפצעו בפיגוע בווינה, שאירע בסמוך לבית הכנסת הגדול ובוצע על ידי צעיר ממוצא מקדוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully