וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות קיצור הליך הבנייה בהתנחלויות: הרשות הפלסטינית תחרים פגישה כלכלית עם ישראל

עודכן לאחרונה: 18.6.2023 / 15:02

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית הודיע שיחרימו את פגישת הוועדה הכלכלית המשותפת לישראל ולרשות הפלסטינית שתוכננה להתקיים מחר, בתום מאמץ של הממשל האמריקני. "ההנהגה הפלסטינית תדון בכמה צעדי תגובה נוספים שנוגעים למערכת היחסים עם ישראל", אמר א-שייח

בווידאו: בנימין נתניהו ושר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן/מערכת וואלה!

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח, הודיע היום (ראשון) כי בתגובה להחלטת הממשלה לשנות את תהליך אישור הבנייה בהתנחלויות והעברת הסמכויות לשר האוצר סמוטריץ', הרשות הפלסטינית תחרים את פגישת הוועדה הכלכלית המשותפת לישראל ולרשות הפלסטינית שתוכננה להתקיים מחר. גם משרד החוץ הירדני גינה את ההחלטה: "צעדים לא חוקיים שמנוגדים לחוק הבינלאומי", נמסר.


זו הייתה אמורה להיות הפעם הראשונה שבה מתכנסת הוועדה הכלכלית המשותפת מזה שנים רבות והממשל האמריקני השקיע מאמצים רבים בשכנוע שני הצדדים להסכים לכנסה. "ההנהגה הפלסטינית תדון בכמה צעדי תגובה נוספים שנוגעים למערכת היחסים עם ישראל", אמר א-שייח.

חוסיין א שייח. מתוך טוויטר, אתר רשמי
חוסיין א-שייח/אתר רשמי, מתוך טוויטר

הממשלה אישרה היום החלטה שתעביר סמכויות לאישור תכניות בנייה בהתנחלויות משר הביטחון יואב גלנט לשר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ'. ההחלטה תקצר משמעותית את תהליך אישור תכניות בנייה בהתנחלויות ותפחית את מספר הפעמים בהם הדרג המדיני צריך לאשר מהלכים כאלה, דבר שיאפשר לקדם בנייה בהתנחלויות במהירות רבה יותר.

לפי החלטת הממשלה יידרש כעת אישור של הדרג המדיני רק בשלב התכנון הראשוני ופעם נוספת לפני ההחלטה לפרסם מכרזים לבנייה בשטח. בשלושת שלבי הביניים האחרים לא יהיה יותר צורך באישור של הדרג המדיני.

בנוסף, מועצת התכנון העליונה של המינהל האזרחי תתכנס ביום שני הבא כדי לאשר קידום של תכנון ובנייה של אלפי יחידות דיור חדשות בהתנחלויות, כפי שפורסם בוואלה! - כך עולה מסדר היום של הוועדה שפורסם היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully