וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בצה"ל בעקבות פציעת הצוער מדלת נגמ"ש: "חיי אדם לא חשובים כאן?"

עודכן לאחרונה: 16.6.2023 / 10:34

בזרוע היבשה מתחו ביקורת על התנהלות הצבא ומשרד הביטחון. על פי הטענות, היה נכון לעצור את האימונים סוג הנגמ"שים שבהם התרחש האירוע עד לבירור אם מדובר בתקלה טכנית או טעות אנוש. בתוך כך, חל שיפור במצב הצוער שנפגע, אך הוא עדיין מוגדר קשה

בווידאו: תיעוד נדיר מפעילות מבצעית של לחומי הימ"מ בשכם/צילום: דוברות המשטרה

גורמים בזרוע היבשה מתחו היום (שישי) ביקורת על התנהלות צה"ל ומשרד הביטחון, לאחר שצוער בה"ד 1 נמחץ על ידי דלת נגמ"ש נמרה ונפצע קשה. לדברי אחד הגורמים, נכון היה להצהיר שעוצרים את כל האימונים בנגמ"שי הנמרה כדי להבין מה בדיוק קרה באירוע - תקלה טכנית או טעות אנוש.

"להבנתי אין קביעה חד משמעית אם נשמע צפצוף שיתריע בפני הצוער על סגירת הדלת וכך היה נמנע האירוע", הסביר הגורם. "אז למה לא עצרו אימונים עד להודעה חדשה, חיי אדם לא חשובים כאן? ההורים מודאגים ולא מפסיקים לשאול שאלות".

נגמ"ש נמרה, צאלים, 15 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
נגמ"ש נמרה בבסיס צאלים. ארכיון/ראובן קסטרו

בנוסף, נשמעה ביקורת של גורמים בתוך זרוע היבשה נגד משרד הביטחון ומנהלת טנק המרכבה והרק"ם השייכת לו. גורמים בזרוע היבשה טוענים כי על רקע החשש שמדובר בתקלה טכנית, מצופה היה מהמנהלת להגיש סיוע מהיר ונרחב יותר עד לבירור מלא של נסיבות האירוע.

מוקדם יותר השבוע נפצע הצוער במהלך אימון בבית הספר למקצועות הנדסה בבסיס סיירים שבערבה. הנפגע היה בין שלושה צוערים שערכו כמה בדיקות בנגמ"ש, לאחר מכן שניים מהם יצאו החוצה וכשחזרו גילו שהדלת נטרקה על חזהו של חברם.

הצוערים הגישו לו סיוע, הזעיקו צוות רפואי שהחליט להקפיץ מסוק, כדי לפנות ואותו לבית החולים סורוקה בבאר שבע. במשך חמישה ימים הוא היה מונשם ומורדם, ואתמול חל שיפור במצבו והוא החל לנשום בכוחות עצמו, אך מצבו עדיין מוגדר קשה.

עוד בוואלה!

מערכת "קלע חד": המענה לאיום הטילים החדש של רוסיה ואיראן

לכתבה המלאה
חיילים במהלך פעילות מבצעית באיו"ש. דובר צה"ל
חיילים בפעילות מבצעית. ארכיון/דובר צה"ל

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בעקבות פציעתו של הצוער נפתחה חקירה מצ"ח לבירור נסיבות האירוע. בסיום החקירה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית".

מטעם משרד הביטחון נמסר: "הטענות אינן נכונות. נציג מנת"ק הגיע לזירה עם פינוי הפצוע והשתתף בתחקור הראשוני שביצע מפקד בה"ד 1 בזירה. אחריו, תוך שעות בודדות, הגיע לזירה צוות בכיר של שבעה מהנדסים בראשות ראש מנת"ק. הצוות ביצע תחקור טכני מקיף לכבש ולמערכות נוספות בנגמ"ש. תוצאות התחקיר הן חלק מהתחקיר הרשמי המתבצע בימים אלו בצה"ל. מנת"ק מחויבת לבטיחות הלוחמים ומשקיעה רבות בבטיחות המשתמשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully