וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסניגוריה הציבורית נגד החוק שמסמיך את בן גביר להורות על מעצר מנהלי

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 16:45

הסניגוריה הגישה לשר המשפטים לוין הערות להצעה שמתירה לשר לביטחון לאומי להטיל מגבלות על אדם מטעמי "פגיעה בביטחון הציבור". בעמדת הסניגוריה נכתב כי החוק מהווה "שינוי דרמטי של סדרי העולם באכיפה הפלילית", וכי הוא "משליך באופן עמוק על אופיו של המשטר הדמוקרטי"

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר בזירת הירי ביפיע/אלי אשכנזי

הסניגוריה הציבורית הביעה היום (חמישי) את התנגדותה להצעת החוק שמבקשת להסמיך את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להורות על מעצרים מינהליים. בסנגוריה טוענים כי ההצעה "משליכה באופן עמוק ויסודי על אופיו של המשטר הדמוקרטי".

בהערות שהוגשו לשר המשפטים יריב לוין נכתב כי "האירועים הקשים בחברה הערבית מחייבים פתרונות עומק, להבדיל מ'פתרונות קסם'". לפי הסניגוריה, ההצעה, "בדומה ליוזמות אחרות הנשקלות בימים אלה - מהווה שינוי דרמטי של סדרי העולם באכיפה הפלילית בישראל".

איתמר בן גביר, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
"המצב מחייב פתרון עומק, לא 'קסם'". בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

עוד נכתב בעמדה כי "מעצר מנהלי של אדם בחזקת חף מפשע - ללא תשתית ראייתית מספקת, ללא חשד סביר לביצוע עבירה פלילית ובהסתמך על מידע מודיעיני בלבד אודות חשש עתידי וערטילאי, ולמעשה ללא הגבלת זמן - מהווה פגיעה אנושה בזכות לחירות ולכבוד. המנגנון המוצע בהצעת החוק, שבמסגרתו ניתן היה בנסיבות מסוימות לעצור אדם מבלי שהוא כלל מודע לטיב החשדות כלפיו ומבלי שהוא ועורך דינו חשופים לראיות העומדות בבסיס בקשת המעצר - אף פוגע אנושות בהגינות ההליך וביכולתו של האזרח להתגונן כראוי. ההגבלות המנהליות המוצעות - המשליכות על כל אורחות החיים - מביאות לפגיעה בזכויות יסוד רבות נוספות כגון חופש התנועה, חופש העיסוק וחופש הביטוי, ועלולות לכלול בחובן גם אנשים חפים מכל פשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully