וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיש איים על הציבור הערבי בכנס חינוך, ראשי רשויות עזבו במחאה

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 19:32

ראשי רשויות ערביות השתתפו בכנס חינוך בחברה הערבית בבית ברל, אלא שלטענתם נאומו של שר החינוך גלש מהר מאוד להאשמות ואיומים. "באנו לדבר על מיזמים והוא מאיים על הציבור הערבי ואומר שמנסים לפגוע במדינה, ושיטפלו במי שיעז לעשות זאת". באולם פרץ ויכוח והשר התנצל

בווידאו: קבלת פנים ליואב קיש, בית ברל, 15 ביוני 2023/שב"פ

ראשי רשויות ערביות מרחבי הארץ נטשו היום (חמישי) במחאה כנס חינוך לחברה הערבית, לאחר ששר החינוך יואב קיש איים לדבריהם על הציבור הערבי במהלך נאומו. לדברי ראש המועצה המקומית בועיינה-נוג'ידאת, מוניר חמדה, למרות שהכנס עסק במיזמים חינוכיים, קיש "מיד גלש לאיומים נגד הציבור הערבי שמנסה לפגוע במדינת ישראל".

"הוא אמר המדינה תטפל בכל מי שיעז לעשות כך", אמר חמדה בכנס השקה של מיזם "ליווי רשיות לחינוך". "באנו לדבר על מיזמים והוא מאיים על הציבור הערבי ואמר שמנסים לפגוע בישראל היהודית והדמוקרטית". לדבריו, 15 ראשי רשויות עזבו, בהם נציגים מאום אל-פחם, בקה אל-גרבייה, ערערה, כפר קרע, טורעאן, ג'סר א-זרקא, ג'דיידה מכר, מזרעה, ביר אל-מכסור ועוד.

קבלת פנים ליואב קיש, בית ברל, 15 ביוני 2023. זיו אורן, אתר רשמי
קיש מגיע לכנס ברקע ההפגנות נגדו, היום/אתר רשמי, זיו אורן

מיד לאחר דבריו של קיש, פרצה מהומה באולם, ובקהל נשמעו חילופי דברים עם השר. "בינתיים מי שמחבל במדינת היהודים זה אתה והאנשים שלך, במדיניות שאתם מובילים. המגזר הערבי יותר נאמן למדינה ממך". האדם שהתעמת עם השר ביקש ממנו שלא לאיים, ומיד לאחר מכן התגונן השר, והתנצל. "איזה איום? אם היה טון של איון בקולי, אני מתנצל".

"באו אלינו מתווכים ואמרו שהשר רוצה להתנצל", אמר חמדה. "לא חשבתי לרגע לחזור. אנחנו יודעים שזאת ממשלת ימין קיצוני, אבל זה לא מכובד שיבוא שר במדינת ישראל ויפזר איומים נגד כל הציבור הערבי".

לפני הכנס חיכו לשר קיש עשרות מפגינים נגד המהפכה המשפטית שצעקו לעברו של השר "ד-מו-קרטיה", ו"בושה".

שר החינוך קיש מסר כי "חלק קטן מהמשתתפים באירוע טענו כי נפגעו מהדברים ועל כן שר החינוך הסביר כי אין בכוונתו לפגוע באיש, ובוודאי שזאת לא הכוונה.

שר החינוך רואה חשיבות עליונה בקידום תכנית ליווי הרשויות בחברה הערבית, שמטרתה לחזק ולתקצב נושאים רבים בתחום החינוך במגזר. השר משקיע בתכנית זו ושותף מלא בקידומה ובהצלחתה. כל ניסיון להציג את הדברים באופן אחר חוטא למציאות ומוצג מתוך אינטרס זר, ולא מתוך רצון לקדם את תלמידי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully