וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכי קרובה לבן אדם": הפרידה האחרונה מכלבת ההצלה

עודכן לאחרונה: 17.6.2023 / 16:08

האיתור שהוביל להצלת חייו של תושב אשקלון והזיהוי אחרי שכבר המשטרה זיכתה את השטח בבית שמש: כלבת השירות עיישל'ה, שביצעה מאות מבצעי חיפוש אחר הנעדרים, הלכה לעולמה השבוע. ביחידת הכלבנים נפרדו ממנה בשיחה עם וואלה!: "מגיע לה כבוד"

בווידאו: כלבת יחידת החיפושים עייש'לה הלכה לעולמה/יכ"ל

"מי שאימץ אותה אמר שהוא מרגיש שיש בה משהו מיוחד". זה התיאור שכל אחד שנתקל בה אמר עליה. לא מדובר באישה אלא בכלבת ההצלה עיישל'ה, שהלכה לעולמה אחרי מאות מבצעי חיפוש אחר נעדרים שהשתתפה בהם ברחבי הארץ בשנים האחרונות.

בסך הכול שירתה עיישל'ה 14 שנים ביחידת הכלבנים לישראל והשבוע נפרדו ממנה מתנדבי היחידה. "את השם עיישל'ה נתן לה מי שלמעשה הביא אותה ליחידה - בחור צעיר ממבואות יריחו, שהיה מגיע אלינו כל יום באוטובוסים ואהב לעבוד עם כלבים", סיפר מייק בן יעקב, מפקד היחידה.

עיישלה, כלבה של יחידת הכלבנים. דוברות יכ"ל, אתר רשמי
עיישלה בפעולה/אתר רשמי, דוברות יכ"ל
עיישלה, כלבה של יחידת הכלבנים. דוברות יכ"ל, אתר רשמי
עיישלה, כלבה של יחידת הכלבנים/אתר רשמי, דוברות יכ"ל

בתחילה אולפה הכלבה ככלבת שמירה לחווה. עד מהרה זיהו אצלה את הפוטנציאל. "לא היה לה את 'הרוע' הנדרש", מספר בן יעקב. "היא הוסבה לכלבת הצלה והיא הייתה מצוינת".

עד לפני כמה חודשים היא עדיין הצטרפה לחיפושים אחר נעדרים לאחר שעשתה זאת במשך 14 שנה. היא הצילה חיי אדם, בהם במקרה באשקלון בשנת 2018 כשלאחר לילה שלם אותר אדם במבנה נטוש כשהוא מחוסר הכרה.

כלבת ההצלה עיישל'ה מיחידת הכלבנים יחד עם ד', אותו איתרה לאחר שהיה נעדר יומיים ב-2018 ועם מפקד היחידה מייק בן יעקב. דוברות יכ"ל, אתר רשמי
אחד המחולצים של עיישלה/אתר רשמי, דוברות יכ"ל

"היא נתנה אינדיקציה עליו והסתובבה מסביב לבית כמה פעמים. זה הוביל אותנו אליו", שחזר מפקד היחידה. "הוא שלח לנו לאחר מכן מכתב תודה מרגש והוא הגיע לביקור ואף ביקש לאמץ אותה". מקרה נוסף של הצלה היה בבית שמש, שם המשטרה חיפשה אחר נעדר. תא השטח שבו חיפשו כבר זוכה על ידי המשטרה, אבל עיישל'ה לא ויתרה. היא הגיעה למקום והתחילה לרוץ - עד שאיתה את הנעדר והצילה את חייו.

בסוף חייה, כשיצאה לפנסיה, היא הובאה למשפחה בחברון שאימצה אותה. "כל מי שהכיר וטיפל בה פה באבל מאוד כבד", אומר בן יעקב בעצב. "מי שאימץ אותה אמר לי שהוא מרגיש שהיא משהו אחר, הדבר הכי קרוב לבן אדם, אבל עם כל היתרונות של כלב. אם תשאל אותי מה אני מעדיף כחבר - אדם או כלב - אני אומר מיד חבר כלב. בלי לחשוב פעמיים. היא הייתה משהו מיוחד ומגיע לה כבוד אחרון".

עיישלה, כלבה של יחידת הכלבנים. דוברות יכ"ל, אתר רשמי
עיישלה, כלבה של יחידת הכלבנים/אתר רשמי, דוברות יכ"ל
עיישלה, (מימין) כלבה של יחידת הכלבנים בתחפושת פורימית. דוברות יכ"ל, אתר רשמי
עיישלה, (מימין) כלבה של יחידת הכלבנים בתחפושת פורימית/אתר רשמי, דוברות יכ"ל

הכלב הנוסף עם ותק שהיה קרוב לזה של עיישל'ה הוא אח שלה - בנדור - ששירת גם הוא שנים רבות. בכלבייה שלנו יש הרבה כלבים מבוגרים, שכבר לא יכולים לצאת לחיפושים. אין לנו לב להיפרד מהם ואנחנו נותנים להם את החיים הכי טובים בסוף חיייהם. יש לנו הכרת הטוב ונטפל בהם עד הרגע האחרון", מסכם בן יעקב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully