וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטורית אוסטרלית סיפרה בפרלמנט: "סנאטור אחר תקף אותי מינית במבנה"

עודכן לאחרונה: 15.6.2023 / 9:50

לידיה ת'ורפ סיפרה בדמעות בסנאט כי אחד מעמיתיה עקב אחריה לחדר מדרגות ללא מצלמות, ונגע בה בצורה לא הולמת. בנאום היא לא נקבה בשם אותו תוקף, אך יום קודם לכן היא האשימה את הסנאטור דייוויד ואן, עד שחזרה בה בשל התקנות. הוא מכחיש, אך הושעה מישיבות המפלגה

הסנאטורית האוסטרלית לידה ת'ורפ. רויטרס
לא תנקוט צעדים משפטיים נגד התוקף. הסנאטורית ת'ורפ במהלך הדיון, הלילה/רויטרס

סנאטורית מאוסטרליה אמרה היום (חמישי) שסנאטור אחר בפרלמנט תקף אותה מינית, וקראה לממשלה להפוך את המקום לבטוח יותר לנשים. הסנאטורית העצמאית לידיה ת'ורפ סיפרה בדמעות כי היא החליטה שלא לנקוט צעדים משפטיים או להגיש תלונה במשטרה בעניין, ולא זיהתה בנאומה את התוקף.

"חוויתי הערות מיניות וקיבלתי הצעות מגונות על ידי גברים חזקים", אמרה ת'ורפ לסנאט, שבו דבריה מוגנים על ידי חסינות פרלמנטרית. לדבריה, גבר אחד עקב אחריה לחדר מדרגות, שבו לא היו עדים או מצלמות אבטחה.

"יש פירושים שונים לגבי מה היא תקיפה מינית. עקבו אחריי, הציעו לי הצעות מגונות באגרסיביות ונגעו בי בצורה לא הולמת", אמרה ת'ורפ לסנאט.

נאומה של ת'ורפ בסנאט

יום קודם לכן, ת'ורפ האשימה את הסנאטור דייוויד ואן, חבר המפלגה הליברלית בהטרדה ותקיפה מינית במהלך המושב הקודם של הפרלמנט. הוא הכחיש זאת בתוקף, ות'ורפ חזרה בה בהמשך וטענה כי עשתה זאת בהתאם לכללי הסנאט האוסרים להעיר על אופיו של אדם אחר.

למחרת, ת'ורפ אמרה שהיא תתאר את החוויה שלה, מבלי לציין מי התוקף או מתי היא התרחשה. לאחר נאומה, ואן כי הטענות היו "שערורייתיות", והכחיש את כולן שוב. "אני אשתף פעולה באופן מלא עם החוקרים ואענה על כל שאלה שיש להם עבורי ועל הסנאטורית ת'ורפ לעשות את אותו הדבר", אמר ואן.

עוד בוואלה!

הוא היה החייל המעוטר ביותר של אוסטרליה. עכשיו הוא מואשם בפשעי מלחמה

לכתבה המלאה

מנהיג המפלגה הליברלית, פיטר דוטון, אמר בהצהרה כי האשמות נוספות נגד ואן הובאו לידיעתו והוא לא יששתף בישיבות המפלגה. לדבריו, ההחלטה לא משקפת את אשמתו או חפותו של ואן, שנשאר חבר בסנאט.

לטענותיה של ת'ורפ קדמו דיווחים רבים אחרים על אלימות מינית והתנהגות בלתי-הולמת בפרלמנט של אוסטרליה. אלו הובילו לחקירה עצמאית בנושא, שמצאה שאחד מכל שלושה אנשים שעבדו שם חווה הטרדה מינית.

"אני יודעת שיש אחרות שחוו דברים דומים ולא דיברו על כך בפומבי כדי לשמור על הקריירה שלהן ומחשש שהן יוצגו לעולם על ידי התקשורת כפי שהציגו אותי היום", אמרה ת'ורפ.

  • עוד באותו נושא:
  • אוסטרליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully