וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיים התחקיר בצה"ל: זיהוי שגוי הוביל למות הפעוט הפלסטיני

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 15:05

מפקד פיקוד מרכז קיבל את תחקיר האירוע שבו נהרג פעוט פלסטיני ונפצע פלסטיני נוסף בתחילת החודש. לוחם ששהה בעמדה זיהה שתי דמויות נכנסות לרכב וחשב שמדובר במחבלים שבורחים מהמקום. יחד עם קצין שירה באוויר, חשב הלוחם שמדובר באותו אירוע - וירה

בוידאו: פעוט פלסטיני ואביו נפצעו מירי סמוך לנבי סאלח/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בצה"ל סיימו את התחקיר שבוצע בעקבות האירוע שבו נהרג מוחמד תמימי, פעוט פלסטיני בן שנתיים, בתחילת חודש יוני. לפי התחקיר, לוחם שביצע את הירי חשב שמדובר במחבלים שבורחים מהמקום וביצע ירי שהרג בשוגג את הפעוט ופצע פלסטיני נוסף.

האירוע החל לאחר ששני מחבלים ירו לעבר היישוב נווה צוף ועל עמדה צבאית הסמוכה אליו, הנמצאת בפאתי הכפר נבי צאלח. תצפיתנית דיווחה כי זיהתה שני מחבלים יורים לעבר היישוב והעמדה. הכוח שאבטח בעמדה, קיבל את הדיווח ושמע את הירי, אך לא זיהה את מקור האש. קצין בפלוגה הגיע למקום והחל בסריקות במרחב הכפר לאיתור המחבלים. במהלך הסריקה, זיהה רכב חשוד וביצע ירי באוויר בניגוד לפקודות. בזמן זה התצפיות זיהו את בריחתם של המחבלים.

ירי בוצע לעבר עמדה צבאית בבנימין; פעוט פלסטיני נפצע קשה. 1 ביוני 2023. צילום: שגב סגל/TPS, אתר רשמי
זירת האירוע/אתר רשמי, צילום: שגב סגל/TPS

במקביל, לוחם שהיה בעמדה סמוכה לכפר, זיהה שתי דמויות נכנסות לרכב. הלוחם חשב כי מדובר במחבלים הבורחים מהמקום, וכי הם יורים לעברו מהרכב. לאחר קבלת אישור ממפקדו, הלוחם ירה מספר כדורים לעבר הרכב. מהתחקיר עלה כי רצף האירועים ושמיעת הירי של הקצין בסריקות בכפר, גרמו לכך שהלוחם סבר כי מדובר בירי של המחבלים הנמלטים.

לאחר הירי, הפעוט ואביו הגיעו ברכב לפאתי הכפר וטופלו במהירות על ידי הכוח הלוחם וצוותי רפואה. הפעוט כבן השנתיים פונה במסוק צבאי לבית חולים בישראל ולאחר מספר ימים מת מפצעיו.

בתחקיר התגלו פערים בפיקוד ובשליטת המפקדים באירוע, וכן בדיווחים ובשיח בין הכוחות בשטח אשר הובילו לקבלת החלטות שגויה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מוחמד והיית'ם תמימי, פעוט פלסטיני ואביו נפצעו קשה בבנימין מירי צה"ל - 2 ביוני 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מוחמד תמימי ואביו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בעקבות ממצאי התחקיר, החליט היום (ד'), מפקד חטיבת 'כפיר', אלוף-משנה שרון אלטיט על נקיטת הליך של נזיפה פיקודית בעניינו של קצין בפלוגה, בגין ירי לאוויר בניגוד לפקודות.

מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס קיבל את ממצאי התחקיר וסיכם כי: "כוחות צה"ל פועלים בסביבה אזרחית שמתוכה מחבלים מבצעים פיגועים ופעולות טרור. אנו עושים ככל שביכולתנו על מנת שלא לפגוע בבלתי מעורבים. אני מצר על הפגיעה באזרחים ועל מות הפעוט, נמשיך ללמוד ולהשתפר על מנת לפגוע באופן מדוייק בטרור".

ממצאי התחקיר הועברו כמקובל לבחינת הפרקליטות הצבאית, לשם קבלת החלטה בדבר פתיחת חקירת מצ"ח לבירור נסיבות המקרה.

בתחקיר התגלו פערים בפיקוד ובשליטת המפקדים באירוע, וכן בדיווחים ובשיח בין הכוחות בשטח אשר הובילו לקבלת החלטות שגויה.

בעקבות ממצאי התחקיר החליט מפקד חטיבת כפיר, אלוף משנה שרון אלטיט, לנזוף פיקודית את הקצין שירה באוויר בניגוד לפקודות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully