וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייסדת "כת האורגזמות" עליה המליצה גווינית' פאלטרו בדרך לכלא?

18.6.2023 / 0:06

מייסדת החברה שמשווקת את טרנד הבריאות המכונה "המדיטציה האורגזמית" והואשמה שלמעשה ניהלה כת מין שעודדה בין היתר אלימות ותקיפות מיניות - שוחררה ביום שלישי בערבות של מיליון דולר, אך השופטת הזהירה אותה כי הם "צופים" בה

כך הבטיחו בכתב ש"תגיעו לאורגזמה מדיטציונית"/OneTaste

ניקול דיידון, מייסדת OneTaste - החברה שעומדת מאחורי טרנד הבריאות המכונה "המדיטציה האורגזמית", כפרה באשמה כי היא כפתה ועודדה חברים בקבוצה לקיים יחסי מין עם משקיעים ולקוחות במשך יותר מעשור. היא שוחררה בשלישי שעבר בערבות של מיליון דולר, כשהשופטת הזהירה אותה שצעדיה הבאים נמצאים תחת פיקוח.

חברת OneTaste נוסדה ב-2004 בידי ניקול דיידון בת ה-56, מרצת TED ומחברת הספר "Slow Sex" (סקס איטי). דיידון החלה לפתח את שיטת המדיטציה האורגזמית לפני כ-25 שנים, לפיה הסוד לחיים מאושרים טמון באורגזמה קבועה ויומיומית, על ידי מדיטציה אורגזמית, שיטה שלמדה מידיו של נזיר בודהיסטי אותו פגשה במסיבה. על פי הפרסומים, המעוניינים לקחת חלק בבית הקהילתי הסגור של OneTaste היו צריכים ללמוד את השיטה בשלל קורסים בתשלום, לשכנע לקוחות פוטנציאלים להצטרף לקהילה ולענג זה את זה 3 פעמים ביום במשך 15 דקות בכל פעם.

כוכבות רבות, כגון גווינת' פאלטרו וקלואי קרדשיאן, שיבחו את הטרנד הבריאותי ואת המפגשים הקבוצתיים שבהם המשתתפים מתחברים זה לזה ומתפשטים מהמותניים למטה כדי לעסוק בגירוי אצבעות של איברי המין. מזה שנים ש-OneTaste מושכת את תשומת הלב של ה- FBI, שפתחה בחקירה בחשד לניהול כת מין יוקרתית, שלכאורה מתרחשות בה התעללויות מיניות ומניפולציות כלכליות.

מה זה מדיטציה אורגזמית?

החברה הואשמה בעידוד צוות המכירות לקיים יחסי מין עם לקוחות כדי לפתות אותם לשלם 45,000 דולרים עבור חברות לאורך שנה. על פי עדויות של לקוחות ועובדים, עלה חשד שחלק משיטות הטיפול של החברה הן למעשה תקיפה מינית ועידוד אלימות במשפחה. כך לדוגמא "טיפול הסלידה" אותו הם מלמדים תואר ככזה בו לקוחות משתתפים במעשים מיניים שאינם מרגישים בנוח איתם או שוכבים עם אנשים שהתווכחו איתם. בנוסף נטען כי בסדנה הוסבר שאלימות בין פרטנרים מיניים היא בסך הכל שיחרור "החיה הפנימית" של המשתתפים.

כבר ב-2018 העלו חברי קהילה לשעבר טענות מחרידות על הטרנד העולמי וטענו שמדובר בכת לכל דבר ועניין. מספר רב של גברים ונשים הודו שנקלעו לחובות כבדים ושנאמר להם לקיים יחסי מין עם לקוחות פוטנציאלים כדי לכסות את החובות. כתבי המגזין "בלומברג ביזנסוויק" שוחחו עם 16 חברי קהילה לשעבר וגילו כי אלו עודדו לקחת שיעורים יקרים והודרו מיתר חברי הקהילה כשבחרו שלא לשלם.

לעדויות המלאות לחצו כאן >>

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

צילום מחתרתי של ניקול דיידון בשיעור

עדויות של חברי "הכת"

המשפט

כשגובש התיק בנושא, ניקול דיידון נעצרה ונעמדה לדין במגוון האשמות. היא דיברה מעט במהלך משפטה, ישבה זקוף בכיסא וסיפקה תשובות של מילה אחת או שתיים כאשר שופטת בית המשפט הפדרלי של ארה"ב, לויס בלום, פנתה אליה.

ידידה ועמיתה לשעבר ב-OneTaste, מרקוס רטנטיקאם, הבטיח את שחרורה על ידי העמדת רכושו - ששוויו 2 מיליון דולר ונמצא בפורט בראג, קליפורניה - כבטחון. אולם אפילו כעת, כשדיידון מסתובבת חופשי, השופטת הזהירה אותה בתקיפות שתיזהר מצעדיה הבאים כי היא תחת מעקב. "את תחת מיקרוסקופ", אמרה בלום לנאשמת, "את צריכה לקחת בחשבון שצופים בך".

התובעים הפדרליים סיפרו שדיידון ומנהלת המכירות לשעבר של החברה, רייצ'ל צ'רוויץ, הובילו את העסק כמו כת. הצמד גייס לכאורה את אלה שעברו טראומה מינית קודמת בטענות שהן יכולות לתקן את התפקוד המיני של אותן קורבנות. אולם, לדברי התובעים, הצמד למעשה הכניס חברים ועובדים לחובות והוביל אותם למצב של "התעללות כלכלית, מינית, רגשית ופסיכולוגית" כמו גם "מעקב, אינדוקטרינציה והפחדה" כדי לגרום להם לעבוד בחינם. בכתב האישום נכתב כי הן גרמו לחברים בקבוצה לחיות בבתים משותפים ודרשו מהם לעסוק במעשים מיניים "לא נוחים או דוחים" - בטענה שזו הדרך ל"חופש וההארה". אם החברים נרתעו מצווי הכת המצמררים, השתיים הבישו, השפילו ונקמו בהם, כך מסרו התובעים.

ניקול דיידון ורייצ'ל צ'רוויץ מחוץ לבית המשפט

כשנשאלה ביום שלישי אם היא מעוניינת למסור הצהרה פומבית, דיידון פשוט הנידה בראשה וחייכה. עורכת הדין שלה, ג'וליה גאטו, אמרה מחוץ לבית המשפט שהלקוחה שלה אינה אשמה בהאשמות שהטילו עליה התובעים. "ניקול דיידון היא יזמית פמיניסטית מנפצת תקרת זכוכית, שבנתה והצמיחה חברה שאין כמותה - תומכת ומאמצת מיניות נשית, ערך נשי והעצמה נשית", אמרה גאטו, "הרעיון שהאישה הזו בחברה הזו עוסקת בעבודות כפייה רחוק מהאמת והמציאות ככל שניתן לדמיין".

דיידון וצ'רוויץ הואשמו בקשר לעבודה בכפייה עבור החברה לכאורה, שנמשכה במשך 14 שנים ועד 2018. אם יורשעו, הן עלולות לעמוד בפני עונשי מאסר של שני עשורים כל אחת. דיידון מסרה את הדרכון שלה כשהסגירה את עצמה. היא קיבלה הוראה להישאר בניו יורק או בצפון קליפורניה, אך תגור בתפוח הגדול במהלך משפטה.

החברה - שנולדה בסן פרנסיסקו עם פעילות בניו יורק, לאס וגאס, לוס אנג'לס ודנבר - הייתה גם הנושא של הסרט התיעודי של נטפליקס משנת 2022 בשם "Orgasm Inc". שתיעד את עלייתה ונפילתה.

ככה זה נראה בדוקו של נטפליקס:

גווינית' פאלטרו ממליצה ומדברת עם דיידון

תגובת OneTaste

ב-OneTaste מסרו את תגובתם: "נגד מייסדת OneTaste, ניקול דידון, ומנהלת המכירות לשעבר, רייצ'ל צ'רוויץ, הוגשו כתב אישום ביום שלישי, 6 ביוני, על ידי המחוז המזרחי של ניו יורק (EDNY) בהאשמות מופרכות של עבודת כפייה. בהתחשב בתרבות העצמה, הבחירה וההסכמה של OneTaste, זה גם לא עולה בקנה אחד עם ערכי הליבה שלנו וגם לא מוצדק לחלוטין. לפני חמש שנים, ה-FBI החל בחקירה של OneTaste שהתבססה כולה על מאמר עטור טעויות של בלומברג ביזנסוויק שהכיל האשמות שווא, ומאז הופרכו, בפגיעה ובעוולות. ה- EDNY פעל לאחר מכן, ביססו את עבודתם על היצירה של 'בלומברג ביזנסוויק' והסתמכו על דיווחים מכלי תקשורת אחרים, שהגיעו לשיא בכתבי האישום שרק בוטלו. שיתפנו פעולה עם EDNY לאורך החקירה. אנו מזועזעים מהתוצאה של מה שנראה כמאמץ מיזוגיני ארוך טווח שנועד להרוס פרויקט העצמה נשית ואת הנשים שבנו אותו".

עוד נכתב בהצהרה ששותפה בפייסבוק: "OneTaste הוא ארגון בראשות נשים שהקדיש את עצמו לבריאות, ריפוי, הכלה, צמיחה אישית, ותמיד הייתה לו העצמה נשית בליבה. התרגול של מדיטציה אורגזמית ("OM") הובן לא נכון והושמץ למרות ראיות מדעיות מתרחבות המדגימות את השפעתה המיטיבה. OneTaste, בבעלותה הנוכחית, שאפה לשפר, להקשיב לביקורת, להתאים ולהתפתח בדרכים המביאות את היתרונות הרבים האלה להרבה יותר אנשים. הם מתרגלים OM בזמנם ובתנאים שלהם. זו המשימה המתמשכת שלנו. אנחנו כאן, לא נרתעים, גם כשאנחנו מתחייבים להגן על עצמנו באופן מלא ועל הפרקטיקה ששינתה את חיינו, מול קמפיין רב-שנתי, יזום תקשורתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully