וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנרל רוסי בכיר נהרג באוקראינה, פוטין: "לנסות לכבוש שוב את קייב?"

עודכן לאחרונה: 14.6.2023 / 11:46

נשיא רוסיה טוען שמתקפת הנגד של אוקראינה נכשלת, למרות התיעודים מישובים משוחררים ונפילתו של אחד ממפקדיו הבכירים. היא פיזר רמזים מעורפלים בנוגע לאפשרות שינסה לכבוש שוב את קייב, בעודו טוען שאין צורך בגיוס כללי כרגע. במקביל, עוד אזרחים נהרגו בהתקפות רוסיות

בווידאו: מתקפת הנגד בעיצומה: צבא אוקראינה שחרר ישובים במזרח המדינה/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי בשלב זה אין צרך בגיוס כוחות נוסף עבור המלחמה באוקראינה, אף שהכוחות האוקראיניים רושמים הישגים ראשונים במתקפת הנגד שלהם במזרח ובדרום. במהלך הקרבות העזים, נהרג גנרל רוסי בכיר, והלילה (רביעי) שוב שילמו אזרחים אוקראינים את מחיר התוקפנות הרוסית על ערי מגורים.

"אין צורך כזה נכון להיום", אמר אתמול פוטין במפגש טלוויזיוני עם כתבי מלחמה ובלוגרים צבאיים רוסים, כשנשאל לגבי האפשרות לגיוס נרחב נוסף של חיילים. עם זאת, הוא הוסיף כי זה תלוי במה רוסיה רוצה להשיג בשדה הקרב, במה שהיא עדיין מגדירה באופן רשמי בתור "מבצע צבאי מיוחד" ולא מלחמה.

ואולם, פוטין השתמש במילה "מלחמה" שוב ושוב בדבריו, ושלח אזהרות למערב, בעודו מדגיש כי אין כוונה להכריז על משטר צבאי ברחבי המדינה חרף ההתקפות המתגברות של אוקראינה בשטחה. דבריו המעורפלים ביותר היו ביחס לקייב, שאותה ניסו הכוחות הרוסיים לכבוש ללא הצלחה בשעות הראשונות למלחמה.

"האם אנחנו צריכים לחזור לשם או לא? למה אני שואל שאלה כזאת רטורית?", אמר פוטין ל-18 הכתבים והבלוגרים שהתאספו בקרמלין. "רק אני יכול לענות על השאלה הזאת בעצמי".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשיחה עם כתבאים ובלוגרים צבאיים בקרמלין במוסקבה, 13 ביוני 2023. רויטרס
מתכנן לנסות לכבוש שוב את קייב? פוטין בקרמלין, אתמול/רויטרס

מתקפת הנגד של קייב, שאותה היא תכננה במשך חודשים ארוכים עם מדינות המערב, יצאה לדרך בימים האחרונים תחת מעטה של ערפל קרב. אוקראינה לא מפרטת באיזה שלב נמצאת המתקפה, שלקראתה היא הצטיידה במיטב הטנקים והטילים המצויים בארסנל של מדינות נאט"ו. בשלב זה, דומה שהישגי הכוחות האוקראיניים מצומצמים, אך אלו אומתו על ידי כלי תקשורת מערביים שקיבלו גישה לכפרים משוחררים.

האבידות של רוסיה הולכות ומצטברות גם בשורות הקצונה הבכירה של הצבא. מייג'ור-גנרל סרגיי גוריאצ'ב, ראש המטה הכללי של הארמיה ה-35, נהרג בקרבות במחוז זפוריז'יה, אחד ממוקדי מתקפת הנגד של הכוחות האוקראיניים. בשל הקרבות באזור, ביקורו המתוכנן של יו"ר הסוכנות לאנרגיה אטומית (סבא"א) בכור הגרעיני בזפוריז'יה, שאספקת המים שלו נפגעה בשל פיצוץ הסכר, נדחה למחר.

קניון שנפגע במתקפת טילים רוסית על העיר אודסה, אוקראינה, 14 ביוני 2023. רויטרס
קניון שנפגע במתקפת טילים רוסית על העיר אודסה, אוקראינה, 14 ביוני 2023/רויטרס

משרד ההגנה במוסקבה טרם אישר את מותו של הגנרל הבכיר באופן רשמי, אך ולדימיר רוגוב, בכיר בממשל הכיבוש הרוסי בחלקים מהמחוז שבשליטתה, ספד לו. מותו דווח לראשונה על ידי הבלוגר הצבאי המכונה "וונקור Z".

"הצבא איבד את אחד מהמפקדים הצבאיים המבריקים והיעילים ביותר שלו, ששילב מקצועיות ברמה הגבוה ביותר עם אומץ לב. תנחומי העמוקים והכנים ביותר למשפחה ולחבריו של המנוח", כתב רוגוב בטלגרם.

גוריאצ'ב, בן 52, היה קצין מעוטר. לאורך הקריירה הצבאית שלו, הוא לחם במלחמת צ'צ'ניה השנייה, פיקד על חטיבת טנקים ועל בסיס רוסי בטג'יקיסטן והוביל את הכוחות הרוסיים במחוז הבדלני טרנסדניסטריה במולדובה.

המלחמה באוקראינה - הכותרות האחרונות

במהלך הלילה, המשיכה רוסיה בשיגורי טילים ומל"טים מתוצרת איראן לעבר ערי אוקראינה, וחלקם הסבו אבידות בנפש ונזקים על אף שמערכות ההגנה האווירית יירטו רבים מהם. בעיר הנמל אודסה שבדרום אוקראינה, אחד מטילי השיוט ששיגרה ספינה רוסית מהים השחור פגע במחסן, ושלושה עובדים נהרגו. 13 איש נוספים נפגעו במתקפה, שבמהלכה יורטו כמה טילי שיוט נוספים.

שלושה אזרחים נוספים נהרגו בהתקפות בדונייצק, אחד המחוזות במזרח המדינה שאותן רוסיה סיפחה באופן חד-צדדי אך חלקים ממנו עדיין נמצאים בידי הכוחות האוקראיניים. אתמול נהרגו 12 איש במתקפה על העיר קריבי רי שבמרכז המדינה, עיר הולדתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלסנקי.

כוחות מצבא אוקראינה בנגמ"ש מדגם BMP-1
בסמוך לכפר נסקוצ'ן במחוז דונייצק אחרי ששוחרר מידי צבא רוסיה, 13 ביוני 2023. רויטרס
כוחות מצבא אוקראינה בנגמ"ש מדגם BMP-1 בסמוך לכפר נסקוצ'ן במחוז דונייצק אחרי ששוחרר מידי צבא רוסיה, 13 ביוני 2023/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully