וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן רשמי: יונה יהב הודיע כי יתמודד שוב על ראשות העיר חיפה

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 20:10

ראש העירייה לשעבר שהפסיד לפני כחמש שנים לעינת קליש רותם פיזר בתקופה האחרונה רמזים על כוונותיו לחזור לבניין העירייה והיום הודיע על פתיחת הקמפיין באופן רשמי. יהב כיהן כראש העיר במשך 15 שנים, ויתמודד באוקטובר הקרוב מול ראש העיר הנוכחית ומתמודדים חדשים

יונה יהב מכריז על התמודדותו מחדש על ראשות עיריית חיפה, 13 ביוני 2023. יואב איתיאל
מסיבת העיתונאים בה הכריז על מועמדותו/יואב איתיאל

כצפוי, ראש העיר חיפה לשעבר יונה יהב הכריז הערב (שלישי) כי הוא מתכוון להתמודד שוב על ראשות העיר בבחירות המקומיות הקרובות שיתקיימו בסוף אוקטובר: "זו שליחות חיי ולהיות ראש העיר חיפה זה תפקיד חיי", הצהיר. "אעשה זאת באהבה גדולה מבלי לבזבז זמן מיותר ומיד יש הרבה מה לתקן. חיפה תקבל ראש עיר בלי לשלם שכר לימוד"

יהב הכריז על התמודדתו באופן רשמי במסיבת עיתונאים שכינס, למרות שבשנתיים האחרונות הוא לא הסתיר את תסכולו מההפסד לעינת קליש רותם ומעבודתה ושלח רמזים רבים על כוונותיו לחזור לנסות לחזור לתפקיד.

בנאומו, בו הכריז "התגעגתי, שב לתפקיד", הודיע יהב כי בעוד שלושה חודשים לא יהיו עוד חזירי בר בחיפה - "תוך 90 יום נתגעגע לחזירים", הבטיח בהתייחסו לבעיה הנפוצה בעיר ואמר כי ידאג "שיחזרו לוואדיות, זה המקום שלהם". הוא הודה בחצי חיוך כי הוא האשם בבעיה, "אני החלטתי על מנהרות הכרמל, הרשיתי לפוצץ באדמה, זה עורר את החזירים, אבל אני אדע להחזיר אותם לוואדיות".

"לצערנו בשנים האחרונות הייאוש קצת השתלט עלינו וזה מנוגד לאופי העיר. חיפה צריכה לשוב ולהיות בירת הצפון. ההייטק התחיל בחיפה ", אמר ראש העיר לשעבר. עוד הוא הבטיח כי יחדש את האמון עם משרדי הממשלה "שהתרסק לחלוטין", שדלתו תהיה פתוחה "לכל שר מכל מפלגה" וכי יקים מחדש תוך ארבעה חודשים את סיירת הביטחון העירונית ויחזיר את חיפה להיות עיר רגועה ובטוחה . יהב בן ה-79 התייחס גם לשאלת גילו ואמר כי "לגיל אין גבול ואין מעצור. קמפיין המבוסס על מראה, מוצא או גיל זה מכוער". עוד הדגיש, "לא תהייה מחנאות. כבודה של עינת קליש במקומה מונח, אנהג כג'נטלמן חיפאי".

בנוגע להאם צפויה חבירה עם מועמדים אחרים אמר בספק הלצה, "נפגשתי עם כל המועמדים האחרים, הם כולם הציעו לי להיות מספר 2". הוא נמנע מלנקוב בשם מי שיהיו חבריו לרשימה, או אם יתמודד בשם איזו מפלגה.

יונה יהב, הכריז על מועמדותו לראשות עיריית חיפה. יואב איתיאל
יונה יהב/יואב איתיאל

בסוף השבוע האחרון רמז על חזרתו בפרסום בחשבון הפייסבוק שלו וכתב כי הוא "ערוך ומוכן להשיב את התקווה לעירנו האהובה", כשהוא מצולם על גג מלון במושבה הגרמנית על רקע הנוף המפורסם של העיר. הרמז העבה הצטרף לפרסומים אחרים של יהב מהשבועות האחרונים בהם נכתב בין היתר: "עירנו חיפה זקוקה שיאמינו בעוצמתה ובפוטנציאל הגלום בה", וכן "אני אופטימי כי אני מאמין בעירנו חיפה ובתושביה. אני אופטימי ויודע שאפשר לתקן הכול". עד היום כל הצהרותיו של יהב היו בבחינת בלון ניסוי, אך היום הוא הכריז באופן רשמי על הקמת צוות ותחילתו של הקמפיין.

בנוסף ליהב, עד כה הכריזו על ריצתם עינת קליש רותם ראשת העיר המכהנת; עורכת הדין שרית גולן שטיינברג שמובילה את "מועצת השינוי" שבפועל ניהלה את העיר בשנים האחרונות; ניצב בדימוס עו"ד יעקב בורובסקי המשוכנע כי ינצח את יהב כבר בסיבוב ראשון; עו"ד דוד עציוני המשוכנע אף הוא בניצחונו; מנדי רבינוביץ, מנהל החטיבה העליונה של בית הספר הריאלי שטרם הכריז רשמית; אביהו האן חבר מועצת העיר מהירוקים וחברי מועצת העיר צביקה ברבי, קיריל קארטניק ולזר קפלון. המועמדים, שעד כה כיוונו את הקמפיין שלהם כנגד קליש רותם, יצטרכו להתמודד מעתה גם עם הניסיון וההישגים של מי שהיה ראש העיר במשך 15 שנים. גם הפעם אין למפלגת הליכוד מועמד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

יונה יהב נבחר לראשונה לראשות העיר חיפה ב-2003 והיה לראש העיר במשך 15 שנים. מלבד שנותיו בעירייה, הוא חבר כנסת לשעבר, עורך דין בהשכלתו וסגן אלוף במילואים. יהב נשוי לפרופסור רבקה יהב, כלת פרס ראש הממשלה ליזמות ולחדשנות. השניים הורים לבנה של רבקה מנישואיה הראשונים לחלל מלחמת יום הכיפורים ולשתי בנות ומתגוררים בשכונת דניה בעיר.

במהלך שלוש הקדנציות שלו הוביל פרויקטים רבים בעיר ששינו את פניה: נבנו בעיר מנהרות הכרמל, כביש עוקף קריות, המטרונית, אצטדיון סמי עופר, שכונת נאות פרס והתחדשה העיר התחתית. פרויקט הרכבלית המקשרת בין הצ'ק פוסט לטכניון והאוניברסיטה החל בתקופתו, קליש הרחיקה עצמה ממנו, הכריזה "הרכבל ז"ל" ונבצרה אף מחגיגות השקתו. יהב חתום על עוד עשרות פרויקטי תשתית גדולים וקטנים ברחבי העיר, הוא זכור לטוב בגין פינוי מתקן האמוניה, אבל לא פחות חשוב ומשמעותי היה חלקו בפולקלור של העיר, וטיפוח יחסי הערבים והיהודים בחיפה.

הוא ניהל את העיר במהלך במלחמת לבנון השניה והשריפות הגדולות בכרמל ובחיפה ולמרות החילוניות והפלורליזם בעיר, הוא הסתדר עם החרדים והסטטוס קוו אותו הם דורשים. להבדיל, מדיניות דילול החזירים שלו שמרה על גודל אוכלוסייתם קבוע פחות-או-יותר והצליחה לבלום אותם מהפלישה שאירעה כשקליש החליטה לחוס עליהם.

לצד ניסיונו, יהב בן ה-79 יצטרך להתמודד לאורך הקמפיין עם שאלת הגיל - שתועלה בפניו שוב ושוב. הוא מצידו, הודף את השואלים וטוען כי גילו מהווה יתרון בעקבות הניסיון הרב שיש לו ומשדר אנרגיות רבות. עם זאת, קליש רותם זכתה בבחירות המקומיות לפני חמש שנים כשרצה תחת הקריאה "רק לא יונה". בינתיים, מסתמן כי ראש העיר הנוכחית לא תיבחר בשנית וכעת השאלה היא אם יבחרו שוב בראש העיר שהדיחו - או יחפשו אדם חדש לתפקיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully