וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החילוץ מהג'ונגל, קרב משמורת על הילדים: "האב היה אלים כלפי האימא"

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 13:43

בעוד שארבעת הילדים ששרדו 40 יום בג'ונגל מטופלים בבית החולים, הוריה של אמם שנהרגה בהתרסקות המטוס דורשים לקבל את שני הילדים הקטנים. לדבריהם, הם היו מסתתרים ביער בעת ריבים של הוריהם. "הייתה בעיקר אלימות מילולית, מעט פיזית", הודה האב, שטען כי זה עניין משפחתי

חילוץ הילדים מהג'ונגלים בקולומביה/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

קרובי משפחתם של ארבעת הילדים ששרדו את התרסקות המטוס ג'ונגל בקולומביה וחולצו ממנו בשלום אחרי 40 יום, מנהלים כעת ריב על המשמורת עליהם. זאת בצל טענות להתנהגות אלימה מצד האב של שניים מהם.

האחים, בני שנה עד 13, עדיין מאושפזים בבית החולים והם צפויים לשהות בו במשך הימים הקרובים, שבמהלכם רשויות הרווחה יראיינו בני משפחה כדי לקבוע מי צריך לדאוג להם אחרי שאמם נהרגה בהתרסקות שאירעה ב-1 במאי. הילדים הם חלק מקהילה ילידית, שחבריה אמרו כי ההיכרות עם הטבע העוברת מדור לדור סייעה להם לשרוד.

"אנחנו הולכים לדבר, לחקור, ללמוד מעט על המצב", אמרה אסטריד קאסרס, ראש הרשות לרווחת המשפחה של קולומביה. לדבריה, עובד סוציאלי מונה לבחון את המצב לבקשת הוריה של האם, שדורשים שהם יקבלו את המשמורת על שני הילדים הקטנים, ולא אביהם. "הדבר החשוב ביותר כרגע הוא בריאותם של הילדים, לא רק מבחינה פיזית אלא גם מבחינה נפשית, הדרך שבה אנחנו מלווים אותם באופן נפשי", אמרה לתחנת רדיו מקומית.

אחד מארבעת האחים ששרד 40 ימים בג'ונגל מטופל בבית החולים הצבאי המרכזי בבוגוטה, קולומביה, 10 ביוני 2023. רויטרס
שירותי הרווחה בוחנים את הטענות נגד האב. אחד הילדים מאושפז בבית החולים בבוגוטה, שבת/רויטרס

ביום ראשון, נרסיסו מוקוטוי, סבם של הילדים, האשים את מנואל רנוקה, אביהם של הילדים, בהתנהגות אלימה נגד האם, מגדלנה מוקוטוי. הוא אמר לכתבים כי הילדים התחבאו ביער בעת שפרצו ריבים בין הזוג.

האב הודה בפני הכתבים כי היו בעיות בבית, אך הוא תיאר אותן כעניין משפחתי פרטי ולא נושא ל"רכילות" בעולם. כשנשאל אם הוא תקף את אשתו, הוא השיב: "מילולית, לפעמים, כן. פיזית, מעט מאוד. היו לנו יותר ריבים מילוליים". לדבריו, הוא לא מורשה לראות את שני הילדים הגדולים יותר, שאינם ילדיו הביולוגיים. הרשויות סירבו להסביר מדוע.

מאז חילוצים ההירואי ביום שישי האחרון, צצים פרטים נוספים על מסע ההישרדות המדהים של ארבעת הילדים הקטנים, שניזונו מפירות שליקטו ביער השורץ חיות טורפות וארגונים חמושים. הם אותרו בסופו של דבר בקרחת יער, כחמישה ק"מ בלבד מאתר ההתרסקות. הרשויות אמרו כי המחלצים חלפו ברדיוס של 20 עד 50 מטרים מאתר ההתרסקות בכמה הזדמנויות, אולם הם פספסו את ארבעת הילדים.

כוחות מבצא קולומביה עם ארבעת הילדים שנמצאו בחיים כ-30 ימים אחרי ששרדו התרסקות מטוס, 9 ביוני 2023. רויטרס
סיפורם ריתק את העולם. ארבעת הילדים אחרי שנמצאו על ידי כוחות הצבא, שישי/רויטרס

האב סיפר כי האם אמרה להם לעזוב אותה ולחפש עזרה בעודה גוססת במשך ארבעה ימים אחרי התרסקות המטוס, פרט שלא היה ידוע עד כה. לדבריו, הבת הגדולה לזלי, בת 13, סיפרה לו כי אמם דחקה בהם להתקדם ולהציל את עצמם.

"לפני שהיא מתה, אמם אמרה לה משהו כמו 'ילדים, אתם תצאו מכאן. אתם הולכים לראות איזה אדם הוא אבא שלכם, והאהבה שלו אליכם תהיה גדולה כמו שלי", אמר האב ביום ראשון, לפני שצפו הטענות לכך שהוא נהג באלימות כלפי האם.

על המטוס - מדגם ססנה 206 - היו שבעה אנשים בעת טיסתו מאראקוארה, שבמחוז אמזונס, לעיר סן חוזה דל גואביאר, בעת שהתרסק בשל כשל במנוע ב-1 במאי. שלושה מבוגרים, בהם האם והטייס, נהרגו בהתרסקות וגופותיהם נמצאו בתוך שרידי המטוס. כוחות ההצלה איתרו אותם ביום שישי אחרי שגילו סימנים של עקבות ופירות נגוסים, שהובילו אותם בסופו של דבר אל האחים.

חיילים מחיל האוויר של קולומביה מטפלים בילדים ששרדו את התרסקות המטוס בג'ונגל בדרכם לבירה בוגוטה, 9 ביוני 2023. רויטרס
אחד הילדים מטופל במטוס צבאי בדרך לבית החולים בבוגוטה/רויטרס

ניקולס אורדונז גומס, חבר בצוות החיפוש וההצלה של הילדים, נזכר ברגע שבו הם מצאו אותם. "הבת הבכורה, לסלי, רצה לעברי עם הקטנה בזרועותיה ואמרה 'אני רעבה'", סיפר לערוץ השידור הציבורי RTVC.

"אחד משני הבנים שכב. הוא קם ואמר לי: 'אמא שלי מתה'", הוסיף. לדבריו, המחלצים הגיבו ב"מילות עידוד, ואמרו ש'אנחנו חברים, שנשלחנו על ידי משפחה'". ואז, לדבריו, הילד אמר: "אני רוצה קצת לחם ונקניק".

לאחר מציאתם של הילדים, שהמבצע לחיפושים כונה "מבצע תקווה", פרסם צבא קולומביה תמונות של החיילים עמם בעודם נראים תשושים מהשבועות הארוכים ביער. הגנרל פדרו סאנצ'ס, שפיקד על מבצע החיפוש, שיבח את התושבים הילידים שסייעו במאמצי החילוץ. "מצאנו את הילדים: זה נס, נס, נס!," הוא אמר לעיתונאים.

הרופא הצבאי קרלוס רינקון אמר בסוף השבוע שהילדים סובלים "מחסרים תזונתיים", אך הם סובלים רק מ"פציעות שטחיות, עקיצות ונגעים בעור". לדבריו, הם עדיין לא מסוגלים לאכול באופן תקין. "נתחיל בתהליך שילוב המזון כשנשלים את תהליך הבדיקות הקליניות היום. אם הדברים יסתדרו, אנחנו מאמינים שהם יישארו בבית החולים למשך שבועיים עד שלושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully