וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

22 חיילים אמריקנים נפצעו בעקבות "תקלה" במסוק בסוריה

עודכן לאחרונה: 13.6.2023 / 12:23

צבא ארה"ב אמר כי סיבת התקלה אינה ידועה, אך לא דווח על אש שנפתחה לעבר המסוק שהיה בצפון-מזרח המדינה. בשנים האחרונות הותקפו הכוחות האמריקניים, שנפרסו במדינה במסגרת המאבק בדאעש, על ידי מיליציות פרו-איראניות

תקיפה אווירית של ישראל באזור דמשק/טוויטר

22 חיילים אמריקנים נפצעו בעקבות "תקלה" במסוק בצפון-מזרח סוריה - כך הודיע אמש (שני) צבא ארצות הברית, מבלי לחשוף פרטים על התקרית או לפרט את חומרת הפציעות של הכוחות.

הפיקוד המרכזי בצבא ארצות הברית, המפקח על הכוחות האמריקניים הפרוסים במזרח התיכון, ציין כי עשרה מהפצועים פונו לטיפול במתקנים מתקדמים יותר מחוץ לאזור. בצבא האמריקני אמרו כי לא דווח על אש שנפתחה לעבר המסוק, והוסיפו כי התקרית נמצאת תחת חקירה.

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים הנתמכים על ידי ארצות הברית ושולטים בחלקים מצפון-מזרח סוריה, הפנו את השאלות על התקרית לקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית. הממשל הכורדי האוטונומי השולט באזור ומשטר אסד בדמשק לא הגיבו עד כה.

כ-900 חיילים אמריקנים פועלים בסוריה, רובם במזרח המדינה, כחלק מהמשך המשימה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). בשנים האחרונות הם הותקפו פעמים רבות על ידי כוחות מיליציות הנתמכים על ידי איראן, ובמרץ אזרח אמריקני נהרג ו-25 חיילים נפצעו בחילופי מהלומות בין הכוחות האמריקניים לבין המיליציות.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מגיע במסוק לבסיס חיל האוויר במדינת דלאוור, 1 בפברואר 2017. רויטרס
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מגיע במסוק לבסיס חיל האוויר במדינת דלאוור, 1 בפברואר 2017/רויטרס

הכוחות האמריקניים נפרסו לראשונה בסוריה עם תחילת המלחמה שניהל ממשל אובמה נגד המדינה האסלאמית, לצד הכוחות הדמוקרטיים הסורים, שמורכבים בעיקר מלוחמים כורדים. בעוד שמהארגון הרצחני ששלט בעבר על כשליש משטחן של סוריה ושל עיראק נותר רק צל חיוור, מאות לוחמי דאעש עדיין פועלים באזורי ספר שבהם אין נוכחות משמעותית של הקואליציה האמריקנית או של צבא סוריה, הנתמך על ידי רוסיה ואיראן.

בנוסף לכך, אלפי שבויים של דאעש מוחזקים במתקני מעצר שעליהם שומרים הכוחות הכורדיים, וגורמים אמריקנים מזהירים כי לדאעש נותר פוטנציאל להתפתח מחדש לאיום משמעותי. הנוכחות האמריקנית בסוריה, אף שהיא מצומצמת, נועדה גם כדי לרסן את השפעתה של איראן באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully