וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה למתקפת רחפנים איראנים: ארה"ב תקפה בצפון סוריה

עודכן לאחרונה: 24.3.2023 / 14:12

לאחר שקבלן אמריקני נהרג, אדם נוסף נפצע וחמישה חיילים נפגעו, כלי טיס תקפו מטרות שקשורות למשמרות המהפכה. בהודעת הפנטגון נכתב כי הפעולה הייתה "מדויקת". שר ההגנה של ארה"ב: "אף אחד לא יפגע בחיילים שלנו ללא עונש". לאחר מכן, נרשמה עוד תקיפה בבסיס אמריקני בסוריה

עשן מיתמר מתקיפה שיוחסה לישראל בחמאת, סוריה/טלגרם

הפנטגון הודיע הלילה (שישי) כי ארצות הברית תקפה מטרות איראניות בסוריה, בתגובה לתקיפה של רחפנים אתמול שבה נהרג קבלן אמריקני, אדם נוסף וחמישה חיילים נפצעו. על פי ההודעה של ארצות הברית, הפעולה שבוצעה באמצעות כלי טיס הייתה מדויקת נגד כמה יעדים בצפון-מזרח המדינה. לאחר התקיפה האמריקנית, נרשמה עוד תקיפה בבסיס אמריקני במזרח סוריה.

מהערכות מודיעין אמריקניות עלה כי תקיפת הרחפנים נעשתה על ידי איראן. ושר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין הוסיף כי יעדי התקיפה היו מקושרים למשמרות המהפכה. "נשתמש בכל האמצעים ההכרחיים כדי להגן על אנשינו", אמר אוסטין. "אף אחד לא יפגע בחיילים שלנו ללא עונש".

תקיפה אמריקנית בסוריה. 24 במרץ 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפה אמריקנית בסוריה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מוקדם יותר השבוע האשים משרד ההגנה הסורי את ישראל בתקיפת נמל התעופה הבינלאומי בחאלב. זו התקיפה השלישית של הנמל בתוך חצי שנה המיוחסת לישראל, שמצדה לא הגיבה לדיווחים. לפי משרד ההגנה הסורי, ביום רביעי לפנות בוקר, בסביבות השעה 4:00, שוגרו טילים מכיוון הים התיכון, ממערב לעיר לטקיה. קודם לכן דווח על פיצוצים בחאלב ובסביבותיה, אזור שבו יש נוכחות גדולה של מיליציות פרו-איראניות. מאז השנה שעברה, התמקדו התקיפות בסוריה בנמלי התעופה המרכזיים, כולל בבירה דמשק, שדרכם מנסה טהראן להעביר כלי נשק למשטר אסד ולחיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully